Θεματα που καλυπταν το μεγαλυτερο μερος της υλης στη φετινη Βιολογια

Η καθηγήτρια του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» Νάνσυ Στοϊκίδου σχολιάζει τα φετινά θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων

Στο μάθημα της Βιολογίας εξετάστηκαν τη Δευτέρα 6 Ιουνίου οι μαθητές της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας. Αποτιμώντας τα θέματα η κ. Νάνσυ Στοϊκίδου, καθηγήτρια στο Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης «Μεθοδικό» έκανε λόγο για θέματα που κυμάνθηκαν στο περσινό επίπεδο. Σύμφωνα με την ίδια φέτος τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και εξέταζαν βασικές γνώσεις της βιολογίας από όλα τα κεφάλαια.

Στα θετικά των φετινών εξετάσεων αποτιμάται ότι για ακόμη μία χρονιά οι εκφωνήσεις τους ήταν σαφώς διατυπωμένες και  δεν άφηναν περιθώριο για παρερμηνείες. Κάτι που διευκολύνει τον μέσο μαθητή να οδηγηθεί στην σωστή απάντηση και να αποφύγει τα λάθη επειδή δεν κατανόησε την εκφώνηση.  Όσον αφορά τη δυσκολία τους, η κ. Στοϊκίδου εξέφρασε την εκτίμηση πως οι μαθητές που έχουν κάνει συστηματική προετοιμασία δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα.

Εύκολη η βάση- απαιτητικά 3ο και 4ο θέμα

Προχωρώντας στην ανάλυση των θεμάτων η καθηγήτρια του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» επεσήμανε σχετικά με το πρώτο και δεύτερο θέμα πως έπρεπε ο μαθητής να ανακαλέσει γνώσεις που έχει αποκτήσει από την θεωρία του βιβλίου. «Ακόμη και στο Β2 θέμα που είχε δύο διαγράμματα, δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη κριτική σκέψη και κριτική ικανότητα από το μαθητή. Μπορούσε εύκολα να οδηγηθεί στη σωστή απάντηση αν σκεφτούμε ότι αντίστοιχα διαγράμματα υπάρχουν και στο σχολικό βιβλίο. Οπότε με αυτό το δεδομένο, οι περισσότεροι μαθητές, τουλάχιστον πέτυχαν τη βάση του 10. Αν έχουν διαβάσει σωστά και προετοιμαστεί όλη τη χρονιά, νομίζω δε θα δυσκολευτούν καθόλου σε αυτά τα δύο θέματα» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο έσπευσε να συμπληρώσει από την άλλη πλευρά ότι,  «το 3ο και 4ο θέμα, ήταν πολύ πιο δύσκολα και πολύ πιο απαιτητικά». Όπως εξήγησε, «σίγουρα ο μαθητής χρειαζόταν καθαρό μυαλό και ψυχραιμία για να αναγνωρίσει όλες τις περιπτώσεις σε κάθε ερώτημα. Είχε διάφορους πίνακες από τους οποίους έπρεπε να αντλήσει τα απαραίτητα στοιχεία, να τα επεξεργαστεί και να προβλέψει την πορεία της πειραματικής διαδικασίας. Το 3ο θέμα για παράδειγμα απαιτούσε από τους μαθητές την κατασκευή μιας γονιδιοματικής βιβλιοθήκης και στη συνέχεια να οδηγηθούν στη σωστή απάντηση. Έτσι, αν σκεφτούμε ότι υπήρχαν πολλοί συνδυασμοί στις απαντήσεις, υποθέτω ότι σε αυτά τα δύο θέματα, ίσως οι μαθητές χάσουν μονάδες από παραλείψεις που έγιναν λόγω βιασύνης, λόγω απροσεξίας ή επειδή δεν ήταν συγκεντρωμένοι. Όμως οι μαθητές που ήταν συγκεντρωμένοι, αν δούλεψαν στην κατανόηση της θεωρίας, στην ερμηνεία  των βιολογικών διαδικασιών και στην επίλυση ασκήσεων, πιστεύω θα καταφέρουν ν’ αγγίξουν το άριστα». «Νομίζω στο 3ο και 4ο θέμα οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές, εφόσον ήταν συγκεντρωμένοι, δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες δυσκολίες και πιστεύω θα τους έφτασε ο χρόνος για να επανελέγξουν το γραπτό τους» εκτίμησε συμπερασματικά η κ. Στοϊκίδου.

Αποτιμώντας συνολικά τα θέματα στο μάθημα της βιολογίας η κ. Στοϊκίδου δεν απέκλεισε το ενδεχόμενα να υπάρχουν μαθητές που έγραψαν άριστα εξηγώντας πως «η φετινή σχολική χρονιά κύλισε πολύ ομαλά σε αντίθεση με την περσινή σχολική χρονιά. Οπότε αυτό βοήθησε στην καλή ψυχολογία των μαθητών που θα τους οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.