Το μαθημα της φυσικης αγωγης «πολυεργαλειο» για την αναπτυξη των παιδιων

Εκπαιδευτικοί από όλη τη Θράκη παρουσίασαν καινοτόμες δράσεις, που εφαρμόζουν στα σχολεία

Με δύο στρογγυλές τράπεζες, όπου παρουσιάστηκαν καινοτόμες δράσεις φυσικής αγωγής, που εφαρμόστηκαν από εκπαιδευτικούς της συγκεκριμένης ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της Θράκης και όχι μόνο, άνοιξε χθες η αυλαία του 24ου Διεθνούς Συνεδρίου Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Σχολής ΣΕΦΑΑ στην πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής. Οι παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής παρουσίαζαν ενδιαφέρον όχι μόνο για τους συναδέλφους τους με το ίδιο αντικείμενο, που είχαν την ευκαιρία να αποσπάσουν ιδέες και καλές πρακτικές για να τις εφαρμόσουν οι ίδιοι, αλλά και για όσους ενδιαφέρονταν να γνωρίσουν πώς ένα μάθημα που κατά πολλούς έχει δευτερεύουσα θέση στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων μπορεί να αποκτήσει σημαίνοντα και πολυδιάστατο ρόλο στην εκπαίδευση των μαθητών. 

Ξανθή Κωνσταντινίδου «Αν αξιοποιήσουμε σωστά τη φυσική αγωγή, μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολλά πράγματα, που δεν μπορούν να τα πετύχουν τα υπόλοιπα μαθήματα»

«Η φυσική αγωγή είναι ένα «πολυεργαλείο», το οποίο αν το αξιοποιήσουμε σωστά μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολλά πράγματα, που δεν μπορούν να τα πετύχουν τα υπόλοιπα μαθήματα», διεμήνυσε η σχολική σύμβουλος φυσικής αγωγής Θράκης, κ. Ξανθή Κωνσταντινίδου, με την ευκαιρία της παρουσίασης των καινοτόμων δράσεων από τους συναδέλφους της. Πέρα από το κομμάτι της ψυχαγωγίας, όπως επισήμανε, το μάθημα της φυσικής αγωγής υπηρετεί και στόχους κινητικούς, γνωστικούς, κοινωνικούς και ανάπτυξης συνεργασιών μεταξύ των μαθητών. Αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη τους οι αρμόδιοι φορείς, σχολίασε η κ. Κωνσταντινίδου, ώστε οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος όχι μόνο να μη μειωθούν, αλλά και να ενισχυθούν. 

Μεγάλη ανταπόκριση των εκπαιδευτικών


Αναφερόμενη στην πρωτοβουλία της διοργάνωσης των δύο στρογγυλών τραπεζών για τις καινοτόμες δράσεις στη φυσική αγωγή, η σχολική σύμβουλος εξέφρασε καταρχήν την ικανοποίησή της για τη μεγάλη ανταπόκριση των εκπαιδευτικών, τόσο εκείνων που παρουσίασαν τις δράσεις όσο και εκείνων που βρέθηκαν στο αμφιθέατρο της ΣΕΦΑΑ για να παρακολουθήσουν τις παρουσιάσεις. 

Δράσεις με πυρήνα τη φυσική αγωγή και προεκτάσεις σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα

Οι καινοτόμες δράσεις, που παρουσιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς, έχουν στον πυρήνα τους τη φυσική αγωγή, αλλά και προεκτάσεις σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Όπως ενδεικτικά ανέφερε η κ. Κωνσταντινίδου, πρόκειται καταρχήν για δράσεις που επιτρέπουν στους μαθητές να μάθουν πώς να εφαρμόσουν προγράμματα φυσικής κατάστασης για τον εαυτό τους, να αγαπήσουν και να φροντίσουν γενικότερα το σώμα τους, να γνωρίσουν τη φύση και το πώς μπορούν να διαβιώσουν σε αυτή. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν δράσεις που αναδείκνυαν τη δυνατότητα συμβολής της φυσικής αγωγής στη μείωση της σχολικής διαρροής, αλλά και στην αρμονική συνύπαρξη μαθητών από διαφορετικούς πολιτισμούς, πράγμα σημαντικό και χρήσιμο στην πολυπολιτισμική κοινωνία της Θράκης. Τέλος, κάποιες από τις καινοτόμες δράσεις που υλοποιήθηκαν και παρουσιάστηκαν από τους εκπαιδευτικούς της φυσικής αγωγής, αφορούσαν στη γνωριμία των παιδιών με το ποδήλατο, καθώς επίσης στη γνωριμία τους, μέσω ορειβατικών προγραμμάτων και προγραμμάτων πεζοπορίας, με τον ίδιο τον τόπο όπου διαβιούν. 

«Με αυτές τις δράσεις αναδεικνύουμε την αναγκαιότητα του μαθήματος της φυσικής αγωγής για τα παιδιά»


Καταλήγοντας, η κ. Κωνσταντινίδου σημείωσε ότι σκοπό της πρωτοβουλίας είναι οι καινοτόμες δράσεις και οι καλές πρακτικές, που περιλαμβάνουν, να διαδοθούν και διαχυθούν και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, ενώ ταυτόχρονα να διευρυνθεί το έργο των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, ώστε του χρόνου να παραχθεί ακόμα μεγαλύτερο έργο στον συγκεκριμένο τομέα. «Είναι πολύ σημαντικές αυτές οι δράσεις», τόνισε κλείνοντας, «γιατί αναδεικνύουμε την αναγκαιότητα του μαθήματος της φυσικής αγωγής για τα παιδιά. Και αυτό είναι πολύ επίκαιρο για την εποχή μας, γιατί με τη μείωση των ωρών φυσικής αγωγής εμείς πρέπει με τον τρόπο μας, όχι με ψηφίσματα, αλλά προβάλλοντας αυτά που κάνουν οι γυμναστές στα σχολεία, που κάνουν πολύ σημαντικά πράγματα, να δείξουμε ότι όλα αυτά γίνονται για το καλό των παιδιών μας». 

Παναγιώτης Κεραμάρης «Οι καινοτόμες και οι βιωματικές δράσεις εντάσσονται στην κατεύθυνση για ένα ανοιχτό σχολείο προς την κοινωνία»

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησε την παρουσίαση των καινοτόμων δράσεων φυσικής αγωγής ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης, κ. Παναγιώτης Κεραμάρης. Όχι μόνο λόγω της θεσμικής του ιδιότητας, αλλά κι επειδή συνδέεται στενά με το αντικείμενο της φυσικής αγωγής, αφού είναι απόφοιτος ΤΕΦΑΑ και επί χρόνια καθηγητής φυσικής αγωγής. Ο κ. Κεραμάρης μίλησε με θερμά λόγια για το έργο των συναδέλφων του, ενώ εξήρε την πρωτοβουλία της κ. Κωνσταντινίδου για τη συγκέντρωση και την παρουσίαση των καινοτόμων δράσεων. «Άλλωστε οι καινοτόμες και οι βιωματικές δράσεις εντάσσονται στην κατεύθυνση που δίνει και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για ένα ανοιχτό σχολείο προς την κοινωνία», παρατήρησε. 

«Μόνο καλύτερες μέρες περιμένουν τη φυσική αγωγή»

Εκτιμώντας πως «αποδεδειγμένα γίνεται δουλειά στα σχολεία», με πολλές δράσεις, αγώνες και πρωταθλήματα, και επισημαίνοντας ότι «το επιστημονικό υπόβαθρο των συναδέλφων είναι αρκετά υψηλό», ο κ. Κεραμάρης δήλωσε πεπεισμένος ότι «μόνο καλύτερες μέρες περιμένουν τη φυσική αγωγή». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.