Τ. Σαρρης: «Υπηρχαν πολλες μοναδες σε ελαχιστες παρατηρησεις Συντακτικου και αυτο θα εχει μεγαλο αντικτυπο στις βαθμολογιες»

Ο φιλόλογος του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Τούλα Σαρρή» σχολιάζει τα θέματα των Λατινικών στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις

«Βατά και πολυδουλεμένα τα θέματα στα Λατινικά»

«Βλέπω θέματα κατανοητά, με σαφήνεια, βατά, αναμενόμενα, πολυδουλεμένα». Με αυτούς τους χαρακτηρισμούς έσπευσε ο φιλόλογος κ. Τάσος Σαρρής του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Τούλα Σαρρή» να αποτιμήσει τα θέματα του μαθήματος των Λατινικών, στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στις πανελλαδικές εξετάσεις.  Ωστόσο, ο ίδιος έσπευσε να αντιτείνει πως «για τη συγκεκριμένη φουρνιά των μαθητών ένεκα των δυο προηγούμενων ετών με τον κορωνοϊό, με τη διεύρυνση της ύλης,  και μερικές ακόμη τροποποιήσεις στο μάθημα των Λατινικών, τα πράγματα δεν ήταν τόσο απλά».

Αναλύοντας τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι μαθητές ο κ. Σαρρής μετέφερε πως «ζητήθηκαν τρία αποσπάσματα, συνηθισμένο αυτό, από το κείμενο 16, το 36 και το 45, τα δυο τελευταία μάλιστα να μεταφραστούν. Το καινούργιο στοιχείο είναι ότι η μετάφραση πλέον δεν βαθμολογείται 40 μονάδες στις 100, δηλαδή 8 μονάδες στα 20, αλλά το μισό. Οπότε είναι ένα καινούργιο δεδομένο αυτό στην αξιολόγηση του μαθήματος. Προστέθηκε μια αρκετά μεγάλη εισαγωγή πάρα πολύ δύσκολη, καθώς το συγκεκριμένο εγχειρίδιο είναι από πανεπιστημιακό σύγγραμμα με πολύ περίπλοκη διατύπωση και στριφνό λόγο, ήταν εξαιρετικά δύσκολο στον μέσο μαθητή να κατακτήσει το περιεχόμενο αυτής της εισαγωγής. Ευτυχώς σώζεται κάπως η κατάσταση γιατί η ερώτηση της εισαγωγής έχει επιλεγεί να είναι κλειστού τύπου, οπότε αυτό βοηθά αρκετά, όμως έχουμε δυο μονάδες από τις 20 να κατανέμονται πλέον σε ένα καινούργιο κομμάτι της ύλης στα Λατινικά, που τουλάχιστον πριν την Κοινωνιολογία δεν υπήρχε η εισαγωγή. Υπήρξε πολύ παλιά και δεν απέδωσε καθόλου και τότε θυμάμαι. Είχε κουράσει πάρα πολύ τους μαθητές. Πολλοί δεν διάβαζαν καν την εισαγωγή και ξεκινούσε η βαθμολογία τους από το 18».

Ο ίδιος συνέχισε στην ανάλυση των θεμάτων λέγοντας επίσης πως «έχουμε προσθήκη και μιας λεξιλογικής ετυμολογικής άσκησης, η οποία βέβαια ήταν πολύ απλή να εντοπίσουν, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα πρόσθετο κομμάτι εξέτασης στο μάθημα των Λατινικών, το οποίος δεν υπήρχε και σίγουρα έχει κάποια βαρύτητα στην αξιολόγηση.

Παρατηρήσεις της Γραμματικής

 Το Γ1, που είχε αντωνυμίες, ουσιαστικά, επίθετα, παθητικά επιθέτων, δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, για τον πολύ καλά διαβασμένο. Το ίδιο και για τα ρήματα, η παρατήρηση Γ2». «Αυτό που μου κάνει εντύπωση όμως» έσπευσε να υπογραμμίσει ο κ. Σαρρής «είναι ότι στις παρατηρήσεις του Συντακτικού, κι αυτό θα έχει μεγάλο αντίκτυπο στις βαθμολογίες, είναι ότι για πρώτη χρονιά υπήρχαν πολλές μονάδες σε ελάχιστες παρατηρήσεις Συντακτικού. Αυτό μεταφράζεται στο ότι αν κάνει ο μαθητής ένα λάθος εδώ, θα του στοιχήσει για παράδειγμα δυο μονάδες στις 100. Δηλαδή 2-3 λαθάκια στο Συντακτικό σημαίνει ότι ξεκινάω από το 18,5-19. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια πριν την Κοινωνιολογία είχε μεγαλύτερο εύρος παρατηρήσεων στις συντακτικές παρατηρήσεις, πολύ περισσότερες υποπεριπτώσεις, και υπήρχε καλύτερη κατανομή μονάδων. Δεν στοίχιζε δηλαδή το λάθος τόσο πολύ».

Αποτιμώντας συνολικά τα θέματα των φετινών Λατινικών, ο κ. Σαρρής επεσήμανε πως «όλος ο συνδυασμός αυτός των παραγόντων η μετάφραση που από 8 μονάδες αξιολογείται μόνο 4, με εισαγωγή απαιτητική την οποία έπρεπε κι αυτή να την καλύψουν, η αξιολογική παρατήρηση, σε συνδυασμό με το τελευταίο στοιχείο ότι οι παρατηρήσεις Συντακτικού ήταν λίγες με περισσότερες μονάδες, αυτά σημαίνουν ότι φέτος δεν θα δούμε τις πολύ υψηλές βαθμολογίες που βλέπαμε παραδοσιακά τα προηγούμενα χρόνια με τη μεσολάβηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας».

Ερωτηθεί για το πώς ανταποκρίθηκαν οι μαθητές σε αυτά τα θέματα ο κ. Σαρρής εκτίμησε πως  «ένας καλά προετοιμασμένος και πολύ καλά διαβασμένος μαθητής θεωρώ ότι μέσα σε μια ώρα θα μπορούσε να απαντήσει αναλυτικότατα σε όλες τις παρατηρήσεις. Ήταν σαφέστατες, ξεκάθαρες και αναμενόμενες. Απλώς πιστεύω, ότι οι δύο προηγούμενες χρονιές με τα διαδικτυακά μαθήματα, με την απουσία των εξετάσεων και τη διεύρυνση της ύλης αλλά κυρίως το ότι η μετάφραση στα Λατινικά δεν αντιστοιχεί σε 8 μονάδες αλλά μόνο σε 4 μονάδες, θα επηρεάσουν προς τα κάτω την αξιολόγηση του μαθήματος. Ένας πολύ καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να γράψει και άριστα. Ο χρόνος επαρκούσε με το παραπάνω, αυτό είναι γενικότερη διαπίστωση πάντοτε στα Λατινικά, όσες παρατηρήσεις και να βάλουν, μπορεί να ανταποκριθεί ο καλά προετοιμασμένος». Κλείνοντας ο κ. Σαρρής δεν παρέλειψε να ευχηθεί σε όλα τα παιδιά καλή συνέχεια. «Είναι πολύ σημαντικό να προσέξουν και στο τελευταίο μάθημά τους, να πάνε όλα καλά και εκεί».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.