Σαφη και ευκολα τα θεματα της Ιστοριας

Η Καθηγήτρια του Φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» Μαρία Λαχανά αναλύει τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών

Διατυπωμένα με σαφήνεια και βατά ήταν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν, χθες Δευτέρα, 12 Ιουνίου, τελευταία ημέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στο μάθημα της Ιστορίας, σύμφωνα με την φιλόλογο του Φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» κ.Μαρία Λαχανά.

Μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» η κ.Λαχανά έκανε λόγο για εύκολα θέματα τα οποία δεν δημιούργησαν δυσκολίες στους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Εξειδικεύοντας στα θέματα η ίδια εξήγησε πως στην πρώτη ομάδα των ασκήσεων οι ιστορικοί όροι αντλήθηκαν από τα τρία πρώτα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου, και δεν παρουσίασαν κάποια δυσκολία,  όπως αντίστοιχα και η άσκηση κλειστού τύπου περί ορθότητας πληροφοριών, με ξεκάθαρες διατυπώσεις που δεν άφηναν περιθώριο παρερμήνευσης από τους μαθητές.

Στις ερωτήσεις ανάπτυξης, τα θέματα Β1 και Β2 οι μαθητές κλήθηκαν να παρουσιάσουν τη δομή και οργάνωση του κόμματος των Φιλελευθέρων και το έργο που επιτέλεσε η κυβέρνηση Κρητικής Πολιτείας. Πρόκειται επίσης για θέματα που δεν παρουσίαζαν ιδιαίτερη δυσκολία και δεν απαιτούσαν συνθετική ικανότητα από τους μαθητές, καθώς οι απαντήσεις ήταν από συγκεκριμένα σημεία του σχολικού βιβλίου.

Στη δεύτερη ομάδα που αφορούν στον σχολιασμό των πηγών, η πρώτη ερώτηση αποτελούνταν από δυο υποερωτήματα τα οποία προϋπόθεταν την πλήρη αφομοίωση της διδαχθείσας ύλης για την απάντηση, καθώς οι μαθητές έπρεπε να ανακαλέσουν στοιχεία του σχολικού βιβλίου από δυο διαφορετικά κεφάλαια, ενώ η δεύτερη πηγή περιλάμβανε τρία παραθέματα στα οποία έπρεπε να αξιοποιηθούν για να απαντηθούν δυο ερωτήματα σχετιζόμενα με τους αγώνες για τη δημιουργία αυτόνομης Ποντιακής Δημοκρατίας, ήταν δηλαδή αντλημένη από το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου που έχει προστεθεί σχετικά πρόσφατα στην ύλη. Τα στοιχεία του σχολικού βιβλίου βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο σημείο και τα τρία  κείμενα των πηγών και δεν παρουσίαζαν κάποια δυσκολία, όπως εξήγησε, ενώ υπογράμμισε πως ακριβώς τα ίδια ερωτήματα τέθηκαν και στο τελευταίο διαγώνισμα προσομοίωσης του Φροντιστηρίου και άρα έκρινε πως οι μαθητές τους μπόρεσαν να απαντήσουν στα ερωτήματα δίχως δυσκολίες.

Η κ. Λαχανά έκανε λόγο για «ωραία» θέματα, ικανά να απαντηθούν από μαθητές που ήταν προετοιμασμένοι και οι οποίοι έχουν συνδυαστική σκέψη. «Οι μαθητές που δούλεψαν καλά όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αυτοί θα έχουν και τα επιθυμητά αποτελέσματα στο τέλος» ανέφερε για να τονίσει επίσης πως «παραδοσιακά» ο διαθέσιμος χρόνος για το μάθημα της ιστορίας είναι οριακός και απαιτεί  καλή διαχείριση από πλευράς των υποψηφίων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.