Το 5ο Γυμνασιο Κομοτηνης προταθηκε για Πειραματικο

Δεν υπήρξε ενδιαφέρον από τους συλλόγους διδασκόντων άλλων μονάδων για την μετατροπή τους

Μαίρη Κοσμίδου: «Τα πειραματικά Σχολεία, ιδρύθηκαν στο Ελληνικό κράτος προ εκατονταετίας, ερχόμαστε να κάνουμε αυτό που άλλες πόλεις έχουν εδώ και δεκαετίες ως θεσμό»

Την πρόταση δημιουργίας πειραματικού Σχολείου στο 5ο Γυμνάσιο Κομοτηνής υπέβαλλε η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Μαίρη Κοσμίδου στο Υπουργείο Παιδείας.

Η κ. Κοσμίδου πρότεινε το συγκεκριμένο σχολείο, που ξεκίνησε φέτος τη λειτουργία του, μιας και παρά το κάλεσμα, δεν φάνηκε να υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιο Σύλλογο Διδασκόντων υφιστάμενης δομής, όπως προβλέπει η Υπουργική απόφαση, για να υπαχθεί στο καθεστώς του Πειραματικού.

Να σημειωθεί βέβαια πως είχε εκφραστεί πολιτική πρόθεση στήριξης μιας τέτοιας δομής τόσο από το Δήμο Κομοτηνής, που είχε πάρει απόφαση για ίδρυση πριν από δύο χρόνια, όσο και από το Δήμο Ιάσμου πιο πρόσφατα, όμως η τελική απόφαση βρίσκεται στα χέρια της κάθε δομής.

Παρόλα αυτά φαίνεται να υπήρξαν επιφυλάξεις όσο αφορά το καθεστώς των διδασκόντων αν μετατραπεί το σχολείο σε Πειραματικό.

Αν εγκριθεί, η λειτουργία του 5ου Γυμνασίου ως Πειραματικού θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά, με τα παιδιά που φοιτούν τώρα στην Α΄ Γυμνασίου, να συνεχίζουν κανονικά τη φοίτηση τους στο παλιό πρόγραμμα.

Δεν υπάρχουν λόγοι επιφυλάξεων

Όπως εξήγησε η κ. Κοσμίδου, όταν γίνεται η μετατροπή ενός σχολείου σε πειραματικό ή πρότυπο, αυτό που δίνεται ως επιλογή στους έχοντες οργανική θέση σε εκείνο το σχολείο, είναι είτε να παραμείνουν στην δομή για μια διετία, σε αρχικό στάδιο, είτε να κάνουν μια υπεύθυνη δήλωση ότι επιθυμούν να αποχωρήσουν από τη σχολική μονάδα.

Παραμένοντας αυτή τη διετία, συνεργάζονται με τα προγράμματα τα οποία θα αναπτύξουν σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, και εκπονούν τις δράσεις που το σχολείο θα αποφασίσει.

Στο τέλος της διετίας, ο κάθε ένας καθηγητής, κρίνεται από ειδική επιτροπή, η οποία έχει συσταθεί με βάση το νόμο, και αποτελείται από ένα Πανεπιστημιακό, τον Περιφερειακό Διευθυντή και από ένα άλλο μέλος, άτομα γνωστά και τα οποία συνεργάζονται, όλη αυτή τη διετία. Μάλιστα η κ. Κοσμίδου τόνισε πως κρίνονται μόνο για τον εαυτό τους, όχι σε σύγκριση με κάποιον άλλο.

Οι καθηγητές που εργάζονται τόσο την αρχική διετία, αλλά και σε όλη τη διάρκεια της θητείας τους στο πειραματικό, έχουν μείωση διδακτικού ωραρίου, από 2 έως 4 ώρες. Αυτό σημαίνει, σημείωσε η κ. Κοσμίδου, πως αν για παράδειγμα υπάρχουν 10 φιλόλογοι για 200 ώρες, θα καλύπτουν 160 ώρες, άρα παραμένουν κάποιες ώρες που θα πρέπει να καλυφθούν.

Για την νέα αυτή θέση φιλολόγου, που θα πληρωθεί από καθηγητή εκτός σχολείου, οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλλουν αιτήσεις, και αν είναι περισσότερες από τα κενά που πρέπει να καλυφθούν, τότε θα πρέπει να συγκριθούν και να κριθούν από την επιτροπή, που θα κάνει την επιλογή για τη συγκεκριμένη θέση.

Στο τέλος της αρχικής διετούς θητείας, μετά την κρίση της επιτροπής, η θητεία γίνεται τετραετής, και συνεχίζεται η διαδικασία. «Εκ των πραγμάτων κανείς δεν χάνει τη θέση του, εφόσον ξέρουμε ότι ανήκουμε σε ένα σχολείο, και όλοι μαζί, καταστρώνουμε, καταρτίζουμε και υλοποιούμε αυτά τα προγράμματα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Άλλωστε, αν ένα σχολείο στην πορεία επιθυμεί να αποχαρακτηριστεί από Πειραματικό, μπορεί να το κάνει, για αυτό και η κ. Κοσμίδου θεωρεί πως δεν θα έπρεπε να έχουν επιφυλάξεις οι συνάδερφοί της.

«Ενδεχομένως να προβάλλει το άγνωστο, αλλά νομίζω στην εποχή μας, είναι εύκολο να έρθουμε σε επικοινωνία με συναδέρφους που επί χρόνια διδάσκουν σε πειραματική ή πρότυπα σχολεία» ανέφερε, εκφράζοντας την άποψη πως χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία για την μετατροπή μίας υφιστάμενης μονάδας σε Πειραματικό, τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους καθηγητές.

Ελπίδα να ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο

Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ελπίζει πως το Υπουργείο θα κάνει δεκτή την αίτηση, και από το Σεπτέμβριο θα μπορέσει να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Πειραματικό, με τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου.

Βέβαια θα πρέπει οι όποιες εγκρίσεις να έρθουν γρήγορα, μιας και οι διαδικασίες για τη συμμετοχή των μαθητών στο Πειραματικό πρέπει να ξεκινήσουν πολύ νωρίτερα.

Για να φοιτήσει ένα παιδί στο Πειραματικό, πρέπει ο γονέας να κάνει αίτηση στην ειδική πλατφόρμα που θα ανοίξει για αυτό το σκοπό, και αν υπάρχουν περισσότερες αιτήσεις παρά θέσεις τότε γίνεται κλήρωση.

«Τα πειραματικά Σχολεία, ιδρύθηκαν στο Ελληνικό κράτος προ εκατονταετίας, ερχόμαστε να κάνουμε αυτό που άλλες πόλεις έχουν εδώ και δεκαετίες ως θεσμό» ανέφερε χαρακτηριστικά κλείνοντας η κ. Κοσμίδου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.