Πολλαπλες προοπτικες εξελιξης για τους επιδοξους οικονομολογους του ΔΠΘ

Εκδήλωση ενημέρωσης των πρωτοετών φοιτητών από την ΔΑΠ - ΝΔΦΚ Οικονομικών Επιστημών Κομοτηνής

Για τις προοπτικές εξέλιξης τους ως οικονομολόγοι, στο πλαίσιο της εκδήλωσης υποδοχής που διοργάνωσε για αυτούς η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Οικονομικών Επιστημών Κομοτηνής, γνώρισαν οι πρωτοετείς φοιτητές του Τμήματοςτο μεσημέρι της Τετάρτης 31 Οκτωβρίου.
 
Τους φοιτητές, δίνοντας τους τόσο μια γεύση του τι θα κάνουν τα 4 χρόνια της παρουσίας τους στο Τμήμα, αλλά και τις προοπτικές που τους ανοίγονται μετά από αυτό, ενημέρωσαν ο κ. Κωνσταντίνος Χαζάκης, Πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ, ο κ. Περικλής Γκόγκας, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος και ο κ. Ιωάννης-Χρυσόστομος Πραγγίδης : Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος.
 
Αυτή ήταν η πρώτη εκδήλωση που διοργάνωσαν στη νέα ακαδημαϊκή χρονιά, σημείωσε ο υπεύθυνος ΔΑΠ ΝΔΦΚ Οικονομικών επιστημών κ. Ελευθέριος Κόγιος, που τόνισε πως εκδηλώσεις σαν και αυτή βοηθούν τους φοιτητές να πάρουν πληροφορίες που μπορεί να μην πάρουν διαφορετικά.
 
«Είμαστε μια ενεργή φοιτητική παράταξη, που ενδιαφέρεται για τον φοιτητή, με σκοπό την ενημέρωση και την επιπλέον γνώση, για το καλό του πανεπιστημίου» σημείωσε, ενώ κάνουν και μια σειρά από άλλες δράσεις για να στηρίξουν τους φοιτητές. 

Προσπάθεια «αφύπνισης» των φοιτητών 

Ενημερώσεις σαν και αυτή της Τετάρτης βοηθούν να αναδειχθεί τι θα χρειαστεί στους φοιτητές στην αγορά εργασίας στο μέλλον, τόνισε ο κ. Χαζάκης.
 
Για αυτό και μίλησε για τις επαγγελματικές πιστοποιήσεις που υπάρχουν για τους φοιτητές, το πως θα συνδεθεί το βιογραφικό τους σημείωμα με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας, αλλά και κυρίως πως το σύνολο της ερευνητικής προσπάθειας που θα καταβάλλουν μέσα στο τμήμα, θα συνδέεται με αυτές.
 
«Τα ζητούμενα είναι τρία, προσόντα -δεξιότητες και πως θα τα αποκτήσουν, η πιστοποίηση αυτών στο χώρο εργασίας, και η επικαιροποίηση με δια βίου μάθηση» ανέφερε.
 
Βέβαια το ζητούμενο είναι αν οι νέοι φοιτητές, και επίδοξοι οικονομολόγοι, θα φύγουν σοφότεροι από ενημερώσεις σαν και αυτή, κάτι που θεωρεί πως συμβαίνει, αλλά το αν αυτό θα καταλήξει σε απόκτηση συγκεκριμένων δεξιοτήτων με πιστοποιήσεις μετά από αρκετά χρόνια, αυτό παραμένει άγνωστο.
 
«Θέλουμε, όπως η αλογόμυγα του Σωκράτη, να τους αφυπνίσουμε» τόνισε, και το αν η αφύπνιση αυτή θα έχει αποτέλεσμα, θα φανεί από την πορεία των φοιτητών. 

Σημείο καμπής οι σπουδές στο Τμήμα 

Τονίζοντας την διαφορά που υπάρχει μεταξύ μαθητή και φοιτητή, που είναι σημαντική, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο κ. Γκόγκας και συνέχισε δίνοντας συμβουλές για την πορεία των σπουδών τους, ώστε να μην τρέχουν στο τέλος. Ο κ. Γκόγκας κατέληξε προσπαθώντας να τους δώσει λίγη αισιοδοξία έναντι της μιζέριας που επικρατεί παντού στην Ελληνική κοινωνία, υπογραμμίζοντας την ανάγκη κατανόησης τόσο της ποιότητας των σπουδών στο Τμήμα, αλλά και ότι οι σπουδές τους αποτελούν το σημείο καμπής για την υπόλοιπη ζωή τους.
 
Άλλωστε έχει παρατηρήσει πως πολλοί φοιτητές βλέπουν το τμήμα σαν ένα μεταβατικό στάδιο, μέχρι να φτάσουν στο τέταρτο έτος, όταν κατανοούν πως ότι κάνουν σε αυτό θα επηρεάσει και την υπόλοιπη ζωή τους, για αυτό ξεκινά να τους ενημερώνει όσο νωρίτερα μπορεί.
 
«Το καταλαβαίνουν οι περισσότεροι, αλλά πολλές φορές λίγο πιο αργά από ότι θα έπρεπε» κατέληξε. 

Αλλαγές φέρνουν οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις 

Τέλος ο κ. Πραγγίδης αναφέρθηκε στις αλλαγές που έχουν επέλθει τα τελευταία χρόνια στο επάγγελμα του οικονομολόγου, μετά από τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις.
 
Έτσι το ζητούμενο, κατά τον ίδιο, δεν είναι πλέον «τι θα κάνω μετά», αλλά «τι δεξιότητες θα έχω για μετά». Η σύγχρονη τάση πλέον, ανέφερε, είναι το πάντρεμα μεταξύ δυο ειδικοτήτων, του οικονομολόγου και του τεχνολόγου, το οποίο ονομάζεται Fintech (financial technology).
 
Ο σύγχρονος οικονομολόγος, κατά την άποψή του, οφείλει να έχει τόσο γνώση στα θεμελιώδη στοιχεία της οικονομικής και της χρηματοοικονομικής επιστήμης, αλλά και δεξιότητες του τεχνολογικού κλάδου, και αυτή την κατεύθυνση φαίνεται να ακολουθούν τα κυρίαρχα οικονομικά σχολεία στον κόσμο.
 
Βέβαια τα τρέχοντα προγράμματα σπουδών δεν δίνουν ακόμα τη δυνατότητα ένας φοιτητής να αποκτήσει τις δεξιότητες και στους δύο τομείς, για αυτό και τα μεταπτυχιακά και οι διδακτορικοί κύκλοι σπουδών μπορούν να δώσουν αυτή την εξειδίκευση.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.