Παροντες οι εκπαιδευτικοι της Ροδοπης στην 24ωρη απεργια της Δευτερας

Με κινητοποίηση στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης διαδηλώνουν κατά του προωθούμενου από το Υπουργείο Παιδείας σύστημα αξιολόγησης

Παρόντες στην 24ωρη απεργία που προκήρυξαν για τον κλάδο των δασκάλων η ΔΟΕ και για τους καθηγητές η ΟΛΜΕ, αναμένεται να είναι και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ροδόπη, δίνοντας συνέχεια στην απεργία – αποχή διαρκείας που έχουν προκηρύξει όλες οι εκπαιδευτικές ενώσεις εναντίον του νέου συστήματος αξιολόγησης που προωθεί το Υπουργείου Παιδείας, απουσία κάθε είδους διαλόγου με τους άμεσα «εμπλεκόμενους» ήτοι τους εκπαιδευτικούς.

Όπως αναφέρει η ΔΟΕ  στην ανακοίνωσή της για τους στόχους της απεργίας αυτοί συνοψίζονται στο σύνθημα «Υπεράσπιση της εργασίας μας και του Δημόσιου Σχολείου! Η Αξιολόγηση – Χειραγώγηση δε θα περάσει», επισημαίνοντας επίσης πως μέχρι τις 25 Ιανουαρίου, ημέρα εκδίκασης της έφεσης της ΔΟΕ κατά της πρωτόδικης απόφασης, η απεργία – αποχή είναι απολύτως νόμιμη κα όλοι οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι συμμετέχουν σε αυτήν είναι απολύτως καλυμμένοι.

Σε ό,τι αφορά τη Ροδόπη όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ν. Ροδόπης «Οι Tρεις Ιεράρχες» κ. Στέφανος Μακρυγιάννης έχει αποφασιστεί κινητοποίηση στις 11.30 το πρωί στην Διεύθυνση Εκπαίδευση. Ερωτηθείς ως προς το αν αυτό συνεπάγεται με απουσία μαθήματος για τους μαθητές ο ίδιος εξήγησε πως αυτό θα εξαρτηθεί από την συμμετοχή του κάθε εκπαιδευτικού στην απεργία, τονίζοντας ωστόσο ότι «μέχρι στιγμής η συμμετοχή σε όλη την χώρα έχει ποσοστά άνω του 90%, επομένως πιστεύω ότι και αυτή η 24ωρη κινητοποίηση θα έχει επιτυχία».

Καταστροφικό όπου και αν δοκιμάστηκε το προωθούμενο σύστημα

Μιλώντας για το σύστημα «αξιολόγησης – χειραγώγησης» όπως το χαρακτήρισε που προωθεί το υπουργείο, ο κ. Μακρυγιάννης έκανε λόγο για ένα σύστημα το οποίο «όπου εφαρμόστηκε, και αυτό το λέει η διεθνής εμπειρία που υπάρχει, αποδείχτηκε καταστροφικό για τη δημόσια εκπαίδευση» για να τονίσει πως «οδήγησε μαθηματικά στη μεταφορά των ευθυνών, της οικονομικής λειτουργίας των σχολείων και τους βάρους αυτής στους γονείς, εκπαιδευτικούς και στις τοπικές κοινωνίες, οδήγησε σε κλείσιμο σχολείων, οδήγησε πριν από όλα στην κατηγοριοποίηση και τον χαρακτηρισμό σχολείων και ολόκληρων περιοχών ανάλογα με τα μαθησιακά αποτελέσματα που είχε το σχολείο  στις διάφορες διαδικασίες που περιλαμβάνει».

«Εμείς, οι εκπαιδευτικοί, αντιδρούμε όχι γιατί έχουμε κάποιο φετίχ με τη λέξη αξιολόγηση, ίσα ίσα είναι μια διαδικασία του σχολείου που την κάνουμε κάθε ημέρα, ωστόσο ακριβώς επειδή ξέρουμε το σύστημα αυτό και αντίστοιχα συστήματα που έγινε προσπάθεια να εφαρμοστούν στη χώρα μας στο παρελθόν και απέτυχαν παταγωδώς, γνωρίζουμε από τώρα ότι δεν πρόκειται να βελτιώσουν τη δημόσια εκπαίδευση» συνέχισε.

Ο κ. Μακρυγιάννης εξήγησε πως στην ουσία πρόκειται για ένα σύστημα που θα εισαγάγει τεράστιο γραφειοκρατικό φόρτο στους εκπαιδευτικούς, που επί της ουσίας «θα βγάλει τους εκπαιδευτικούς από τις τάξεις να ασχοληθούν με το φόρτο αυτό αντί με την προετοιμασία των μαθημάτων τους», εξηγώντας πως η λογική αυτή «βλέπει» το σχολείο σαν μια μικρή επιχείρηση και όχι με όρους που έχουν σχέση με την παιδαγωγική, τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των μαθητών.

Αδιαφορία αντί διαλόγου από το Υπουργείο Παιδείας

Χαρακτηριστικό των όσων προωθούνται είναι και πλήρης απουσία διαλόγου και επικοινωνίας εκπαιδευτικών και Υπουργείου Παιδείας με ευθύνη του δεύτερου, όπως τόνισε δίνοντας πολλαπλά παραδείγματα αδιαφορίας του υπουργείου απέναντι στις προτάσεις και τα αιτήματα των εκπαιδευτικών.

«Το Υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να συζητήσει επί της ουσίας με αυτούς που λειτουργούν την δημόσια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εδώ και χρόνια έχουν καταθέσει σειρά προτάσεων για όλα τα ζητήματα, με κορυφαίο αυτό της πανδημίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, οι οποίες δυστυχώς βρίσκονται καταχωνιασμένες σε κάποιο συρτάρι» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά τονίζοντας πως εν αντιθέσει με αυτή τη λογική «εμείς γνωρίζουμε ότι η εκπαίδευση γίνεται με συζήτηση, διάλογο, διάδραση με το υπόλοιπο κομμάτι που βρίσκεται μες την εκπαίδευση και με αυτόν τον τρόπο θεωρούμε ότι πρέπει να αντιμετωπίζει και την δημόσια εκπαίδευση το Υπουργείο».

«Το Υπουργείο προσπαθεί με τρομοκρατία και απειλές να πτοήσει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουμε επιχειρήματα παιδαγωγικής φύσεως για το πολύ απλό γεγονός ότι το σύστημα που θέλει να εισάγει καταστρέφει τη λειτουργία του σχολείου» συνέχισε για να καταλήξει λέγοντας πως «εμείς επιθυμούμε ένα δημόσιο σχολείο που να καλύπτεται πλήρως από το κρατικό προϋπολογισμό, ένα σχολείο με απερίσπαστη παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία ώστε να επιτελέσουμε το έργο μας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.