«Στροφη» προς τη θεωρια ειδε στα Μαθηματικα ο Νικος Νικολαιδης

Ο μαθηματικός και ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» σχολιάζει τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων

Δυσκολότερα των περσινών, κλιμακωτά, ξεκάθαρα αλλά και με «παγίδες» και «κινούμενα» προς το θεωρητικό υπόβαθρο της επιστήμης, ήταν τα θέματα των Μαθηματικών στα οποία διαγωνίστηκαν την Τετάρτη, δεύτερη ημέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων, οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες σε όλη την χώρα.

Η περιγραφή αυτή συνοψίζει με λίγα λόγια τα σχόλια του Μαθηματικού και Ιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό»  κ. Νίκου Νικολαΐδη ο οποίος μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94» προβλέποντας πως οι βαθμολογίας στο μάθημα των μαθηματικών θα είναι «συμπυκνωμένες», δηλαδή δεν θα υπάρχει μεγάλη απόσταση, μεταξύ του μικρότερου και του μεγαλύτερου βαθμού.

Ο κ. Νικολαΐδης ξεκίνησε εντοπίζοντας την κλιμάκωση και των φετινών θεμάτων, τονίζοντας πως υπήρχαν σημεία, αρκετά όπως τόνισε, τα οποία «θα προβλημάτιζαν ακόμα και τους πιο προετοιμασμένους μαθητές, γεγονός που θα αποτυπωθεί στην βαθμολογία».

Η διατύπωση των θεμάτων ήταν σαφής και ξεκάθαρη, με τα δύο πρώτα θέματα να θεωρούνται βατά, ως  θέματα θεωρίας τα οποία όμως και πάλι απαιτούσαν προσοχή και συγκέντρωση από πλευράς του μαθητή.

Θέματα «στο όριο των εξαιρέσεων»

«Στο τρίτο θέμα και συγκεκριμένα το πρώτο και το δεύτερο ερώτημα οδηγούν τον μαθητή στα άκρα» εξήγησε ο ίδιος επισημαίνοντας πως πρόκειται για ένα πολύ καλό θέμα, με ερωτήματα που βοηθούν ώστε να οδηγηθεί ο μαθητής στο επόμενο, για να εξηγήσει πως «πηγαίνουμε στα άκρα της θεωρίας». Ειδικά στο τρίτο θέμα ο κ. Νικολαΐδης στάθηκε και στο γεγονός πως για πρώτη φορά όπως επεσήμανε «έχουν δώσει μία συνάρτηση στον τύπο της οποίας δουλεύουμε όλο το θέμα με δεύτερο άγνωστο, γεγονός καινούργιο αλλά και με αυξημένη δυσκολία και στην πολυπλοκότητα των πράξεων».

Ο ίδιος έκανε λόγο για θέματα που «κινούνται στα όρια των εξαιρέσεων που έχουμε στα θεωρήματά μας, δεν είναι εξαίρεση, αλλά είναι στο όριο» για να τονίσει πως ακόμα και οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές  θα έπρεπε να είναι πολύ συγκεντρωμένοι ώστε να μην μπερδευτούν.

Η δυσκολία του θεωρητικού υποβάθρου

 Ως «πρωτοτυπία» των φετινών θεμάτων εντόπισε την «επαφή» τους, ακόμα και σε επίπεδο ασκήσεων με κομμάτια της θεωρίας. «Δεν μπορείς να εφαρμόσεις δηλαδή με κλειστά μάτια τους κανόνες των μαθηματικών. Πρέπει να σκεφτείς αν ο κανόνας μπορεί να εφαρμοστεί, θα πρέπει να είσαι σίγουρος και  να μην μπερδευτείς» τόνισε για να εξηγήσει πως «τα θέματα κινούνται αρκετά προς το θεωρητικό υπόβαθρο, το οποίο είναι πάντοτε δύσκολο».

Το τέταρτο θέμα κρίνεται ως αναμενόμενο, στα δυο πρώτα ερωτήματά του, με τα «δύσκολα» να ξεκινούν από το τρίτο ερώτημά του και  μετά. Ειδικότερα όπως εξήγησε ο κ. Νικολαΐδης το Δ3 θέμα εμπεριείχε πολλές πράξεις και απαιτούσε χρήση Άλγεβρας που δεν συνηθίζεται να δουλεύεται στην Γ’ Λυκείου, ενώ ως ιδιαίτερα πρωτότυπο χαρακτήρισε και το τέταρτο σκέλος του θέματος, όπου όπως έκανε γνωστό υπήρχαν μαθητές που δεν το έπιασαν καθόλου, μαθητές που «έχασαν» τις λεπτομέρειες και απάντησαν το μισό ερώτημα, γεγονός που όπως τόνισε τον οδηγεί στο συμπέρασμα των προβλημάτων που αναμένεται να προκύψουν βαθμολογικά.

Ο ίδιος  επέμεινε στο τελευταίο ερώτημα τονίζοντας πως δεν θα είναι μεγάλη η μάζα των μαθητών που το απάντησε σε πανελλαδικό επίπεδο, ωστόσο «για τους μαθητές που  το απάντησαν θα υπάρξει θέμα και συζήτηση για τον τρόπο βαθμολόγησης και καταμερισμού των μονάδων».

«Υπάρχει κλιμάκωση και μάλιστα καλή κλιμάκωση των θεμάτων, με αναλογική αύξηση της δυσκολίας και παγιδούλες, στη λογική των θεμάτων της τελευταίας πενταετίας που πετυχαίνουν την κλιμάκωση σωστά» ανέφερε μεταφέροντας και τη θετική απόκριση των μαθητών της Ροδόπης ως προς τα θέματα αυτά καθ’ αυτά.

«Συμπυκνωμένοι» οι βαθμοί

Ο ίδιος σημείωσε πως κατά την προσωπική του άποψη τα φετινά θέματα των μαθηματικών πετυχαίνουν τη «συμπύκνωση» των βαθμολογιών μεταξύ τους, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στις λεπτομέρειες αλλά και την κλιμάκωση των θεμάτων και θα επηρεάσει τη βάση εισαγωγής. «Θα έχουμε βαθμολογίες πολύ κοντά. Ο μεγαλύτερος με τον μικρότερο βαθμό θα είναι πιο κοντά. Όταν το εύρος είναι μικρό σημαίνει ότι και ο μέσος όρος είναι κοντά σε όλους. Έτσι εξασφαλίζεται η πιθανότητα οι περισσότεροι μαθητές πανελλαδικά να ξεπερνούν τον μέσο όρο και είναι το δίκαιο πάνω σε αυτό το μέτρο» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.