Πρωτα η νεα σιδηροδρομικη γραμμη Καβαλα Τοξοτες… και βλεπουμε

Με ταχύτερους ρυθμούς από την υπόλοιπη γραμμή Θεσσαλονίκης Τοξότες θα προχωρήσει το Τμήμα από την Νέα Καρβάλη

Σιδηροδρομική κατασκευή πολλών ταχυτήτων φαίνεται πως θα έχουμε στην Περιφέρεια ΑΜΘ, μιας και η ΕΡΓΟΣΕ με πρόσφατη απόφασή της αποφάσισε να αποσπάσει την δημιουργία της γραμμής Νέας Καρβάλης-Τοξότες από το μεγαλύτερο έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ώστε αυτή να τρέξει ως ξεχωριστό, και μάλλον ταχύτερο έργο.

Να θυμίσουμε πως η ΕΡΓΟΣΕ είχε προχωρήσει το 2021 σε ηλεκτρονικό Δημόσιο Διαγωνισμό με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, για την ανάθεση του έργου «Κατασκευή Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη –Τοξότες».

Πρόκειται για το έργο μελέτης και κατασκευής της Σιδηροδρομικής γραμμής από Ωραιόκαστρο έως τη Νέα Καρβάλη, το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας, με συνολικό προϋπολογισμό το 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με το ΦΠΑ).

Ο διαγωνισμός έχει από την φύση του δύο φάσεις, όμως από την αρχή του διαγωνισμού είχε διευκρινιστεί από την ΕΡΓΟΣΕ πως στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας ωρίμασης, θα αναζητηθεί και η χρηματοδότηση που θα γίνει τμηματικά.

Στην πρόσφατη ανακοίνωση του νέου εικοσαετούς σχεδιασμού δε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ξεχωρίσει το τμήμα αυτό, μιας κα έχει βρεθεί χρηματοδότηση από το CEF II (το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Συνδέοντας την Ευρώπη) και είχε προσδιοριστεί ως άμεσα υλοποιήσιμο.

Το πιο ώριμο τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Στις αρχές Μαρτίου λοιπόν, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε την εξαίρεση των εργασιών υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων του τμήματος «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» του Έργου, σε μήκος 37 χλμ.

Το οικονομικό αντικείμενο των εν λόγω εργασιών εκτιμάται σε 176.062.931,62 ευρώ (χωρίς αναθεώρηση και Φ.Π.Α.), όπως έχει προεκτιμηθεί με τιμές 2021 για την ένταξή του στο έργο.

Οι εργασίες ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών του αυτού τμήματος Έργου παραμένουν στο φυσικό αντικείμενο του μεγαλύτερου Διαγωνισμού,  με την ΕΡΓΟΣΕ να προχωρά στην άμεση προώθηση των διαδικασιών για την ένταξη του συνόλου των εργασιών υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων του τμήματος «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» στο φυσικό αντικείμενο μιας νέας αυτοτελούς σύμβασης, τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης με ανοικτό διαγωνισμό.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως το Τμήμα αυτό αποτελεί ουσιαστικά το πιο ώριμο της όλης διαδικασίας, μιας και ο σχεδιασμός του προϋπήρχε του σχεδιασμού για την Σιδηροδρομική Εγνατία.

Μάλιστα για το συγκεκριμένο θέμα υπήρχαν μελέτες και σχεδιασμός από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όμως δεν προχώρησε ποτέ ως ξεχωριστό έργο, για να ενσωματωθεί στη συνέχεια σε πιο μεγαλεπήβολα σχέδια όπως η Σιδηροδρομική Εγνατία.

Φαίνεται όμως, με την καθυστέρηση που υπάρχει στα σιδηροδρομικά έργα και σε αναμονή έργων συντηρήσεων των υφιστάμενων γραμμών, μιας και δεν λειτουργούν επιβατικά δρομολόγια σε όλο το μήκος της περιφέρειας (οι εμπορευματικές μετακινήσεις συνεχίζονται) ότι έχει μεγαλύτερη ετοιμότητα και παίρνει προτεραιότητα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.