«Ρομποτεχνια»: Ενα εργαστηρι εναλλακτικης μαθησης με στοχο την ολιστικη αναπτυξη των παιδιων

Ο Βασίλης Καλεντερίδης μιλά για τις δράσεις εντός και εκτός των εγκαταστάσεων του ΚΔΑΠ, που θέτουν τα παιδιά σε πρώτο πλάνο

Για την πράσινη ανάπτυξη  και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες έμαθαν οι μαθητές και οι μαθήτριες 18 σχολικών τάξεων της Δ’ δημοτικού 14 σχολικών μονάδων του νομού Ροδόπης, με την συνδρομή και την βοήθεια της ομάδας του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης «Ρομποτεχνία».

Ο λόγος για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατά την διάρκεια υλοποίησης του οποίου και με μέσο την εκπαιδευτική ρομποτική οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με τις πολύτιμες αυτές έννοιες της σύγχρονης εποχής, μια επαφή η οποία σήμερα και αύριο ολοκληρώνεται με την συμμετοχή τους στο 5ο Παιδικό Φεστιβάλ με θέμα « Γίνε κι εσύ ήρωας της ενέργειας ! Ενεργώ, Ανανεώνω, Σώζω» που θα λάβει χώρα στο Άλσος της Αγίας Παρασκευής σε διοργάνωση της Περιφέρειας ΑΜΘ- ΠΕ Ροδόπης με την υποστήριξη της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης.

Όπως εξήγησε ο κ.Βασίλης Καλεντερίδης, από την «Ρομποτεχνία» μιλώντας το πρωί της Τετάρτης, 19 Οκτωβρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» πρόκειται για την δεύτερη φάση του εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιείται κατά την διάρκεια της οποίας οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες των δημοτικών σχολείων της Ροδόπης θα παρουσιάσουν όσα δημιούργησαν στην πρώτη φάση αυτού, εντός των σχολικών τους αιθουσών, θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τρόπους αξιοποίησης μορφών ενέργειας στην καθημερινότητα, αλλά και να παρατηρήσουν σε ρεαλιστικό χρόνο τη δέσμευση της ενέργειας από τη φύση, κατά τη συμμετοχή τους σε δράση φύτευσης αρωματικών φυτών.

Ο ίδιος απηύθυνε τις ευχαριστίες του τόσο προς την Περιφέρεια ΑΜ-Θ όσο και προς την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ν.Ροδόπης για την εμπιστοσύνη και για τη δυνατότητα που δόθηκε στην ομάδα της «Ρομποτεχνίας» να εργαστεί όπως εξήγησε διαθεματικά κάτι που ανταποκρίνεται και στην βασική φιλοσοφία του Κέντρου, ήτοι την ολιστική ανάπτυξη του παιδιού.

Εργαστήρι εναλλακτικής μάθησης

Άλλωστε από τα πρώτα βήματα της, έως και σήμερα, πεντέμισι χρόνια μετά η «Ρομποτεχνία» όπως έκανε σαφές ο ίδιος επιδιώκει να αποτελεί ένα εργαστήριο Εναλλακτικής Μάθησης στην Κομοτηνή, που δίνει έμφαση στην ολιστική προσέγγιση του παιδιού, θέτοντας σε πρώτο πλάνο, μαζί με τις γνωστικές επιδιώξεις, την ψυχική, συναισθηματική και κοινωνική του ανάπτυξη, καθώς και τον ψηφιακό πλέον γραμματισμό του, μέσα από την καλλιέργεια των πλέον σύνθετων και επίκαιρων δεξιοτήτων που πρέπει ο σημερινός εκκολαπτόμενος πολίτης να έχει στην κοινωνία μας.

Ένα στοίχημα την επιτυχία του οποίου καταμαρτυρά και η ανάπτυξη του Κέντρου μέσα στα 5,5 αυτά χρόνια και σε επίπεδο υποδομών και εργασιακών χώρων.

Σήμερα στην «Ρομποτεχνία» λειτουργούν έξι συνολικά τμήματα, αυτά της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, των Πειραμάτων Θετικών Επιστημών, της Λογικής, του Προγραμματισμού και του Παιδικού Βιβλίου. Όπως τόνισε ο κ. Καλεντερίδης «κάθε τμήμα μας έχει μια διαφορετική φιλοσοφία μάθησης ή αν θέλετε προσέγγισης του παιδιού, άρα προσπαθούμε κάθε φορά να βρούμε έναν διαφορετικό δίαυλο, γιατί ο καθένας μας μαθαίνει διαφορετικά. Αυτό εμείς το σεβόμαστε, το έχουμε αφομοιώσει, και σαν φιλοσοφία στη σχολή μας εν γένει, και έτσι προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τα παιδάκια μας όπως το καθένα μπορεί να μάθει καλύτερα και να του καλλιεργήσουμε δεξιότητες όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται».

Μάθηση μέσα από το παιχνίδι

Η βασική φιλοσοφία του Κέντρου είναι η μάθηση μέσα από το παιχνίδι. Άλλωστε όπως επεσήμανε ο ίδιος «έχουμε αγκαλιάσει το living through play, ήδη από την εκπαιδευτική ρομποτική, από όπου ξεκινήσαμε και άρα δεν ξεχνάμε τις καταβολές μας».

«Προσπαθούμε μέσω παιχνιδοκεντρικής μάθησης, μέσα από αυτόν τον “Δούρειο Ίππο”, να προσεγγίσουμε καλύτερα το παιδί» πρόσθεσε για να υπογραμμίσει πως «με βάση την πορεία μας μέχρι σήμερα αυτό μας έχει αποζημιώσει, έχει ως πρακτική επαληθευτεί και είμαστε πραγματικά ευγνώμονες που οι πελάτες μας κάθε μέρα μας αγκαλιάζουν τόσο πολύ και μας δείχνουν την αγάπη τους».

Ερωτηθείς σχετικά με την αλλαγή που ενδεχομένως παρατηρείται μεταξύ των γενεών και στον τρόπο που τα παιδιά σήμερα καλούνται να «χτίσουν» την προσωπικότητά τους ο κ.Καλεντερίδης ανέφερε πως «τα σημερινά παιδιά έχουν αλλάξει, όπως και η κοινωνία έχει μετεξελιχθεί, αλλά και ο θεσμός της οικογένειας». «Μέσα σε έναν κυκεώνα πληροφοριών καλούμαστε και εμείς, σε τοπικό επίπεδο, να βοηθήσουμε στον αγώνα που δίνει σήμερα η οικογένεια, να πάρουμε, εφόσον μας εμπιστευτεί, το παιδί τους και να κάνουμε αυτήν του την διαδρομή ακόμα πιο εύκολη» ανέφερε.

Στην διαδρομή αυτή βασικοί συνοδοιπόροι είναι οι γονείς, προς τους οποίους κάθε φορά όπως τόνισε «αναφέρουμε και τονίζουμε πως έχουμε κοινό μέτωπο, υπό την έννοια των κοινών στόχων. Γι’ αυτό και τους προσκαλούμε κάθε φορά να ενεργοποιηθούν ως προς τη μάθηση του παιδιού για την οποία και τους ενημερώνουμε πάντα». Ο ίδιος δήλωσε ευγνώμων για το γεγονός ότι η πλειοψηφία των γονέων ανταποκρίνεται στο κάλεσμα αυτό και γίνονται «συνοδοιπόροι» αυτής της προσπάθειας που έχει έναν και μόνο στόχο «να δώσουμε ότι το δυνατόν καλύτερο στα παιδιά».

Δράσεις εξωστρέφειας με αποδέκτες την τοπική κοινωνία

Η «Ρομποτεχνία» δεν μένει ωστόσο μόνο εντός των υποδομών της, αλλά όπως έκανε γνωστό ο ίδιος στο πλαίσιο της εξωστρέφειάς του Κέντρου, γίνεται μια προσπάθεια να γνωστοποιείται το στίγμα της λειτουργίας τους και να προσφέρουν στην ίδια την κοινωνία όσο περισσότερο μπορούν. Στο πλαίσιο αυτό έγκειται και το Φεστιβάλ που ξεκινά σήμερα, αλλά και η δράση που προηγήθηκε σε συνεργασία επίσης με την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ν.Ροδόπης που αφορούσε στην «μεταφορά» ενός μουσείου της Αθήνας, εντός των σχολικών αιθουσών της Ροδόπης. «Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο διαπολιτισμικών σχολείων και του 11ου Δημοτικού Σχολείου το καλοδέχτηκαν, η δράση πήγε εξαιρετικά καλά και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό» τόνισε κλείνοντας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.