Στην Παλεστρινα της Ιταλιας το 4ο Γυμνασιο Κομοτηνης

Μαθητές γνώρισαν τις διαφορές που τους ενώνουν

Συναντήθηκαν με σχολεία από την Ιταλία, την Γαλλία, τη Λιθουανία και την Ρουμανία συμμετέχοντας σε πρόγραμμα του Erasmus+

Στην Παλεστρίνα της Ιταλίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, βρέθηκε αντιπροσωπεία του 4ου Γυμνασίου, από τις 28  Νοεμβρίου  έως και τις 5 Δεκεμβρίου.

Το πρόγραμμα που πραγματοποιεί το Σχολείο, μελετά διάφορες θεματικές ενότητες, όπως  την αναπηρία, το μεταναστευτικό, την πολυπολιτισμικότητα, τις σχέσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών. Το θέμα μελέτης της συγκεκριμένης εβδομάδας, αφορούσε  την πολιτιστική κληρονομιά των χωρών που συμμετέχουν, τα κοινά και τις διαφορές που μας φέρνουν πιο κοντά και μας πλουτίζουν, για αυτό και είχε τίτλο «Οι διαφορές μας, μάς ενώνουν».

Σ’ αυτή τη συνάντηση, διάρκειας  μιας εβδομάδας, οι μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με εφήβους από την Γαλλία, Λιθουανία, Ρουμανία και την χώρα υποδοχής, την Ιταλία, να γνωρίσουν τα εμβληματικά μνημεία των χωρών τους μέσα από παρουσιάσεις που έγιναν στο πλαίσιο της συνάντησης. Τα μνημεία της Ιταλίας φυσικά τα γνώρισαν από κοντά, επισκεπτόμενοι τη Ρώμη, το Τίβολι και την πόλη φιλοξενίας, την Παλεστρίνα.

Συμμετείχαν οι μαθητές, Παπακαλούδη Γ., Κωνσταντινίδης Γ., Τοπαλίδης Α., Μούσα Μ., Δούκα Χ., Αρχοντίκη Δ., Γαλαζούδη Σ., με συνοδούς καθηγητές , Κύρτση Μ., Καμπακτσή Ο. και Χατζησάββα Κ.

Παράδοση τα Ευρωπαϊκά προγράμματα για το 4ο Γυμνάσιο

Το 4ο Γυμνάσιο, σημείωσε η κ. Μαρία Κίρτση, έχει μια πολύ μακρά παράδοση στα Ευρωπαϊκά προγράμματα, με την ίδια να συμμετάσχει σε αυτά από το 1998, με τα Comenius, Lingua κτλ. Υπήρξε μάλιστα χρονιά, που είχαν 4 προγράμματα ταυτόχρονα στο σχολείο, δείχνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει.

«Όλοι οι συνάδερφοι θέλουν να συμμετέχουν στα προγράμματα, και τα παιδιά, βλέποντας πόσο όμορφη είναι η εμπειρία που ζούνε, ζητούν να συμμετάσχουν σε αυτά ακόμα περισσότερο» ανέφερε.

Τα προγράμματα ανοίγουν ορίζοντες, τα παιδιά κάνουν δραστηριότητες που δεν θα συναντούσαν στην Ελλάδα, αποκτούν φιλίες, και βλέπουν πως παρά τις διαφορές, υπάρχουν και πολλά κοινά στοιχεία με τα παιδιά των άλλων χωρών της Ευρώπης, που μας δένουν.

Αυτός είναι άλλωστε και ο τίτλος του προγράμματος, «Οι διαφορές μας, μάς ενώνουν» μέσα από το οποίο θέλουν να δείξουν ότι παρά τις διαφορές που έχουν, η Ευρώπη μπορεί να είναι ενωμένη και να έχει μια κοινή πορεία.

Μοναδικές εμπειρίες και κοινωνικοποίηση

«Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία» σημείωσε η Γαρυφαλιά Παπακαλούδη, για την οποία ήταν η πρώτη της επίσκεψη στο εξωτερικό, και της άρεσε ιδιαίτερα. Εκεί έκαναν εργασίες, και γνώρισαν τα άλλα παιδιά του προγράμματος, με τα οποία έκαναν φιλίες που κρατούν μέσω του διαδικτύου, και αντάλλαξαν δώρα.

Στάθηκε πάντως στην επίσκεψή τους στη Ρώμη, και τα μνημεία της, ενώ ευχαρίστησε εκ μέρους όλων των μαθητών τις καθηγήτριές τους, που ήταν πολύ συνεργάσιμες και τους πρόσεξαν ιδιαίτερα.

Οι μαθητές από τις άλλες ομάδες ήταν πολύ φιλικοί, σημείωσε η Χρυσαφένια Δούκα, και κατάφεραν να έχουν καλή επαφή με αυτούς, ακόμα και αν δεν μιλούσαν όλοι καλά αγγλικά. «Μάθαμε πολλά καινούρια πράγματα και αναπτύξαμε καλές σχέσεις» τόνισε.

«Η εμπειρία ήταν φανταστική» σημείωσε ο Γιώργος Κωνσταντινίδης, με την όλη εμπειρία να είναι ασύγκριτη, ιδιαίτερα μετά από όλο το διάστημα του περιορισμού λόγω της πανδημίας. Μέσα από τις εργασίες και τις δραστηριότητες, ανέφερε, γνώρισαν την πολιτιστική κληρονομιά των άλλων χωρών, είδαν τις σχέσεις Λατινικών και Ελληνικών σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, γνωρίζοντας και την ιστορία τους.

Στη σημαντική βοήθεια των καθηγητών του στάθηκε ο Αθανάσιος Μάριος Τοπαλίδης, μια μοναδική εμπειρία, στην οποία γνώρισαν νέα παιδιά από άλλες χώρες, βοηθώντας τους να κοινωνικοποιηθούν και να δημιουργήσουν νέους ορίζοντες, «γιατί επισκεπτόμαστε άλλες χώρες, βλέπουμε άλλα έθιμα στις περιοχές τους» τόνισε. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.