Ξεκινησε η λειτουργια του σταθμου διοδιων και στο Αρδανιο

Πώς από το αίτημα των φορέων για «1 σταθμό σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ» φτάσαμε στους 6

Άλλος ένας σταθμός διοδίων ξεκίνησε τη λειτουργία του την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου στον Έβρο. Ο λόγος για τον  σταθμό του Αρδανίου, ο οποίος είναι ο 4ος μετωπικός σταθμός διοδίων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στην οποία υπάρχουν και δύο πλευρικοί σταθμοί, στη Μέστη Ροδόπης και το Γαληψό Καβάλας.

Συνολικά, η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει 6 σταθμούς διοδίων, παρά το γεγονός ότι πριν κάποια χρόνια απαίτηση φορέων και κατοίκων ήταν να λειτουργήσει μόνος 1 σταθμός, σε όλη την έκτασή της. Το αίτημα αυτό, πλέον, φαντάζει σχεδόν αστείο, με δεδομένη και την απόφαση για πώληση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη, ένα εγχείρημα που κρίθηκε ότι για να έχει ελπίδες επιτυχίας, θα πρέπει να εφαρμοστεί το σχέδιο «κάθε λίγα χιλιόμετρα και διόδια». Όπερ και εγένετο.

Η αρχή έγινε το 2011 με τα διόδια στον Ίασμο κι ακολούθησε το 2013 η έναρξη λειτουργίας του σταθμού στη Μουσθένη. Οι αντιδράσεις, κατοίκων και φορέων, κάποιες αρκετά έντονες, δεν ήταν ικανές να ακυρώσουν, παρά μόνο να «παγώσουν» για λίγο, τα σχέδια για δημιουργία ολοένα κα περισσότερων σταθμών, σε όλο το μήκος και πλάτος της Εγνατίας Οδού.

Το 2016 άρχισε να ανοίγει το κεφάλαιο των διοδίων της Μέστης, με τους τοπικούς φορείς να αντιδρούν και να προειδοποιούν την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να μην προχωρήσει στην υλοποίησή τους. Από την πλευρά τους, βουλευτές και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έκαναν λόγο για αναγκαστική εφαρμογή της ΚΥΑ που υπέγραψαν το 2014 οι τότε Υπουργοί Χαρδούβελης και Χρυσοχοΐδης, στην οποία προβλέπονταν η κατασκευή επιπλέον δέκα σταθμών διοδίων. Μάλιστα, όπως τόνιζαν, η ΚΥΑ αυτή σχεδιάστηκε και υπογράφηκε χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή διαβούλευση με τους φορείς ή τους κατοίκους της Θράκης.

Το καλοκαίρι του 2017 έγιναν κάποιες «χλιαρές» κινητοποιήσεις, μόνο με τη συμμετοχή κάποιων φορέων, κυρίως από το χώρο της ΝΔ, δίχως σημαντική παρουσία πολιτών, με αποτέλεσμα, παρά τις προειδοποιήσεις και τα ψηφίσματα, ο σταθμός της Μέστης να τεθεί σε λειτουργία, και να ακολουθήσει και η κατασκευή πλευρικών διοδίων, εν μέσω κάποιων αντιδράσεων που, όμως, δεν ήταν ικανές να ανατρέψουν τον σχεδιασμό της Εγνατίας Οδού και του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο σταθμός του Αρδανίου είναι γεγονός από τις 5/2/2021, προσθέτοντας ακόμη ένα έξοδο για κατοίκους και επαγγελματίες, που εδώ και χρόνια διαμαρτύρονται δικαίως για το διαρκώς αυξανόμενο κόστος των μεταφορικών που καλούνται να διαχειριστούν και μάλιστα, εν μέσω πανδημίας. Επιπλέον, τη λειτουργία τους  ξεκίνησαν τρεις πλευρικοί σταθμοί, στη Σιάτιστα, στο Πολύκαστρο και στην Ασπροβάλτα. Ο σχεδιασμός της Εγνατίας περιλαμβάνει ακόμα δύο μετωπικούς σταθμούς διοδίων, στην Καβάλα και στο Πλάτανο Ημαθίας και περί τους δέκα πλευρικούς! Την ίδια στιγμή, «παγωμένοι» παραμένουν οι διαγωνισμοί για τέσσερις σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)…

Παράλληλα με τους νέους σταθμούς, η Εγνατία ξεκινάει για πρώτη φορά εκπτωτική πολιτική για τους συχνούς χρήστες. Τα δύο προγράμματα απευθύνονται μόνο σε κατόχους του πομποδέκτη της Εγνατίας (Egnatia Pass). Το πρώτο ονομάζεται Smart και αφορά κλιμακωτά αυξανόμενη έκπτωση από 5% (για περισσότερες από 6 διελεύσεις τον μήνα) και φθάνει το 30% (για περισσότερες από 46 διελεύσεις τον μήνα) για όλες τις κατηγορίες οχημάτων πλην δικύκλων. Το δεύτερο ονομάζεται Citizen και αφορά μόνο Ι.Χ., παρέχοντας έκπτωση 5% στις πρώτες 27 διελεύσεις και 100% από την 28η έως την 50ή διέλευση. Από το ολότελα… καλές και οι εκπτώσεις.
 

Χρεώσεις στον σταθμό Αρδανίου

  • Δίκυκλα – 0,80 ευρώ
  • ΙΧ αυτοκίνητα – 1,20 ευρώ
  • Οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα – 3,00 ευρώ
  • Οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα – 4,20 ευρώ

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.