Οι ομαδες των Duthroma και Πανθρακικου αγωνιστηκαν για το «ευ αγωνιζεσθαι»

Φιλικός αγώνας ποδοσφαίρου ανάμεσα στους μικρούς ποδοσφαιριστές της ομάδας της πόλης μας και των μαθητών του Έργου «ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΡΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ»

Την ευκαιρία να αθληθούν, αλλά και να συμπράξουν αρμονικά με συνομήλικους συμπολίτες τους, ενισχύοντας παράλληλα τις κοινωνικές τους δεξιότητες, με πρώτες αυτές της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού, της συλλογικότητας και του ευ αγωνίζεσθαι, είχαν το απόγευμα της Παρασκευής 24 Φεβρουαρίου, οι ωφελούμενοι μαθητές του Έργου του Δ.Π.Θ. «ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΡΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ» στην Κομοτηνή.

Οι ωφελούμενοι μαθητές Ρομά με πρωτοβουλία της δασκάλας – συνεργάτιδας του Έργου κ. Χριστίνας Ντόγκα υλοποίησαν τη στοχευμένη δράση λαμβάνοντας μέρος σε φιλικό αγώνα ποδοσφαίρου με συνομηλίκους τους αθλητές της ομάδας του Πανθρακικού σε έναν εντυπωσιακό σε ποδοσφαιρικές «φάσεις» και πλούσιο σε συναισθήματα και όμορφες στιγμές αγώνα που διεξήχθη στο προπονητικό κέντρο του Πανθρακικού στον οικισμό του Ροδίτη.

Η ενδεκάδα του “DuthRoma” μπήκε στο ποδοσφαιρικό γήπεδο, με τις στολές και τα ποδοσφαιρικά παπούτσια που το Έργο προσέφερε ειδικά για τον σκοπό αυτό. Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, υπό τις οδηγίες των προπονητριών τους κ.κ. Αικατερίνης Λάμπρου και Σοφίας Παπαϊωάννου, φοιτήτριες των ΤΕΦΑΑ του ΔΠΘ, οι οποίες συμμετείχαν εθελοντικά στην προγύμναση των ωφελούμενων μαθητών του Έργου και στη διδασκαλία των «μυστικών» του ποδοσφαίρου.

Είχε προηγηθεί η «μύηση» των μαθητών στον κόσμο του οργανωμένου αθλητισμού, καθώς υπό την καθοδήγηση της κ.Ντόγκα οι μαθητές δημιούργησαν τα προσωπικά τους ατομικά δελτία αθλητή, ενώ επιμελήθηκαν και το πανό της ομάδας με το οποίο φωτογραφήθηκαν μαζί με τα μέλη της ομάδας του Πανθρακικού μετά τη λήξη του αγώνα.

Κατά την διάρκεια του αγώνα οι μικροί ποδοσφαιριστές χάρισαν στην ένθερμη κερκίδα αρκετές ποδοσφαιρικές «φάσεις», κερδίζοντας το χειροκρότημα των παρευρισκομένων, χειροκρότημα που ανταπέδωσαν αμφότερες οι ομάδες κατά το τέλος του αγώνα και πριν την απονομή των μεταλλίων τα οποία έλαβαν οι αθλητές των δύο ομάδων.

Η δράση «Τι θέλω να μάθω για το ποδόσφαιρο ώστε να παίζω σωστά και με ασφάλεια»

Ένας από τους  βασικούς στόχους του προγράμματος «ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΡΟΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ»  είναι η καλλιέργεια και η βελτίωση του εγγραμματισμού, καθώς και  η διεύρυνση των σχολικών δραστηριοτήτων εκτός σχολικής μονάδας ή αλλιώς το άνοιγμα του σχολείου στην ευρύτερη κοινωνία.

 Γνωρίζοντας τις σύγχρονες παιδαγωγικές τάσεις και θεωρίες που αναφέρουν ότι οι μαθητές μαθαίνουν  αβίαστα μέσα από το παιχνίδι, τα ενδιαφέροντά τους  και όταν εμπλέκονται ενεργά στις διαδικασίες της μάθησης επιδιώχθηκε η αξιοποίηση της ιδιαίτερης προτίμησης των παιδιών αυτών προς το ποδόσφαιρο.

Σε συνεργασία με τους ωφελούμενους μαθητές Ρομά της Κομοτηνής σχεδιάστηκε μια στοχευμένη δράση με τίτλο «Τι θέλω να μάθω για το ποδόσφαιρο ώστε να παίζω σωστά και με ασφάλεια» ορίζοντας το σκοπό: «Η διοργάνωση ενός φιλικού ποδοσφαιρικού αγώνα με ομάδα της τοπικής κοινωνίας και παιδιά αντίστοιχης ηλικίας».

Στο σχέδιο δράσης ενεπλάκησαν μαθησιακές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος. Η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, η  Γεωγραφία, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας. Παράλληλα καλλιεργήθηκαν στάσεις, συμπεριφορές και κοινωνικές δεξιότητες.

Το σχέδιο δράσης  διήρκησε από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Φεβρουάριο 2023. Στο διάστημα αυτό  οι μαθητές ενεπλάκησαν σε ποικίλες οργανωμένες και κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες με την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας. 

Οι δραστηριότητες αποσκοπούσαν  αφενός μεν, στο να καλλιεργηθεί και να βελτιωθεί ο εγγραμματισμός αφετέρου δε, στο να σεβαστούν και να υιοθετήσουν όρια,  κανόνες και συμπεριφορές στο πλαίσιο της συνεργασίας και της  ευγενούς άμιλλας. Συνάμα, η δράση εστίασε την προσοχή της στην καλλιέργεια των σχέσεων μεταξύ των ωφελούμενων μαθητών στο πλαίσιο της ομάδας και στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης με μέλη της κοινότητας.

Τι κατάκτησαν οι μαθητές από τη μαθησιακή προσέγγιση των στόχων που έθεσαν:

ΓΛΩΣΣΑ:

1.Ανάπτυξη προφορικού λόγου, εμπλουτισμός λεξιλογίου.

2.Καλλιέργεια και βελτίωση των δεξιοτήτων της ανάγνωσης και της γραφής μέσω της διαδικασίας της « ανάδυσης του γραμματισμού».

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

1.Διεύρυνση μαθηματικής σκέψης μέσω οργανωμένων εμπράγματων καταστάσεων.

2.Χρήση γεωμετρικών οργάνων.

3.Υποδιαιρέσεις του μέτρου.

4.Ιδιότητες σχημάτων και σχεδιασμός σε συγκεκριμένες διαστάσεις.

5.Λογικομαθηματικές έννοιες για την κατανόηση του αριθμού και απλές μαθηματικές πράξεις.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ:

1.Απόκτησαν την ικανότητα να διαβάζουν το χάρτη της Ελλάδας και τον Παγκόσμιο χάρτη.

2.Να εντοπίζουν και να διαβάζουν στο χάρτη τις χώρες καταγωγής των αγαπημένων τους ποδοσφαιριστών και των διάσημων ομάδων.

3.Να μάθουν για το σχήμα της Γης, τα ημισφαίρια και το φαινόμενο της εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας στα δυο ημισφαίρια.

4.Να μάθει ο κάθε μαθητής την ονομασία της χώρας του και  την πόλη καταγωγής.

ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ:

1.Να μάθουν για την αξία της υγιεινής διατροφής και την υιοθέτηση θετικών υγιεινών συνηθειών.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ :

1.Δημιουργία κολλάζ με διάσημους παίκτες του χώρου του ποδοσφαίρου.

2.Σχεδιασμός ποδοσφαιρικού γηπέδου με προτεινόμενες διαστάσεις και ορισμού θέσεων των ποδοσφαιριστών.

3.Δημιουργία ατομικής ταυτότητας με τα προσωπικά στοιχεία των μαθητών και τον τίτλο του έργου ως όνομα της ομάδας τους.

4.Κατασκευή ,πανό με το λογότυπο του έργου και την προβολή γραπτού μηνύματος περί ευγενούς άμιλλας με στόχο ανάρτησης αυτού κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του φιλικού ποδοσφαιρικού αγώνα.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:

Υιοθέτηση οικολογικής συμπεριφοράς σε δημόσιους χώρους άθλησης με κανόνες θετικής προτροπής. (π.χ. Σεβόμαστε και προστατεύουμε τα φυτά και τα δέντρα, το γκαζόν, μαζεύουμε τα απορρίμματα κ.α.).

Ευχαριστίες

Όπως επισημαίνεται στην σχετική ανακοίνωση του Έργου «η υλοποίηση μιας τέτοιας δράσης απαιτεί τη συνεργασία ενός συνόλου ανθρώπων και φορέων». Για τον σκοπό αυτό απευθύνουν ευχαριστίες στον αναπληρωτή Καθηγητή ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ κ. Ιωάννη Ισπιρλίδη για τη συμβολή του στην προγύμναση των ωφελούμενων μαθητών Ρομά για τον ποδοσφαιρικό αγώνα με τη συνεργασία των τελειόφοιτων φοιτητριών του ΤΕΦΑΑ – ΔΠΘ κ.κ. Αικατερίνης Λάμπρου και Σοφίας Παπαϊωάννου, καθώς και τους εθελοντές του παραρτήματος Κομοτηνής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για την συμβολή τους στην κάλυψη του ποδοσφαιρικού αγώνα ως προς την παροχή πρώτων βοηθειών.

Ευχαριστίες απευθύνουν επίσης προς  την «ΠΑΕ Πανθρακικός», τόσο τη διοίκηση του συλλόγου, όσο και τους προπονητές των παιδικών τμημάτων κ.κ. Κώστα Ταπατζά και Φώτη Κωνσταντινίδη για τη συνεργασία και την ευγενική φιλοξενία στις εγκαταστάσεις του συλλόγου, καθώς και στην εκπαιδευτικό και συνεργάτιδα του Έργου κ. Χριστίνα Ντόγκα για την ιδέα της και την καίρια συμβολή της στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της δράσης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.