Το 2ο Μειονοτικο Δημοτικο Σχολειο Κομοτηνης ζητα την ψηφο μας

Υποψήφιο για βραβείο Bravo Schools για το έργο «Η Δημοκρατική Κουλτούρα του CERN»

Υποψήφιο για βραβείο Βravo Schools είναι το 2ο Μειονοτικό Σχολείο Κομοτηνής το οποίο με τη συνεργασία 28 εκπαιδευτικών από 7 σχολεία και 3 χώρες συμμετέχει στον διαγωνισμό «Δημιουργούμε έναν καλύτερο κόσμο» μέσω του έργου που εκπόνησε υπό τον τίτλο «Η Δημοκρατική Κουλτούρα του CERN».

Το έργο 

 Σκοπός των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών είναι με βασικό άξονα το CERN, τα επιτεύγματά του, την προσφορά στην ανθρωπότητα και τη Δημοκρατική του κουλτούρα να εμπνεύσουν τους μαθητές για τις Φυσικές Επιστήμες και τα STEM επαγγέλματα, την Ηθική και τη Δημοκρατία.
 
Το έργο «Η Δημοκρατική Κουλτούρα του CERN» είναι εμπνευσμένο από το θερινό Σχολείο «Playing with Protons». Είναι ένα έργο συνεργατικό, σε αυτό συμμετέχουν επτά σχολεία από τρεις χώρες. Πέντε σχολεία της Ελλάδας, ένα της Πορτογαλίας κι ένα της Τουρκίας. Συνεργάζονται είκοσι οχτώ εκπαιδευτικοί και διακόσιοι εβδομήντα μαθητές.
 

Εφαρμόστηκε διεπιστημονικά και διαθεματικά στην τάξη. Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν μεταξύ τους για υλοποιήσουν το έργο. Στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία, όπου το πρόγραμμα είναι δίγλωσσο και οι μαθητές αμιγώς μουσουλμάνοι, συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί του ελληνόγλωσσου και του τουρκόγλωσσου προγράμματος. Στο Δημόσιο σχολείο συνεργάστηκαν οι δάσκαλοι  με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης, τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης και την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας. «Η Δημοκρατική κουλτούρα του CERN» προσεγγίστηκε στο μάθημα των ελληνικών – και των τουρκικών στα Μειονοτικά Σχολεία – της Ιστορίας, της Γεωγραφίας, της Φυσικής, των Αγγλικών και της Γυμναστικής (μουσικοκινητική ειδικά για τις πιο μικρές τάξεις). Οι μαθητές καλλιέργησαν τον προφορικό και το γραπτό τους λόγο. Δημιούργησαν, κατασκεύασαν κι εκφράστηκαν καλλιτεχνικά.
 
Οι μαθητές έμαθαν για το CERN μέσα από τη διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση. Υπό την καθοδήγηση και επανατροφοδότηση του/ων δασκάλου/ων τους διερεύνησαν σε ομάδες σε ιστοσελίδες, που τους υποδείχτηκαν και επεξεργάστηκαν το υλικό τους.  Έγιναν δημοσιογράφοι και έγραψαν σύντομα άρθρα για το CERN στα ελληνικά, στα αγγλικά και στα τουρκικά. Έμαθαν επίσης πώς πρέπει να αναφέρονται στην πηγή, που χρησιμοποίησαν.  Το σύνολο των άρθρων αυτών είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μικρού βιβλίου για τη Δημοκρατική Κουλτούρα του CERN.
 
Έφτιαξαν χρονογραμμές από χαρτόνι αλλά και με τη βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών. Επίσης εμπνεύστηκαν από το CERN και το Playing with Protons και έφτιαξαν με πολύ μεράκι περίτεχνες κατασκευές/μακέτες με προσομοιώσεις των πειραμάτων, που διεξάγονται εκεί, μοντέλο του ηλιακού συστήματος, μαύρης τρύπας, του Big Bang και της ιστορίας του Σύμπαντος. 

Οι συντελεστές 

Συνεργάστηκαν 28 εκπαιδευτικοί από 7 Σχολεία και 3 χώρες. Πέντε σχολεία από την Ελλάδα, ειδικότερα, από το 2o Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής: Μαρίνα Μολλά, Βασίλης Θεοδωρίδης, Κατερίνα Χατζοπούλου, Αλή Μολλά Αχμέτ Αλή, Χαλήλ Χακκή Μπασή Μεχμέτ, Πυγμαλίων Μυλωνάς και Ιδρίς Αχμέτ, από το Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Δοκού: Βασιλική Ψαρίδου και Μεχμέτ Μπουλμπούλ, από το 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής: Γλυκερία Παναγιωτίδου, Δημήτρης Ψαρράς, Μπεντιχά Αχμέτ, Ριντβάν Ντελή Χασάν, από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής: Μιχάλης Ράντος και Σοφία Λιβανού, από το Διαπολιτισμικό Σχολείο Ιάσμου: Αναστασία Παπαχρήστου, Στέλλα Δαλακούρα, Μαρία Ανεμοπούλου, Ιωάννα Τζιβάνη, Γεωργία Σιαψαλάκη, Μαρία Μαντέχου, Χριστίνα Βιδούρα, Αρετή Γουσγουριώτη, Στέλλα Σεμερτζίδου, Χρυσή Τελλίδου και Αντιγόνη Χατζησοφιά. Από την Τουρκία το Ahmet Taner Kışlalı Ortaokulu με τη Zeynep Kalinci και από την Πορτογαλία το  Agrupamento de Escolas de Canedo, Santa Maria da Feira με τη Manuela Ortigão.
 
Info
Η ιστοσελίδα του έργου:
http://thedemocraticcultureofcern.weebly.com/
Ψηφίστε το έργο εδώ

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.