Τουρκια: Αποκαθιστα τους μαθητες του με αναπηρια με μουσικη

Προσπαθεί να αυξήσει τα κίνητρα των μαθητών παίζοντας σάζι και τραγουδώντας

Εκτός από το πρόγραμμα σπουδών, ο Χουνκάρ Σίζγκιν, ο οποίος είναι εκπαιδευτής ατόμων με ειδικές ανάγκες στην περιοχή Σαβαστεπέ του Μπαλίκεσιρ, προσπαθεί να αυξήσει τα κίνητρα των μαθητών παίζοντας σάζι και τραγουδώντας.

Ο 42χρονος Σίζγκιν, ίδρυσε το Κέντρο Ειδικής Αγωγής και Αποκατάστασης στην περιοχή το 2007 και διαδραματίζει ενεργό ρόλο τόσο ως διευθυντής όσο και ως εκπαιδευτής.

Συμβάλει στην αποκατάσταση μαθητών με σωματική και διανοητική αναπηρία και μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες με τη βοήθεια φυσιοθεραπευτών, εκπαιδευτών ειδικής αγωγής, ειδικών για την ανάπτυξη παιδιών και ψυχολόγων σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών που παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας.

Εκτός από τις εκπαιδεύσεις, όπου κάθε συνεδρία διαρκεί 40 λεπτά, ο Σίζγκιν θέλοντας να ανυψώσει το ηθικό και να δώσει κίνητρο στους μαθητές του, παίζει σάζι και κιθάρα και παράλληλα τραγουδά.

Συμβάλλει επίσης στην κοινωνικοποίησή τους, ενσταλάζοντας αγάπη για τη μουσική στο ίδρυμα όπου 90 άτομα με αναπηρία ηλικίας μεταξύ 6 και 66 ετών συνεχίζουν την εκπαίδευση-αποκατάσταση τους. Από την πλευρά τους οι μαθητές απολαμβάνουν μια ευχάριστη στιγμή με τη μουσική.

«Είναι πολύ ευχάριστο»

Ο Χουνκάρ Σίζγκιν ανέφερε ότι η μουσική χρησιμοποιήθηκε επίσης σε διαδικασίες ψυχολογικής θεραπείας κατά την Οθωμανική περίοδο. Παράλληλα, δηλώνοντας ότι υπάρχουν πολλά παραδείγματα αυτού του τύπου στο εξωτερικό ανέφερε πως «βοηθάμε τα άτομα να ξεπεράσουν τα ψυχολογικά τους προβλήματα με τη μουσική. Η μουσική είναι πραγματικά το “φαγητό” της ψυχής και τη χρησιμοποιούμε για να αγγίξουμε τις ψυχές» υπογράμμισε.

«Ανταποκρινόμαστε στις προσδοκίες τους στη ζωή με σύντομες μουσικές συνεδρίες επειδή πολλά από αυτά τα άτομα δεν μπορούν να λάβουν μέρος στην κοινωνική ζωή, δεν μπορούν να συμμετάσχουν σε μουσικές δραστηριότητες, δεν μπορούν να πάνε σε συναυλία», δήλωσε ο ίδιος, εξηγώντας ότι διοργανώνουν μουσικές συνεδρίες σε άτομα με αναπηρία  για να μειώσουν την πλήξη τους στη ζωή μετά από εντατικές θεραπείες. «Είναι πολύ ευχάριστο και παράλληλα αυξάνουμε τις δεξιότητές τους» επεσήμανε.

Σύμφωνα με τον ίδιο έχουν λάβει θετικά σχόλια από τις οικογένειες σχετικά με τις μουσικές συνεδρίες και εξέφρασε επίσης ότι θα ήθελε να δημιουργήσει μια μουσική ομάδα με τους μαθητές του. Πιστεύει ότι η μουσική συμβάλλει θετικά στην καθημερινή ζωή των μαθητών, και αφηγείται τις σύντομες ιστορίες με τους γονείς των μαθητών. «Οι γονείς μας λένε “Μετά από τις πρώτες συνεδρίες όταν το παιδί μας επέστρεψε στο σπίτι, άρχισε να παρακολουθεί μουσικά κανάλια, χτυπώντας αντικείμενα στο σπίτι.” Έτσι, στην πραγματικότητα το παιδί έχει συνειδητοποιήσει το ρυθμό και προσπαθεί να το αποδείξει στην οικογένεια. Και τους λέω: Παρακολουθήστε τους και να χαίρεστε με αυτά που κάνει, κατευθύνετέ τους στην σωστή κατεύθυνση, γιατί προσπαθεί να σας εκφραστεί με κάποιο τρόπο. Πολλά άτομα με αυτισμό έχουν προβλήματα ομιλίας και προβλήματα επικοινωνίας με τους άλλους, παρόλα αυτά μπορούν να επικοινωνούν όταν χρησιμοποιούν τη μουσική. Αφού καταλαβαίνουν τον ρυθμό, αναπτύσσονται επίσης οι λεκτικές δεξιότητες τους. Συμβάλλει επίσης θετικά στην ανάπτυξη της γλώσσας» κατέληξε.

«Ανυπομονούμε να έρθουμε κάθε φορά εδώ»

Ο Γιουσφούφ Μπασαράν, ένας από τους μαθητές του κέντρου αποκατάστασης, δήλωσε ότι υποβλήθηκε σε φυσιοθεραπεία επειδή είχε φλεγμονή στο νωτιαίο μυελό του.

Υπογραμμίζοντας ότι η διαδικασία θεραπείας προχωρά καλύτερα με τη μουσική που παίζει ο δάσκαλος του εκμυστηρεύθηκε πως «αισθανόμαστε γαλήνη όταν παίζει μουσική. Παίζει και μερικές φορές τον συνοδεύουμε. Μερικές φορές τραγουδάμε με τους φίλους. Ο δάσκαλός μας βοηθά όσο μπορεί. Η μουσική έχει θετικό αντίκτυπο και στην καθημερινότητά μας. Πάμε σπίτι νιώθοντας ανακούφιση. Τα τραγούδια που τραγουδάμε εδώ, τα μουρμουρίζουμε επίσης στο σπίτι. Ανυπομονούμε να έρθουμε κάθε φορά εδώ».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.