Πρωτοφανης συμμετοχη των εκπαιδευτικων της Ροδοπης στην απεργια κατα της αξιολογησης

Το 70% πλησίασε η συμμετοχή στην πρωτοβάθμια, πάνω από 40% στην Δευτεροβάθμια

Πρωτοφανής ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Ροδόπης στην απεργιακή κινητοποίηση της Δευτέρας 11 Οκτωβρίου, που αφορούσε τόσο την αξιολόγηση, όσο και την κατάσταση γενικότερα στην εκπαίδευση.

Έτσι το ποσοστό στην Πρωτοβάθμια, που συμπεριλαμβάνει και τους εκπαιδευτικούς της ΕΠΑΘ, ανήλθε στο 67,69%, ίσως το υψηλότερο των τελευταίων 15 ετών, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το ποσοστό έφτασε το 40%.

Οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι τρείς Ιεράρχες», της ΕΛΜΕ Ροδόπης και του Συλλόγου Αποφοίτων ΕΠΑΘ Ροδόπης Έβρου, συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία των διευθύνσεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, και προχώρησαν, παρά την έντονη βροχόπτωση, σε πορεία στην πόλη.

Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων

Η 24ωρη απεργία αποτελεί μια κλιμάκωση των κινητοποιήσεων που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, που ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παραμένουν ενεργά, σημείωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Στέφανος Μακρυγιάννης.

Αυτά είναι ότι δεν έχουν καλυφθεί τα κενά εκπαιδευτικών, με χιλιάδες σε όλη τη χώρα και δεκάδες στην περιοχή μας, δεν έχουν ξεκινήσει τα σχολικά γεύματα, ούτε έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα για να έχουμε ασφαλή και ανοιχτά σχολεία, για να μην παρατηρηθεί το φαινόμενο του κλεισίματος σχολείων και της τηλεκπαίδευσης, που θεωρεί πως δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, αλλά αποκλείει και ένα ποσοστό των μαθητών.

Παράλληλα ο κ. Μακρυγιάννης έσπευσε να υπογραμμίσει πως ενώ υπάρχουν όλα αυτά τα άλυτα προβλήματα, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εισάγει ένα σύστημα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, το οποίο είναι σύστημα κατάταξης και κατηγοριοποίησής τους. Αναμένεται μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο να φέρει κλείσιμο και υποχρηματοδότηση σχολικών μονάδων, διαχωρίζοντάς τα σε καλά και κακά. Για αυτό και θεωρούν πως είναι καταστροφή στην εκπαίδευση, και έχουν προχωρήσει στην απεργία αποχή.

«Το υπουργείο δεν θέλησε να συνομιλήσει με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, αλλά να ασκήσει αγωγές. Όμως οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πως οι διαδικασίες αυτές για να πετύχουν, επιστημονικά και παιδαγωγικά, απαιτούν τη συναίνεση και των δύο μερών, αντ’ αυτού όμως βλέπουμε μόνο μια απόπειρα επιβολής και την μετατροπή των σχολείων σε επιχειρήσεις» τόνισε κλείνοντας ο κ. Μακρυγιάννης.

Περισσότερα λεφτά στην παιδεία

«Σήμερα δίνουμε την απάντηση στην δικαστική αγωγή που έχει κάνει η κ. Κεραμέως κατά της απεργίας-αποχής» σημείωσε από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, που τόνισε πως είναι κατά των αντιεκπαιδευτικών μέτρων, όταν μάλιστα βλέπουν πως προχωρά η συγχώνευση σχολείων και τμημάτων, ακόμα και μέσα στην πανδημία.

«Είναι αδύνατο να δουλέψουμε υπό αυτές τις συνθήκες και να προωθήσουμε τη δημόσια και δωρεάν ποιοτική παιδεία. Για αυτό και ζητάμε μικρότερα τμήματα» τόνισε ο κ. Βασιλειάδης που έσπευσε να συμπληρώσει με νόημα πως η Κυβέρνηση ενώ χρηματοδοτεί με δεκάδες δις άλλες ενέργειες, δεν χρηματοδοτεί καθόλου την παιδεία.

Επικεντρώνοντας την κριτική του στην αξιολόγηση ο ίδιος εξήγησε πως η διαδικασία που επιλέχθηκε φέρνει συγχώνευση, κατηγοριοποίηση και στο τέλος κλείσιμο σχολείων και νέα σκληρότερα μέτρα κατά της δημόσιας παιδείας.

«Για αυτό και λέμε ναι στη δημόσια ποιοτική δωρεάν και αναβαθμισμένη παιδεία. Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, αλλά η συγκεκριμένη που προωθεί το Υπουργείο δεν είναι για το καλό των μαθητών. Αντιθέτως γίνεται για να αποφύγει αυτό τις μεγάλες ευθύνες του» τόνισε κλείνοντας ο κ. Βασιλειάδης.

Συμπαράσταση από το Δημήτρη Χαρίτου

Το παρών στη διαμαρτυρία έδωσε και ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημήτρης Χαρίτου, εκφράζοντας την συμπαράστασή του στις κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας για να υπερασπιστεί τη δημόσια εκπαίδευση, ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο, δημοκρατικό και ανοιχτό στα παιδιά των πιο αδύναμων κοινωνικά στρωμάτων, χωρίς την τιμωρητική αξιολόγηση που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας.

Αποτίμησε δε θετικά τα υψηλά ποσοστά συμμετοχής, εκφράζοντας την άποψη πως θα αναγκάσουν την κυβέρνηση να αλλάξει πορεία, γιατί τα προβλήματα της Παιδείας δεν λύνονται με ποινικοποίηση των αγώνων, αλλά με έναν ουσιαστικό και σε βάθος διάλογο με τους φορείς των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας.

«Οφείλουν να σκύψουν στα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και να προχωρήσουν σε έναν ειλικρινή διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, που θα έχει ως πρώτη προτεραιότητα την δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.