Το μηνυμα της Κυριακης

«Το απολωλός»

Τι ήταν ο Ζακχαίος, στον οποίον αναφέρεται η σημερινή ευαγγελική περικοπή; Αρχιτελώνης, ο οποίος νοίκιαζε τους φόρους μίας περιοχής προκαταβάλλοντάς τους στο Ρωμαϊκό κράτος και στη συνέχεια εισπράττοντάς τους στο πολλαπλάσιο με κάθε μέσο ακόμη και βίαιο, με κάθε τρόπο ακόμη και άδικο από το λαό!

Κι όμως, αυτός που η ζωή του χαρακτηριζόταν από την επιδίωξη και το κυνήγι του πλούτου, επιθύμησε. «Εζήτειι δείν τον Ιησούν τις εστί». Γιατί; Ποιος ξέρει. Ίσως είχε ακούσει την αγαθή φήμη περί του Χριστού. Ίσως είχε ακούσει τις αιτιάσεις των Γραμματέων και των Φαρισαίων. Ίσως ήθελε να διαμορφώσει δική του αντίληψη περί του προσώπου, έστω και με μία ματιά. Ίσως ήθελε να δει Αυτόν που με τόση αγάπη φερόταν στους ανθρώπους, ιδίως στους πάσχοντες, αλλά και τους αμαρτωλούς. Κι αυτή του η επιθυμία τον οδηγεί ν’ ανέβει σ’ ένα δένδρο για να βλέπει άνετα χωρίς να τον βλέπουν. Κι ενώ όλοι τον παραβλέπουν και διέρχονται αδιάφοροι κάτω από το δέντρο, ο Χριστός τον εντοπίζει και τον εγκλωβίζει: «Ζακχαίε, σπεύσας κατάβηθι· σήμερον γαρ εν τω οίκω σου δει με μείναι».

Μόλις λίγο ταπεινώθηκε ο Ζακχαίος, μόλις λίγο προθυμοποιήθηκε να κινηθεί με καλή διάθεση, έστω με αγαθή περιέργεια, προς τον Ιησού, σπεύδει Εκείνος πρώτος ν’ ανταποκριθεί και να τον προφθάσει, βοηθώντας τον να θεμελιώσει σωστά την μετάνοιά του. Κι εκεί μπροστά σε όλους όσοι κατηγορούσαν τον Ζακχαίο και χάριν της κοινωνικής προκατάληψης τον αποστρέφονταν, δίνει ο Χριστός μας ένα μάθημα του πώς υπερβαίνει η αγάπη το παρελθόν, το διαγράφει και το ανασκευάζει. Ο τρόπος που ο Χριστός ενεργεί προκαλεί διπλή αντίδραση εκ μέρους του Ζακχαίου. Πρώτον, ομολογεί ενώπιον όλων ότι διαρρηγνύει τη σχέση του με την οποιασδήποτε μορφής αδικία. Δεύτερον, δεσμεύεται δημόσια ν’ αποκαταστήσει στο τετραπλάσιο κάθε αδικία που είχε διαπράξει. Προκαλεί όμως το γογγυσμό όλων εκείνων που, μπορεί μεν να σέβονταν τον διδάσκαλο, δεν μπορούσαν όμως, να κατανοήσουν το πώς ενεργεί ο Χριστός, ούτε να ξεκολλήσουν από τις κακές συνήθειες των κοινωνικών στερεοτύπων και των προκαταλήψεων τους.  Ο Χριστός δηλώνει ευθέως τον σκοπό Του επί της γης: «Ήλθε γαρ ο υιός του ανθρώπου ζητήσαι και σώσαι το απολωλός».

Όποιος δεν χαίρεται με τη μετάνοια και τη σωτηρία του άλλου αλλά επιμένει να θυμάται την αμαρτία του, δεν ωφελείται από τον Χριστό και τις ευεργεσίες που προσφέρει στην ανθρωπότητα. Όποιος δεν αποδεχθεί με ταπείνωση την αμαρτωλότητά του, δεν μπορεί να βάλει αρχή μετανοίας και να κερδίσει ό,τι και ο Ζακχαίος, το να μείνει ο Χριστός μαζί του.                                                                                               
 
Όποιος δεν χαίρεται με τη μετάνοια και τη σωτηρία του άλλου αλλά επιμένει να θυμάται την αμαρτία του, δεν ωφελείται από τον Χριστό και τις ευεργεσίες που προσφέρει στην ανθρωπότητα. Όποιος δεν αποδεχθεί με ταπείνωση την αμαρτωλότητά του, δεν μπορεί να βάλει αρχή μετανοίας και να κερδίσει ό,τι και ο Ζακχαίος, το να μείνει ο Χριστός μαζί του.

Πρόγραμμα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμονος

 
Σάββατο, 25-01-2020 πρωί: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα ιερουργήσει στην Ιερά Μονή Παναγίας Αρχαγγελιωτίσσης Ξάνθης μετέχων τῶν εορτίων εκδηλώσεων επί τη συμπληρώσει εικοσιπέντε ετών από της εκλογής του Μητροπολίτου Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμονος.
 
Κυριακή, 26-01-2020, πρωί: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα ιερουργήσει στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Προσκυνητών και θα τελέσει την εις Πρεσβύτερον Χειροτονία του Διακόνου Στεφάνου Ναλμπαντάκη.
 
Πέμπτη, 30-01-2020, πρωί: Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης θα ιερουργήσει στον Ιερό  Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Κομοτηνής, όπου εν συνεχεία θα προστεί της αρτοκλασίας δεόμενος υπερ υγιείας και προόδου των διδασκόντων και διδασκομένων εν τοις εκπαιδευτηρίοις της Επαρχίας ημών, αλλά και του μνημοσύνου υπέρ αναπαύσεως των Ευεργετών και Διδασκάλων της Παιδείας του Γένους ημών.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.