«Θεματα απαιτητικα στα Λατινικα, που απευθυνονταν σε πολυ καλα διαβασμενα παιδια»

Το σχόλιο καθηγητών Φροντιστηρίων της Ροδόπης για τα θέματα

Μαρία Λαχανά, καθηγήτρια Φιλολογίας, Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο

 

Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίστηκαν τη Δευτέρα οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές από τα Γενικά Λύκεια της χώρας. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι που διαγωνίζονται με το νέο σύστημα εξετάστηκαν στη Φυσική ενώ όσοι διαγωνίζονται με το παλαιό σύστημα εξετάστηκαν σε Φυσική και Λατινικά.

 

Μιλώντας για το μάθημα των Λατινικών, η καθηγήτρια του φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» κ. Μαρία Λαχανά, εκτίμησε πως «ήταν απαιτητικά τα θέματα και απευθύνονταν σε μαθητές πολύ καλά διαβασμένους» προχωρώντας στη συνέχεια στην ανάλυσή τους. «Οι μεταφράσεις είναι αναμενόμενες. Όποιος έχει διαβάσει μεταφράσεις μπορεί κάλλιστα να πάρει τις οκτώ μονάδες. Στο Β1 που έχουμε παρατηρήσεις στις ασκήσεις, τα ουσιαστικά στα παραθετικά, ήταν αρκετά απαιτητικά. Ήθελαν πολύ σκέψη και πολύ μεγάλη προσοχή, γιατί ένα γράμμα να λείπει από τον τύπο βγαίνει λάθος όλος ο τύπος. Το ίδιο ισχύει και για την άσκηση Β2 που αναφέρεται στα ρήματα, ζητάει δηλαδή διάφορους θεματικούς τύπους. Και εκεί τους τύπους που ζητούταν ήταν αρκετά απαιτητικά, αρκετά δύσκολα, βέβαια ήταν πράγματα στα οποία δίναν έμφαση στο μάθημα, να προσέξουμε αυτό, έχει αυτή την ιδιαιτερότητα, κάποια ρήματα, οπότε επαναλαμβάνω ένας μαθητής που είχε διαβάσει καλά και είχε δώσει την απαιτούμενη προσοχή, πιστεύω ότι θα τα πήγε καλά. Όσον αφορά τις ασκήσεις του Συντακτικού, η αναγνώριση των τύπων μείνανε σε σημεία τα οποία ήταν σημαντικά και τα είχαμε επισημάνει πολλές φορές μέσα στα κείμενα, γιατί ξεχωρίζουν οι συγκεκριμένες λέξεις, και από κει και έπειτα οι μετατροπές, η από Ενεργητική σε Παθητική Σύνταξη ήταν μια άσκηση αναμενόμενη, δηλαδή την είχαμε δουλέψει πολλές φορές, οπότε εκεί θεωρώ ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, οι περισσότεροι θα ανταπεξήλθαν. Ο χαρακτηρισμός των προτάσεων και αυτό ήταν αναμενόμενο. Στο Γ2β μετά από πάρα πολύ καιρό ζητούσαν σύμπτυξη δευτερευουσών προτάσεων σε μετοχές, ενώ τα τελευταία χρόνια συνήθιζαν να κάνουν το αντίθετο, δηλαδή μετοχές και ζητούσε δευτερεύουσες προτάσεις. Θεωρώ ότι το πρώτο είχε μια δυσκολία, καθώς έπρεπε να μετατραπεί σε αφαιρετική απόλυτη, η δεύτερη άσκηση όμως ήταν εύκολη. Και η τελευταία άσκηση ήταν επίσης μια άσκηση που τη δουλεύαμε πολύ συχνά, οπότε δεν είχε καμία δυσκολία» ήταν η ανάλυση της καθηγήτριας.

 

Ερωτηθείσα για το εύρος της ύλης που κάλυπταν τα θέματα και την επάρκεια χρόνου η κ. Λαχανά επεσήμανε πως κάλυπταν όλη την ύλη και πως ο χρόνος ήταν επαρκής, «όχι μόνο για να λύσει ένας μαθητής τα θέματα, αλλά και να τα ελέγξει αρκετές φορές».

 

Αξίζει να σημειωθεί πως η καθηγήτρια τοποθετήθηκε και απέναντι στις μομφές που ακούγονται κατά καιρούς, ότι δήθεν τα Λατινικά είναι μάθημα αποστήθισης και παπαγαλίας, επισημαίνοντας πως «αυτά τα θέματα αποδεικνύουν ότι δεν ισχύει και τόσο πολύ αυτό που λένε ότι αν αποστηθίσω και αν παπαγαλίσω θα ανταπεξέλθω και θα πάρω το είκοσι. Βεβαίως χρειάζεται το διάβασμα, αλλά πρέπει να λύνουμε και όσο γίνεται περισσότερες ασκήσεις, είναι και θέμα εξάσκησης, πόσο έχεις δουλέψει δηλαδή κάνοντας ασκήσεις».

 

«Κάποιοι που διάβασαν πολύ και πρόσεξαν τις λεπτομέρειες μπορούν να πάρουν και εικοσάρια» εκτίμησε η καθηγήτρια κλείνοντας, για να επαναλάβει πως «στο σύνολο θεωρώ ότι ήταν θέματα απαιτητικά και απευθύνονταν σε πολύ καλά διαβασμένα παιδιά».

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.