Το μηνυμα της Κυριακης

«Καθαρά κίνητρα και σαφής σκοπός»

Ένας νεαρός που προβάλλεται ως γνώστης του Μωσαϊκού νόμου δίνει την αφορμή για την σημερινή παραβολή του Καλού Σαμαρείτη, μία από τις πιο γνωστές του Ιερού Ευαγγελίου. Νομίζοντας ότι μπορεί να παρασύρει τον Χριστό σε αντιφάσεις, θέτει με εξωτερικό σεβασμό κάποιες ερωτήσεις. ‘’Τις εστί μου πλησίον;’’

Την ευκαιρία αυτή της ανθρώπινης κακοπιστίας χρησιμοποιεί ο Χριστός και αναφέρει την σημερινή παραβολή. Ξεκινά με έναν ταξιδιώτη, ο οποίος κατεβαίνοντας από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ έπεσε στα χέρια ληστών, οι οποίοι αφού τον καταλήστεψαν, τον κακομεταχειρίστηκαν, τον γέμισαν πληγές και τον παράτησαν μισοπεθαμένο. Οι Πατέρες της Εκκλησίας ερμηνεύοντας την αλληγορία της παραβολής, αναγνωρίζουν στον καταπληγωμένο και μισοπεθαμένο ταξιδιώτη την σύνολη ανθρωπότητα.

Καθώς κείτεται ανήμπορος ο ταξιδιώτης, ακούει βήματα και βλέπει να πλησιάζουν πρώτα ένας Ιερέας και μετά ένας Λευίτης, πνευματικοί ηγέτες του Ισραήλ, οι οποίοι όμως, συμπεριφέρονται ακριβώς το ίδιο. Πλησιάζουν, βλέπουν και απομακρύνονται χωρίς να βοηθούν. Οι μωσαϊκές διατάξεις απαγόρευαν στον καθένα γενικά, ιδίως όμως σε υπηρέτη του Ναού του Σολομώντος, ν’ ακουμπήσουν ανθρώπινο πτώμα καθώς μετά θεωρούνταν «ακάθαρτοι», και έπρεπε να τελέσουν θυσία εξιλασμού για να καθαρισθούν.

Και έρχεται ο Σαμαρείτης. Είναι αλλόφυλος, αλλόθρησκος, εχθρός. Κι όμως, αυτός σταματά στον επικίνδυνο τόπο, φροντίζει τον πληγωμένο άνθρωπο και τον περιμαζεύει. Οι Πατέρες, στο πρόσωπο του Σαμαρείτη βλέπουν τον ίδιο τον Χριστό.

Ο Χριστός μεταφέρει τον ασθενή στο πανδοχείο, την Εκκλησία του, όπου με ασφάλεια και άνεση μπορεί να γίνει η αποθεραπεία. Τον επιμελείται όλη νύκτα, σύμβολο του ότι ο Χριστός μας δεν φείδεται κόπων και θυσιών χάριν του ανθρώπου, προβαίνοντας μάλιστα στην υπέρτατη θυσία του σταυρικού θανάτου. Και φεύγοντας από το πανδοχείο, αποσυρόμενος από το ιστορικό προσκήνιο, παραγγέλει στον πανδοχέα, στους Αποστόλους και τους διαδόχους τους, να επιμεληθούν τον άρρωστο, να καταβάλουν κάθε δυνατή φροντίδα για την πνευματική αποκατάσταση του ανθρώπου.

Παραδίδει δύο δηνάρια, στα οποία οι Πατέρες αναγνωρίζουν την Ιερά Παράδοση και την Αγία Γραφή, που έχουν παραδοθεί στην Εκκλησία ως απλανείς καθοδηγοί στην πνευματική τελείωση και ολοκλήρωση του ανθρώπου. Προειδοποιεί ότι θα επανέλθει για να ελέγξει και να αποδώσει την ένδικον μισθαποδοσίαν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.