Σημαντικες ακομα οι αναγκες της σχολικης στεγης στην περιοχη μας

Συνάντηση Στυλιανίδη με τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης

Προτεραιότητα η μετεγκατάσταση 1ου και 11ου Νηπιαγωγείου, καθώς η κατασκευή του 14ου Δημοτικού για την Πρωτοβάθμια

Πιέσεις για να δημιουργηθεί το πειραματικό Γυμνάσιο σε συνεργασία με το ΔΠΘ

 
Τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Μαρίνο Κωνσταντινίδη, και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, κ. Μαίρη Κοσμίδου, επισκέφτηκε το πρωί της Δευτέρας 1 Φεβρουαρίου, πρώτης μέρας λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων στην περιοχή μας ο Βουλευτής Ροδόπης κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης.
 
Ο κ. Στυλιανίδης, ευχήθηκε αυτή η επιστροφή στην ομαλότητα να πάει καλά για τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς, τους διοικητικούς αλλά και τους γονείς που έχουν την αγωνία να επιστρέψουν στην κανονικότητα τα παιδιά τους.
 
Πέρα από την κατάσταση για την επανέναρξη των σχολείων, συζητήθηκαν και ζητήματα που αφορούν τις δομές της εκπαίδευσης στην περιοχή μας, και την ανάγκη που υπάρχει για τη δημιουργία νέων.

Θετικό βήμα η επαναλειτουργία των σχολείων

Καλούς φίλους και παλιούς συνεργάτες στο χώρο της εκπαίδευσης χαρακτήρισε τους δύο Διευθυντές Εκπαίδευσης ο κ. Στυλιανίδης, που σημείωσε πως τα βασικά ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση στη Ροδόπη είναι αφενός η υγειονομική κρίση και τα μέτρα που λαμβάνονται, αφετέρου οι υποδομές, και οι πρωτοβουλίες που μπορούν να αναπτύξουν από κοινού για να διεκδικήσουν καλύτερους όρους για την εκπαίδευση στη Ροδόπη.
 
Για το πρώτο, σημείωσε πως η εκπαίδευση στη Ροδόπη διαχειρίστηκε με άριστο τρόπο την υγειονομική κρίση, αντιμετωπίζοντας με ψυχραιμία κρούσματα που εντοπίστηκαν τον πρώτο καιρό, και με απόλυτα εύστοχα τρόπο ξεκίνησε η λειτουργία ξανά, με σύμμαχο την εμπειρία.
 
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν υπήρξε, στις δύο εβδομάδες λειτουργίας, κάποιο κρούσμα σε μονάδα, και εξέφρασε την ελπίδα ότι το ίδιο θα συμβεί και στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρά τις αυξημένες δυσκολίες, για να μην στερηθούν οι μαθητές πολύτιμες εμπειρίες και από την εκπαίδευση αλλά και τη σχολική ζωή.
 
Άλλωστε από την εμπειρία των δύο προηγούμενων περιόδων, τα σχολεία ήταν τα λιγότερο μεταδοτικά σημεία του ιού, λόγω των κανόνων και των μέτρων που λαμβάνονταν από εκπαιδευτικούς και μαθητές.
 
Έτσι ξεκινούν με αισιοδοξία, μιας και η περιοχή μας βρίσκεται σε καλό δρόμο, και ελπίζουν πως θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν έτσι την κατάσταση.

Απαραίτητη η ενίσχυση των υποδομών και της Σχολικής Στέγης

Όσο για το θέμα των υποδομών και της σχολικής στέγης, σημείωσε πως ήδη έβαλαν στόχο μαζί με τον κ. Κωνσταντινίδη για την ενίσχυση 11 Νηπιαγωγείων ώστε να λειτουργήσει η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, καθώς οι αίθουσες που τοποθετήθηκαν ήταν προκάτ.
 
Για αυτό και θεωρεί πως θα πρέπει να γίνει μια οργανωμένη προσπάθεια σε συνεργασία με την τοπική Αυτοδιοίκηση για πιο σταθερές δομές, όπως το 1ο Νηπιαγωγείο, στην αυλή του παλιού Λυκείου Αρρένων, αλλά και να διεκδικηθούν κονδύλια από Περιφέρεια και κεντρική διοίκηση, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των εκπαιδευόμενων.
 
Όσο για τη Δευτεροβάθμια, έχει γίνει η ανάλογη προσπάθεια και έχουν υποβληθεί τα ανάλογα αιτήματα, μετά τη λειτουργία του 5ου Γυμνασίου, να συνεχιστεί η διεκδίκηση για τη δημιουργία ενός Πειραματικού Σχολείου, σε συνεργασία με το ΔΠΘ, ώστε να αξιοποιηθεί η ιδιαιτερότητα της περιοχής για να δοθούν ευκαιρίες στους μαθητές για μια διαφορετική αγωγή και εκπαίδευση και στους εκπαιδευτικούς να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.
 
«Σε αυτή την κοινή προσπάθεια, πέρα από την Κυβέρνηση που θα προσπαθήσω να κινητοποιήσω και ευαισθητοποιήσω, είναι σημαντικός ο ρόλος που θα κληθεί να διαδραματίσει και η τοπική και η περιφερειακή Αυτοδιοίκηση» ανέφερε, με σωστό προγραμματισμό. «Πιστεύω πως θα μπορέσουμε να καταθέσουμε ολοκληρωμένο πλέγμα προτάσεων για βελτιώσεις στην ουσία της εκπαίδευσης» ανέφερε, κάτι που θα προωθήσει και ως μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και συνομιλητής της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, γιατί η εκπαίδευση έχει μεγάλη σημασία για τη Ροδόπη. «Η εκπαίδευση στην περιοχή μας έχει αποτελέσει πάντοτε το βασικό εργαλείο κοινωνικής κινητικότητας» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Προωθούνται νέες δομές σε συνεργασία με το Δήμο Κομοτηνής 

Στις σημαντικές ανάγκες που υπάρχουν στο θέμα των υποδομών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αναφέρθηκε ο κ. Κωνσταντινίδης, που σημείωσε πως ήταν σημαντική η ανάσα του 08-09 στις σχολικές μονάδες της Ροδόπης, μεταξύ των οποίων και το κτίριο όπου στεγάζονται οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στο παλιό Λύκειο Αρρένων. Χρειάζονται όμως πλέον και άλλες υποδομές, μιας και η αστυφιλία και άλλοι λόγοι, συγκεντρώνουν τον κόσμο στην Κομοτηνή, με τα πρώτα δείγματα του προβλήματος να φαίνονται στην εφαρμογή της διετούς προσχολικής εκπαίδευσης, όπου έπρεπε να τοποθετηθούν αίθουσες προκάτ για να μπορέσει να γίνει σωστά η έναρξή της.
 
Για αυτό και η Διεύθυνση βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το Δήμο Κομοτηνής, με τον οποίο εκπονείται ένα σοβαρό πρόγραμμα, με τη δρομολόγηση της ανέγερσης του 1ου Νηπιαγωγείου στον αύλειο χώρο του παλιού Λυκείου Αρρένων, η μετεγκατάσταση του 11ου Νηπιαγωγείου σε χώρο που υπάρχει στο 8ο Δημοτικό Σχολείο καθώς και ανέγερση του 14ου Δημοτικού Σχολείου σε οικόπεδο που έχει εντοπίσει ο Δήμος στα Δυτικά της πόλης, κάτι που θα καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ελλείψεις σε υποδομές.

Έμφαση στη δημιουργία του Πειραματικού Σχολείου σε συνεργασία με το ΔΠΘ

Η αιχμή του σχεδιασμού για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι το θέμα της δημιουργίας Πειραματικού Γυμνασίου-Λυκείου, η πρόταση για το οποίο έχει κατατεθεί στο Υπουργείο, αλλά δεν έχει προχωρήσει.
 
Άλλωστε αποτελούσε και εξαγγελία της κυβέρνησης, λίγο πριν την κρίση του κορωνοϊού πως κάθε ΠΕ θα έχει από ένα πειραματικό/πρότυπο Σχολείο, και ελπίδα της κ. Κοσμίδου είναι πως αυτή η εξαγγελία θα ξεκινήσει από τη Ροδόπη, όπου ήδη έχουν κάνει την απαραίτητη προεργασία.
 
«Ελπίζουμε να ξεπαγώσει και να γίνει. Θα είναι ό,τι καλύτερο για την περιοχή μας» ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια, συμπληρώνοντας πως σε δεύτερο χρόνο θα ήταν θετικό να προωθηθεί και η δημιουργία καλλιτεχνικού σχολείου. «Είναι πολύ σημαντικό, σε μια περιοχή που έχουμε διαφορετικές γλώσσες και πολιτισμούς, να μπορούμε σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο να εκπονήσουμε πιλοτικά σχέδια λειτουργίας» εξήγησε, σε συνδυασμό με την επισκευή και των υπολοίπων δομών.
 
Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε παρέμβαση στο κτίριο του 1ου ΓΕΛ- 2ου ΕΠΑΛ, καθώς και σε αυτό του 1ου ΕΠΑΛ, τα προβλήματα στέγασης όμως παραμένουν. Έχουν καταθέσει, μετά από αίτημα του Δήμου Κομοτηνής, τις προτάσεις τους για την δημιουργία νέων δομών και αναμένουν τι μπορεί να γίνει. Ιδιαίτερα θετικό πάντως θεωρεί πως είναι η λειτουργία του 5ου Γυμνασίου Κομοτηνής, 25 χρόνια μετά την ίδρυσή του, και προσπαθούν να επιτύχουν το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.