Ψηφιακη στρατηγικη για την αναδειξη της αρχαιας Εγνατιας μεσω Διαζωματος

Στην Περιφέρεια η μελέτη του Διαζώματος για την Ψηφιακή Στρατηγική της Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού

Ένα ακόμα βήμα, για την υλοποίηση της Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού, που δημιουργεί η Περιφέρεια, με την συμβολή και του σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ, ένα ουσιαστικό εργαλείο για την ανάδειξη του ιστορικού και του φυσικού πλούτου της ΑΜΘ, έγινε πριν από μερικές μέρες.

Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας αποδέχθηκε την δωρεά της υπηρεσίας – μελέτης: «Ψηφιακή Στρατηγική για τον Πολιτισμό στην Πολιτιστική Διαδρομή της Εγνατίας Οδού 2020» από το σωματείο «Διάζωμα», στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Ολοκληρωμένη Χωρικής Επένδυση (ΟΧΕ)  «Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού –Via Egnatia».

Αυτή η μελέτη, που εκπονήθηκε χωρίς δαπάνη για την Περιφέρεια, θα έρθει να κουμπώσει επάνω στην άλλη μελέτη που αποδέχθηκε η Περιφέρεια στην αρχή της χρονιάς, «Οργάνωση της συμμετοχής της τοπικής οικονομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) στην Πολιτιστική Διαδρομή της Εγνατίας Οδού», για τη δημιουργία Cluster Επιχειρηματικότητας.

Μαζί οι δύο μελέτες, μαζί με την Μελέτη Marketing Plan, που θα ακολουθήσει μετά την ενεργοποίηση τους, αποσκοπούν, μαζί με τα έργα που κάνει η Περιφέρεια ΑΜΘ στο πλαίσιο της ΟΧΕ, θα έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο πλέγμα τουριστικών προορισμών με παρεμβάσεις σε σημαντικούς πόρους πολιτιστικής κληρονομιάς, σε αστικά κέντρα και σε πόλους τουριστικής ανάπτυξης.

Στόχος άλλωστε της πολιτιστικής διαδρομής είναι η προσέλκυση επισκεπτών, ανοίγοντας τους χώρους με οργανωμένο τρόπο στον τουρισμό που είναι ο κύριος τομέας όσον αφορά στην αναγνώριση των πολιτιστικών πόρων, τη διάδοση της αξίας τους και την εξασφάλιση όχι μόνο εσόδων για την προστασία και διατήρησή τους στο μέλλον, αλλά και σημαντικών εσόδων στην τοπική οικονομία.

Τι περιλαμβάνει η ψηφιακή στρατηγική

Η μελέτη της ψηφιακής στρατηγικής έχει μια σειρά από προβλέψεις και δράσεις, ώστε να λειτουργήσει καλύτερα η Πολιτιστική διαδρομή.

Έτσι προβλέπει τη δημιουργία Ψηφιακής Εφαρμογής DMO (Διαχείρισης

Πολιτιστικής Διαδρομής), η οποία διασφαλίζει την καλή λειτουργία των ροών εργασίας και την ορθή και άμεση ενημέρωση και αναφορές.

Παράλληλα θα δημιουργηθεί μια ψηφιακή εφαρμογή για την διαχείριση του Επιχειρηματικού Cluster, το οποίο θα δημιουργηθεί με την άλλη μελέτη, και εξασφαλίζει την καλή λειτουργία της διαβούλευσης και τηλεσυνδιασκεψης, αλλά και την βελτίωση της αποτελεσματικότητας μέσα από φόρμες αξιολόγησης που θα συμπληρώνουν οι χρήστες / επιχειρηματίες.

Πέρα όμως από την εσωτερική λειτουργικότητα, υπάρχουν και δράσεις που αποσκοπούν στην μεγαλύτερη εξωστρέφεια.

Έτσι θα δημιουργηθούν εφαρμογές Ξενάγησης Επαυξημένης Πραγματικότητας σε Αρχαιολογικό Χώρο (πιθανότατα αυτόν των Φιλίππων, τουλάχιστον σε πρώτη φάση), με ανάπτυξη και Βελτιστοποίηση Ψηφιακού Αποθετηρίου, Virtual Tours με χρήση φωτογραφικών πανοραμάτων 360 μοιρών, καθώς και τρισδιάστατη ψηφιακή αναπαράσταση και τεκμηρίωση με χρήση εικονικής πραγματικότητας.

Τέλος προβλέπεται η δημιουργία Ιστοσελίδας Διαδρομής, αλλά και δίκτυο τουριστικής ενημέρωσης μέσω bluetooth Beacons.

Ικανοποίηση από το σωματείο

Την ικανοποίηση του Σωματείου μετέφερε το μέλος του ΔΣ κ. Άρτεμις Τσολάκη, για την αποδοχή της μελέτης για την ψηφιακή στρατηγική, που αποτελεί ένα από τα παραδοτέα του μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε το Σωματείο με την ΠΑΜΘ.

Η παράδοση της μελέτης βέβαια δεν αποτελεί και το τέλος της συμβολής τους, μιας και το Διάζωμα θα βοηθήσει πάλι τις υπηρεσίες που θα αναλάβουν την υλοποίηση της μελέτης, για την σύνταξη των τευχών Δημοπράτησης για την υλοποίηση των μελετών.

Βέβαια η κ. Τσολάκη εκτιμά πως η υλοποίηση τους θα γίνει στην επόμενη προγραμματική περίοδο, μιας και βρισκόμαστε στο κλείσιμο του ΕΣΠΑ 2014-2020, ώστε να υλοποιηθούν τα ψηφιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα για την προβολή της Πολιτιστικής Διαδρομής.

Το ίδιο αναμένεται να γίνει και για την πρώτη μελέτη που έγινε αποδεκτή από την Περιφέρεια ΑΜΘ, για τα Cluster Επιχειρηματικότητας, ενώ το Διάζωμα έχει σε εκκρεμότητα την εκπόνηση του τρίτου παραδοτέου, που αφορά τη Μελέτη Marketing Plan, που θα ξεκινήσει σε δεύτερη φάση, αφού προχωρήσουν οι διαδικασίες για τις ήδη υπάρχουσες μελέτες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.