Στην εποχη της ηλεκτροκινησης το ΔΠΘ

Ταχυφορτιστές σε όλες τις έδρες του, και να αγκαλιάσει περισσότερο την ηλεκτροκίνηση θέλει το Πανεπιστήμιο

Τις επόμενες εβδομάδες η προκήρυξη για την ενεργειακή αναβάθμιση της Παλιάς Νομικής

Τα δύο πρώτα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματά του, τα οποίο θα αποτελέσουν και την βάση για την σταδιακή μετάβαση του στόλου των οχημάτων του σε εναλλακτικά καύσιμα, απέκτησε το ΔΠΘ.

Πρόκειται για δύο Peugeot e208, τα οποία αποκτήθηκαν από το πανεπιστήμιο στο πλαίσιο έργου που έχει ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΥΜΕΠΕΡΑΑ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αφορά την ενεργειακή αναβάθμιση της Παλιάς Νομικής, που αναμένεται να προχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες.

Ηλεκτροκίνηση όπου είναι δυνατόν στο ΔΠΘ

Γραφειοκρατικά προβλήματα όμως καθυστέρησαν το κομμάτι της ενεργειακής αναβάθμισης, με αποτέλεσμα το Πανεπιστήμιο να παραλαμβάνει τα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αποτελούν το ένα υποέργο του, πριν καν ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της Παλιάς Νομικής.

Τα αυτοκίνητα αυτά, σημείωσε ο Αντιπρύτανης κ. Φώτης Μάρης, θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού, με σκοπό την αντικατάσταση υφιστάμενων ρυπογόνων που χρησιμοποιούνται στην παρούσα φάση.

«Το σκεπτικό μας είναι με αυτά τα αυτοκίνητα να καλύψουμε όλες τις μετακινήσεις εντός Θράκης» σημείωσε ο κ. Μάρης, τονίζοντας πως το πανεπιστήμιο θα προχωρήσει σύντομα και στην εγκατάσταση δύο ζευγαριών φορτιστών οχημάτων, πάλι μέσω του προγράμματος, σε Κομοτηνή και Ορεστιάδα.

Η εγκατάσταση αυτή καθυστερεί λόγω έλλειψης εξαρτημάτων, που οφείλεται στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα, αλλά ελπίζουν πως θα ολοκληρωθεί σύντομα. Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει τη χρήση των οχημάτων, που μπορούν να φορτιστούν από το κανονικό δίκτυο, αν και πιο αργά από τους ταχυφορτιστές του προγράμματος.

Το πανεπιστήμιο βέβαια σκοπεύει να τοποθετήσει στο επόμενο διάστημα με ιδίους πόρους, αντίστοιχους ταχυφορτιστές σε Αλεξανδρούπολη και Ξάνθη επίσης, ώστε όπου γίνεται μετακίνηση εντός της Θράκης, να υπάρχουν σημεία γρήγορης φόρτισης.

«Τα δύο αυτά οχήματα θα έχουν και πιλοτικό χαρακτήρα για την χρήση της ηλεκτροκίνησης στο ΔΠΘ. Θα δοκιμάσουμε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα δούμε πως θα πάει» εξήγησε ο Αντιπρύτανης.

Ελπίδα τους πάντως είναι πως θα μπορέσουν να πάρουν δύο επιπλέον μικρά βανάκια, ένα κλειστού τύπου και ένα ανοιχτού, για την τεχνική υπηρεσία και το τμήμα Πρασίνου αντίστοιχα.

Την ίδια ώρα υπάρχει σκέψη για την προμήθεια, σε δεύτερο χρόνο, 20θέσιου λεωφορείου, αν και ακόμα βρίσκεται υπό συζήτηση η βέλτιστη τεχνολογία κίνησης, μιας και είναι πολύ πιθανό να περάσουν σε υβριδική λύση.

Προχωρά η ενεργειακή αναβάθμιση της Παλιάς Νομικής

Όσο για το άλλο μέρος του έργου, την ενεργειακή αναβάθμιση της Παλιάς Νομικής, αυτό, μετά από πολλές καθυστερήσεις από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου, πήρε τελικά την έγκριση και αναμένεται να προκηρυχθεί τις επόμενες εβδομάδες, ώστε να μπορέσει να προχωρήσει.

Ο κ. Μάρης διαβεβαίωσε πως και τα τελευταία εμπόδια έχουν ξεπεραστεί, και τώρα μένει να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός.

Να θυμίσουμε πως στο κτιριακό συγκρότημα θα τοποθετηθεί θερμοπρόσοψη στο κέλυφος, θερμομόνωση και υγρομόνωση στο δώμα, ενώ θα γίνει αντικατάσταση όλων των κουφωμάτων, καθώς και των φωτιστικών σωμάτων με νέα τεχνολογίας LED. Το κτίριο μάλιστα θα αποκτήσει νέα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού, και αντικατάσταση υφιστάμενων συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.

Ελπίδα του κ. Μάρη είναι πως θα μπορέσουν σύντομα να έχουν ανάδοχο, για να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου, για το οποίο έχουν στενέψει τα χρονικά περιθώρια: επειδή είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της παρούσας προγραμματικής περιόδου, δηλαδή μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.