Το φροντιστηριο Μ.Ε. «Θεωρημα» δινει τις «λυσεις» στο μαθημα της Ιστοριας Προσανατολισμου

Βίβιαν Γεωργαντά «Βατά πλην όμως πιεστικά στον χρόνο τα θέματα» - Πανελλήνιες εξετάσεις 2017

Με Ιστορία, Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον συνεχίστηκαν τη  Δευτέρα, οι πανελλαδικές για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων.

Ο «ΠτΘ» σε συνεργασία με το φροντιστήριο «Θεώρημα» αναλύει τα σημεία εκείνα που έπρεπε να προσέξουν οι υποψήφιοι στο μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού. 

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της καθηγήτριας του φροντιστηρίου «Θεώρημα» κ. Βίβιαν Γεωργαντά τα θέματα της Ιστορίας θεωρούνται βατά, αν και πιεστικά ως προς τον χρόνο. Παράλληλα σύμφωνα με την κ. Γεωργαντά ιδιαίτερη προσοχή έπρεπε να δοθεί στην επεξεργασία των πηγών της δεύτερης ομάδας.

Ο λόγος στην ίδια όμως αναλυτικά:

«Τα σημερινά θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού δεν χαρακτηρίζονται δύσκολα, αλλά βατά με σαφή διατύπωση. Όμως, δυστυχώς,  ήταν πιεστικά ως προς τον χρόνο και συνεπώς απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές.
 
Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη άσκηση, η οποία, ως είθισται, ζητά απ’ τους μαθητές την ανάπτυξη τριών ορισμών και βαθμολογείται με 15 μονάδες, παρατηρούμε ότι ένας εξ αυτών είχε ζητηθεί και στα περσινά θέματα του 2016, γεγονός που σημαίνει ότι οι μαθητές που δεν τον θεωρούσαν πιθανό για φέτος ίσως δεν έδωσαν την προσοχή που έπρεπε ώστε να ανταποκριθούν επιτυχώς σε αυτόν. Η δεύτερη άσκηση ήταν μια αντιστοίχιση με ημερομηνίες και ιστορικά γεγονότα, η οποία δεν πιστεύω ότι θα δυσκόλεψε έναν διαβασμένο μαθητή. Συνεπώς, ήταν εύκολο να αποκτηθούν οι 10 μονάδες της άσκησης αυτής. Τα θέματα Β1 και Β2, που κάλυπταν 13 και 12 μονάδες αντίστοιχα, δεν ήταν δύσκολα μεν, όμως είχε το καθένα από δύο υποερωτήματα, οπότε απαιτούσαν χρόνο.  
 
Όσον αφορά τη δεύτερη ομάδα, αυτή βαθμολογείται με 50 μονάδες, είχε να κάνει, ως συνήθως, με την πραγμάτευση ιστορικών πηγών, όμως και εδώ ο χρόνος δεν ήταν «φίλος» των μαθητών. Το Γ1, λοιπόν, αποτελείτο από τέσσερα κείμενα, τα τρία από τα οποία ήταν στην καθαρεύουσα, κάτι που κάποιες φορές απαιτεί περισσότερη προσοχή, καθώς δεν είναι όλοι εξοικειωμένοι με αυτήν. Το γεγονός ότι και πάλι υπάρχουν δύο υποερωτήματα σημαίνει ότι οι μαθητές θα έπρεπε να είναι ιδιαιτέρως συγκεντρωμένοι ώστε να συνθέσουν σωστά τις ιστορικές τους γνώσεις με αυτές που αντλούν από τα δοθέντα κείμενα. Τέλος, το θέμα Δ1 ζητά από τους μαθητές να μελετήσουν τρία κείμενα και να απαντήσουν για ακόμη μια φορά σε δύο υποερωτήματα.
 
Συνοψίζοντας, τα θέματα κάλυπταν όλη τη διδακτέα ύλη, δεν εμφάνιζαν «παγίδες» ή δυσκολίες, όμως εξαιτίας της ποσότητάς τους απαιτούνταν  ψυχραιμία και πολύ καλή προετοιμασία απ’ τους μαθητές. Για ακόμα μια φορά, λοιπόν, βλέπουμε ότι όχι απλώς επιβραβεύεται η αποστήθιση, αλλά είναι η κύρια προϋπόθεση για να γράψει κάποιος μαθητής καλά στο μάθημα της Ιστορίας. Η εξέταση αυτού του μαθήματος είναι η απόδειξη ότι το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα θέλει καλούς «παπαγάλους», που να μπορούν να απομονώνουν μηχανικώς κομμάτια του σχολικού εγχειριδίου και να τα αποδίδουν αυτολεξεί. Η κριτική και δημιουργική σκέψη προφανώς και δεν καλλιεργούνται, αλλά νεκρώνουν. 
 
Παρόλα αυτά, ευχόμαστε καλή συνέχεια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, που είναι οι πρωταγωνιστές της τρέχουσας περιόδου, και καλά αποτελέσματα».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.