Οι σχολικες εφορειες των Μειονοτικων Γυμνασιων-Λυκειων Κομοτηνης και Ξανθης απαντουν στην Περιφερειακη Διευθυντρια Εκπαιδευσης

«Οι προσπάθειες υπονόμευσης του καθεστώτος της μειονοτικής εκπαίδευσης και των μειονοτικών σχολείων είναι μια παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων»

Επανέρχονται στο ζήτημα του διορισμού διευθυντών στα Μειονοτικά Γυμνάσια και Λύκεια Κομοτηνής και Ξάνθης, οι Σχολικές Εφορείες των δύο σχολείων, απαντώντας στην ανακοίνωση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Μαριγούλας Κοσμίδου.

«Οι αντιδράσεις μας για τους διορισμούς των διευθυντών δεν αποτελούν αναλήθειες, όπως ισχυρίζεται η κ. Κοσμίδου, αλλά δίκαιες και εύλογες αντιδράσεις καθώς παραβλέπουν (χωρίς καμία εξήγηση) τις Σχολικές Εφορείες οι οποίες αποτελούν θεσμό της Μειονοτικής Εκπαίδευσης και ασκούν τα καθήκοντά τους σύμφωνα με τις διεθνείς και διμερείς συνθήκες, τους νόμους του κράτους και τις πρακτικές που ακολουθούνται επί σειρά ετών» επισημαίνουν στην ανταπάντησή τους οι δύο Σχολικές Εφορείες επισυνάπτοντας την απόφαση που περσινού έτους στην οποία γίνεται αναφορά στην γνωμοδότηση των Σχολικών Εφορειών.

«Βιαστική και λανθασμένη απόφαση»

Εξηγούν δε πως ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί του τουρκόγλωσσου προγράμματος έχουν συνάψει σύμβαση εργασίας με την Σχολική Εφορεία και επομένως όχι μόνο θα πρέπει  αλλά και επιβάλλεται να έχει λόγο και ρόλο η Σχολική Εφορεία στο θέμα της παράτασης και του διορισμού των διευθυντών. «Επομένως» αναφέρουν οι δύο Σχολικές Εφορείες «είναι εύλογο το ερώτημα αν μέχρι φέτος παρανομούσε η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας – Θράκης; Και ποιος ο λόγος για την αλλαγή στάσης στο θέμα αυτό;».

Παράλληλα σημειώνουν πως το γεγονός ότι στην απόφαση διορισμού των διευθυντών έχει παραληφθεί το άρθρο 5 και το κείμενο της απόφασης από το άρθρο 4 περνάει κατευθείαν στο άρθρο 6 (χωρίς να υπάρχει το άρθρο 5) «αποδεικνύει μάλλον την βιαστική και λανθασμένη απόφαση να τεθούν εκτός διαδικασίας οι Σχολικές Εφορείες» και χαρακτηρίζουν «τουλάχιστον λυπηρό» το γεγονός «να χαρακτηρίζονται με τον απαξιωτικό όρο “παρασύλλογοι” οι σύλλογοι που έχουν τοποθετηθεί σε ένα  σημαντικό ζήτημα που αφορά την μειονότητα και την μειονοτική εκπαίδευση».

«Οι προσπάθειες περιορισμού των αρμοδιοτήτων των σχολικών εφορειών είναι απολύτως απαράδεκτες»

«Επίσης ελπίζουμε και θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αναφορά της κ. Κοσμίδου ότι η Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης αναφέρεται μόνο στην υποχρεωτική εκπαίδευση της εποχής, δεν υποκρύπτει την υπόνοια ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι εκτός της Συνθήκης Ειρήνης της Λωζάνης» συνεχίζουν οι δύο Σχολικές Εφορείες επισημαίνοντας πως «το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης καθορίζεται από την Συνθήκη Ειρήνης της Λωζάνης. Περιλαμβάνει όλη την υποχρεωτική εκπαίδευση και η πολιτεία οφείλει να την διασφαλίσει και να παρέχει την μειονοτική εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές/τριες που την αναζητούν, όχι μόνο βάση της Συνθήκης της Λωζάνης αλλά και άλλων διεθνών συμβάσεων και συνθηκών όπως σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Αναφέρουν δε πως «οι Σχολικές Εφορείες, οι οποίες αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς φορείς της μειονοτικής εκπαίδευσης, εκλέγονται από τους γονείς των μαθητών και είναι υπεύθυνες για τη διοίκηση των σχολείων, το κτιριακό και την οικονομική διαχείριση και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το άρθρο 6 του ν. 694/1977» για να υπογραμμίσουν πως «οι προσπάθειες περιορισμού των αρμοδιοτήτων, των ευθυνών, των εξουσιών, ακόμα και της προσέλευσης των μελών των σχολικών εφορειών είναι απολύτως απαράδεκτες και αντίκεινται στις διεθνείς και διμερείς συμφωνίες που αφορούν τη μειονοτική εκπαίδευση, καθώς και το διεθνές δίκαιο.

«Αδιάλλακτη και παρεμποδιστική στάση σε ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης»

«Δυσκολευόμαστε να ερμηνεύσουμε τους λόγους της μεροληπτική  στάσης απέναντι στις σχολικές εφορείες των δύο μειονοτικών γυμνασίων – λυκείων από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το πρόβλημα, μεταξύ πολλών άλλων, δεν είναι μόνο ο περιορισμός των εξουσιών των Σχολικών Εφορειών, αλλά η αδιάλλακτη και παρεμποδιστική στάση που επιδεικνύεται σε ζητήματα και αιτήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης. Θέλουμε να τονίσουμε ότι οι προσπάθειες υπονόμευσης του καθεστώτος της μειονοτικής εκπαίδευσης και των μειονοτικών σχολείων είναι μια παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων» επισημαίνουν κλείνοντας οι δύο σχολικές εφορείες.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.