«Οχι» στη δημιουργια Πειραματικων Σχολειων, υπο το υφισταμενο καθεστως, απο τον Συλλογο Εκπαιδευτικων ΠΕ Ροδοπης

Στέφανος Μακρυγιάννης: «Η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν έχει να κάνει με το όνομα του σχολείου, αλλά με το περιεχόμενό του»

Την αντίθεσή του στην προσφάτως ορισθείσα δημιουργία πειραματικών σχολείων και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», τα μέλη του οποίου μάλιστα, καλούν σήμερα, Πέμπτη 17 Μαρτίου σε διαμαρτυρία στο κτίριο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ροδόπης στη 13.30 το μεσημέρι.

«Οι πανηγυρισμοί από τοπικούς παράγοντες στα ΜΜΕ της περιοχής αποκρύπτουν σκόπιμα τα σοβαρά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν μαθητές/τρίες, εκπαιδευτικοί αλλά και η τοπική κοινωνία από τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως πειραματικών» τονίζει ο Σύλλογος επισημαίνοντας πως «η απόφαση λειτουργίας σχολείων ως πειραματικών είναι αυθαίρετη απόφαση μονοπρόσωπων οργάνων. Ο/Η Διευθυντής/ντρια εκπαίδευσης πρότεινε και η Υπουργός ίδρυσε αγνοώντας πλήρως τις απόψεις όλων των φορέων που είτε είχαν γνωμοδοτήσει αρνητικά είτε δεν ερωτήθηκαν καν». Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών μεταφέρει πως οι εκπαιδευτικοί κανενός σχολείου δεν συναίνεσαν στην μετατροπή του σε πειραματικό ενώ και οι συντονιστές/στριες εκπαίδευσης ως παιδαγωγικά επιβλέποντες/ουσες δεν συμφώνησαν στη μετατροπή αυτή αλλά ούτε και ερωτήθηκαν. Επίσης οι γονείς, η τοπική κοινωνία, οι φορείς ΤΑ δεν ερωτήθηκαν καν και τέλος οι αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων ήταν όλες κατά της δημιουργίας πειραματικών σχολείων.

Τα πειραματικά σχολεία διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις

Μάλιστα όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Στέφανος Μακρυγιάννης μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» το πρωί της Τετάρτης θέλησε αρχικά να διευκρινίσει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι συλλήβδην κατά των πειραματικών σχολείων για να τονίσει ωστόσο πως όπου αυτά λειτούργησαν μέχρι στιγμής πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και κριτήρια για να μπορούν να επιτελέσουν και το έργο τους. Μάλιστα ξεκαθάρισε ότι τα πειραματικά σχολεία είναι διαχρονικά διεκδίκηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά με συγκεκριμένες προϋποθέσεις που στην συγκεκριμένη περίπτωση καμία εξ αυτών δεν τηρείται με την συγκεκριμένη νομοθεσία τόσο σε ό,τι αφορά την περιοχή μας όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, χαρακτηρίζοντας τα υφιστάμενα πειραματικά σχολεία της περιοχής ως «τύποις πειραματικά»

Άλλωστε όπως αναφέρεται και στην σχετική ανακοίνωση τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν από τη λειτουργία σχολείων ως πειραματικών ο Σύλλογος είναι πολλά αρχής γενομένης από το γεγονός πως η φοίτηση στα σχολεία αυτά δεν θα γίνεται με βάση τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Έτσι παιδιά των περιοχών των πειραματικών σχολείων θα αναγκαστούν να μετακινηθούν μακριά από την περιοχή κατοικίας τους στα γειτονικά σχολεία.

Αυτό με τη σειρά του θα έχει σαν αποτέλεσμα, στα γειτονικά σχολεία (για τα οποία δεν υπάρχει πρόβλεψη υποδοχής αυξημένου αριθμού μαθητών/τριών) θα προκύψουν πολυπληθή τμήματα στα όρια του νόμου (25 ανά τμήμα).  Όσο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν επί χρόνια στα εν λόγω σχολεία, όπως εξηγεί ο Σύλλογος, μετά τον χαρακτηρισμό τους ως πειραματικών χάνουν αυθαίρετα την οργανική τους θέση.

«Αρνούμαστε τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων»

Πέρα από τις άμεσες συνέπειες, ο Σύλλογος ασκεί κριτική συνολικά στην πολιτική επιλογή δημιουργίας νέων πειραματικών σχολείων ανά την χώρα έτσι όπως εφαρμόζεται, εκτιμώντας πως με την αποσύνδεση τόπου κατοικίας της οικογένειας και του σχολείου φοίτησης διευκολύνονται και άλλες κυβερνητικές επιδιώξεις όπως αυτή της δυνατότητας επιλογής σχολικής μονάδας φοίτησης από τους γονείς, στο πλαίσιο του μοντέλου που θέλει τη σχολική μονάδα να προσελκύει «πελάτες» ανάλογα με την κατάταξή της στις κλίμακες κατηγοριοποίησης και διαχωρισμού των σχολείων μεταξύ τους.

Επ’ αυτού ο κ. Μακρυγιάννης εξήγησε πως η εκπαιδευτική κοινότητα είναι απέναντι στην λογική που επιθυμεί τον διαχωρισμό των σχολείων, με ένα πειραματικό σχολείο που υποτίθεται πως θα έχει λίγο καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά, διαφορετικές χρηματοδοτήσεις, πρόγραμμα κ.ο.κ. τονίζοντας πως «εμείς θέλουμε όλα τα σχολεία να έχουν πλήρη στελέχωση και αυξημένη χρηματοδότηση για να μπορούν να λειτουργήσουν ως πειραματικά, χωρίς να ονομάζονται πειραματικά». Άλλωστε όπως εξήγησε «η ποιότητα της εκπαίδευσης δεν έχει να κάνει με το όνομα του σχολείου, αλλά με το περιεχόμενό του».

«Τα πειραματικά σχολεία αποτελούν εξ αρχής σχολεία που διαχωρίζονται από τα υπόλοιπα που θα θεωρούνται “υποδεέστερα”» τονίζει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος για να ξεκαθαρίσει πως «οι εκπαιδευτικοί αρνούμαστε αυτό τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων. Θέλουμε όλα τα σχολεία να μπορούν να καλύψουν πλήρως τις μορφωτικές ανάγκες όλων των μαθητών και μαθητριών και τμήματα μέχρι 15 παιδιών για να μπορούν πραγματικά να καλυφθούν οι ανάγκες αυτές».

Παράλληλα σπεύδει να προσθέσει πως «η κυβερνητική πολιτική θέλει “καινοτόμες προτάσεις και δεξιότητες” και υπονοεί πως αυτά δεν υπάρχουν στα δημόσια σχολεία και για αυτό προωθεί τα πειραματικά. Θέλει σχολεία με καινοτόμα προγράμματα που θα στήνονται στο πόδι για να αναπτύσσουν αποσπασματικές δεξιότητες στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς».

Η «αντιπρόταση» για το 14ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής

Ο κ.Μακρυγιάννης κατά την διάρκεια της τοποθέτησής του αναφέρθηκε και στην αντιπρόταση του Συλλόγου αναφερόμενος στο 14ο Δημοτικό Σχολείο της Κομοτηνής που όπως εξήγησε δεν υφίσταται ως κτίριο αλλά υφίσταται ως οργανικές θέσεις, εξηγώντας πως αντί του χαρακτηρισμού των τεσσάρων υφιστάμενων σχολικών μονάδων θα μπορούσε αυτό να χαρακτηριστεί ως πειραματικό γεγονός που θα εκκινούσε και όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την ανέγερση και τον εξοπλισμό του και εν τέλει την κανονική του λειτουργία.

«Εμείς απαντάμε» αντιτείνει «πως ιδέες, καινοτόμες δράσεις και έρευνες και πρέπει και μπορούν και πραγματοποιούνται σε όλα τα σχολεία. Δεν λείπει ούτε το ενδιαφέρον, ούτε το κέφι ούτε το φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Λείπουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί (ακόμα κενά υπάρχουν στα σχολεία) λείπει η επαρκής χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης, λείπει η παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία καθώς το δημόσιο σχολείο στενάζει κάτω από τον αυταρχισμό και τις αυθαίρετες εντολές υπηρεσιακών παραγόντων. Θέλουμε σχολεία που θα παρέχουν στα παιδιά πλήρη θεώρηση της λειτουργίας του κόσμου και όχι θραύσματα δεξιοτήτων και πληροφοριών».

Παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στο κτίριο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ροδόπης

Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης απευθύνει ευρύ κάλεσμα συμμετοχή στην σημερινή κινητοποίηση, καλώντας  ταυτόχρονα την ΕΛΜΕ Ροδόπης και τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να τοποθετηθούν επί του θέματος και να αναδείξουν αντίστοιχα πτυχές της Β/βάθμιας εκπαίδευσης και προβλημάτων σχετικών με αρμοδιότητες των δήμων.

Στη λίστα αιτημάτων που καταθέτει ο σύλλογος συγκαταλέγονται:

  • Κανένα σχολείο πειραματικό στην Κομοτηνή με το υφιστάμενο αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο.
  • Ανοιχτή συζήτηση εφ’ όλης της ύλης μεταξύ όλων των φορέων για το πλαίσιο αναγκαιότητας και λειτουργίας σχολείων ως πειραματικών.
  • Να αποσυρθεί τώρα το ΦΕΚ (1048/9.3.2022)
  • Καμιά απώλεια οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών.
  • Όλα τα παιδιά στα σχολεία της γειτονιάς τους! Καμιά ταλαιπωρία οικογενειών!
  • Μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα σε όλα τα σχολεία!

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.