Το μηνυμα της Κυριακης

«Νίκη της ζωής έναντι του θανάτου»

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμoνος

Δύο θαύματα του Χριστού αφηγείται η σημερινή ευαγγελική περικοπή, την θεραπεία της «αιμορροούσης» που επί δώδεκα χρόνια μαστιζόταν από την αρρώστια της και την ανάσταση του δωδεκάχρονου κοριτσιού του Ιαείρου. Ο ίδιος χρονικός προσδιορισμός στις δύο περιπτώσεις δεν είναι τυχαίος: η διάρκεια της ζωής του κοριτσιού συμπίπτει με τη διάρκεια της αρρώστιας της γυναίκας για την οποία γίνεται λόγος στην αρχή της περικοπής. Όσο διαρκεί η ζωή, βρίσκεται ο άνθρωπος κάτω από την επήρρεια της φθοράς και του πόνου. Η παρουσία όμως του Χριστού ανάμεσα στους ανθρώπους σημαίνει την απαρχή ενός νέου κόσμου αφθαρσίας και αιωνιότητας.

Ο φόβος μπροστά στο τρομακτικό γεγονός του θανάτου μας είναι γνωστός από την καθημερινή εμπειρία. Βλέποντας ο άνθρωπος ότι ο θάνατος βάζει τέλος σ’ όλα τα όνειρα και τις προσδοκίες του, καταλαμβάνεται από τρόμο και αγωνία,  είναι μάλιστα τόσο βέβαιος για τον τελεσίδικο τερματισμό των πάντων στο θάνατο, ώστε να του φαίνεται τελείως ανεδαφικό και παράδοξο εάν κάποιος υποστηρίξει το αντίθετο. Έτσι, οι συγγενείς και φίλοι του Ιάειρου «κατεγέλων», όταν ο Ίησούς βεβαίωνε ότι το παιδί του αρχισυνάγωγου «ουκ απέθανεν, αλλά καθεύδει».

Καταγέλουν οι άνθρωποι μη γνωρίζοντας, ή μάλλον μη πιστεύοντας ότι ο Αρχηγός της ζωής βρίσκεται ανάμεσά τους για να νικήσει την φθορά, να ελευθερώσει τους ανθρώπους, να καταργήσει τον θάνατο. Δεν κρίνει κανένα ο Κύριος της ζωής και του θανάτου για τη στάση του, παρά μόνο με την θεία αυθεντία του προστάζει: «η παις, εγείρου». Την καταστροφή και φθορά, που έφερε μέσα στον κόσμο η εωσφορική επανάσταση του ανθρώπου κατά του Θεού, έρχεται να επανορθώσει ο Υιός του Θεού διώχνοντας την ασθένεια, τον πόνο και το θάνατο

Καταγέλουν οι άνθρωποι μη γνωρίζοντας, ή μάλλον μη πιστεύοντας ότι ο Αρχηγός της ζωής βρίσκεται ανάμεσά τους για να νικήσει την φθορά, να ελευθερώσει τους ανθρώπους, να καταργήσει τον θάνατο. Δεν κρίνει κανένα ο Κύριος της ζωής και του θανάτου για τη στάση του, παρά μόνο με την θεία αυθεντία του προστάζει: «η παις, εγείρου». Την καταστροφή και φθορά, που έφερε μέσα στον κόσμο η εωσφορική επανάσταση του ανθρώπου κατά του Θεού, έρχεται να επανορθώσει ο Υιός του Θεού διώχνοντας την ασθένεια, τον πόνο και το θάνατο από τον κόσμο και οδηγώντας τον άνθρωπο όχι μόνο στο «αρχαίο κάλλος» άλλα και ακόμη πιο ψηλά.

Έτσι τα θαύματα του Χριστού, είτε αυτά που επιτελέσθηκαν από τον Χριστό κατά την επίγεια δράση του, είτε αυτά που συνεχώς επιτελούνται μέσα στην ιστορική ζωή της Εκκλησίας, γίνονται οι δείκτες της βασιλείας του Χριστού, τα παρατηρητήρια μέσα από τα οποία βλέπουμε τον καινούργιο κόσμο, τον κόσμο της αγάπης και της αφθαρσίας που δεν επισκιάζεται από την απειλή του θανάτου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.