Ο συντοπιτης μας Τριανταφυλλος Παπαδακης υποψηφιος στις εκλογες του ΓΕΩΤΕΕ

Με τη ΔΑΚΕ Γεωτεχνικών

 
Στις κάλπες θα προσέλθουν αύριο (Κυριακή 22 Απριλίου) τα μέλη του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Στη Ροδόπη η κάλπη θα στηθεί στα Γραφεία της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής, στην π. Νομαρχία επί της οδού Δημοκρατία 1. Οι κάλπες θα παραμείνουν ανοιχτές από τις 08:00 το πρωί μέχρι τις 18:00 το απόγευμα με τους ψηφοφόρους να καλούνται να αναδείξουν τους εκπροσώπους τους  στη Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος Θράκης και τους αντιπροσώπους ανά κλάδο του Παραρτήματος Θράκης στα κεντρικά όγρανα του Επιμελητηρίου.

Ανάμεσα στους υποψηφίους και ο συντοπίτης μας, Ξυλαγανιώτης, Τριαντάφυλλος Παπαδάκης, ο οποίος είναι υποψήφιος με την Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Επιστημόνων Γεωτεχνικών (ΔΑΚΕ Γεωτεχνικών) στον κλάδο των Γεωπόνων.

Του ευχόμαστε καλή επιτυχία!
 

Οι θέσεις της ΔΑΚΕ Γεωτεχνικών για τη Θράκη

Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά οι θέσεις της ΔΑΚΕ ανά κλάδο για την περιοχή μας:
 
“Στις εκλογές της 22/4/2018 υπάρχει ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την συνέχιση της πορείας του Επιμελητηρίου. Υπάρχει η επιλογή προσώπων ικανών, με θέσεις και απόψεις, που θα μπορούσαν με σιγουριά να οδηγήσουν στο μέλλον τον Πανελλήνιο μας θεσμό.
Ο εντοπισμός των προβλημάτων, που υπάρχουν στην περιοχή μας και οι προτεινόμενες λύσεις, είναι ο πρώτος λόγος που κάποιος θα πρέπει να επιλέξει το πλήρες ψηφοδέλτιο της παράταξης μας .
Ο δεύτερος λόγος είναι οι δράσεις μας την προηγούμενη θητεία, που απέδειξαν ότι με σχεδόν μηδενική οικονομική επιβάρυνση του Επιμελητηρίου, βγήκαμε μπροστά με διοργανώσεις σεμιναρίων, ενημερωτικών ημερίδων και παρεμβάσεων σε θέματα αρμοδιότητας μας.
 
Σε κεντρικό πανελλήνιο επίπεδο πετύχαμε:
 

  • Την υποχρεωτική υπογραφή γεωτεχνικού σε μέτρα του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, σε αντίθεση με όλα τα άλλα προγράμματα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ.

  • Την ανανέωση της ιστοσελίδας του ΓΕΩΤΕΕ με νέες υπηρεσίες και online εξυπηρέτηση των μελών του, με διευκόλυνση πληρωμής, αιτήσεων και έκδοσης αδειών άσκησης επαγγέλματος. Δωρεάν φιλοξενία ιστοσελίδας. Διαδικτυακό γραφείο απασχόλησης. Μηνιαίο newsletter στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μελών.

  • Ουσιαστική παρέμβαση για την κατάθεση και υπερψήφιση του Ν. 4485/2017 για την εξομοίωση των πτυχίων Γεωπονικών Σχολών σε επίπεδο Master, όπου οι τίτλοι σπουδών πενταετούς διάρκειας φοίτησης αναγνωρίζονται ως ενιαίοι και αδιάσπαστοι τίτλοι σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου.

  • Παρεμβάσεις σε σχέδια νόμου και υπουργικές αποφάσεις για την διασφάλιση του ρόλου του γεωτεχνικού σαν απασχολούμενου υπαλλήλου ή ελεύθερου επαγγελματία.

  • Πανελλήνιας εμβέλειας συνέδρια και ημερίδες ακόμη και τοπικά στην Θράκη.

  • Ξεκινήσαμε την διαβούλευση για την ένταξη στο ΓΕΩΤΕΕ των αποφοίτων ΤΕΙ σχετικών ειδικοτήτων, που αυτή τη στιγμή είναι χωρίς αντιπροσώπευση σε κάποιο Επιμελητήριο.

 
Οι επιστήμονες και υποψήφιοι στις επικείμενες εκλογές του Επιμελητηρίου με την παράταξη μας (Γεωπόνοι, Κτηνίατροι, Δασολόγοι, Γεωλόγοι, Ιχθυολόγοι) πιστεύουν ότι τα κυρίαρχα ΤΟΠΙΚΑ προβλήματα ανά τομείς καθώς και οι προτεινόμενες λύσεις είναι:
 
ΑΓΡΟΤΙΚΑ-ΓΕΩΠΟΝΙΚΑ
 

  1. Η ραγδαία αποβιομηχάνιση και έλλειψη επιχειρηματικότητας της περιοχής (κλείσιμο ζαχαρουργείων, συνεταιριστικών εργοστασίων) συνέβαλε στην μείωση του αριθμού των καλλιεργούμενων φυτικών ειδών, με αποτέλεσμα να περιορισθεί ο αριθμός των καλλιεργειών σε 2-3 και μη έχοντας ο αγροτικός κόσμος εναλλακτικές επιλογές.

  2. Η λαθραία εισαγωγή φυτοφαρμάκων και λοιπών σκευασμάτων από Τουρκία και Βουλγαρία, και η ανεξέλεγκτη χρήση τους, θέτει σε κίνδυνο την δημόσια υγεία και δημιουργεί απώλεια εσόδων για το κράτος. Η αντιμετώπιση του φαινομένου δεν λύνεται μόνο με ελέγχους και “αστυνομικούς” τρόπους, αλλά και με τον εξορθολογισμό των τιμών των σκευασμάτων που κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά ώστε να πάψει να είναι χαοτική η διαφορά τιμών.

  3. Η φορολογική και ασφαλιστική λαίλαπα πέραν της οικονομικής ασφυξίας, δημιουργεί και τεράστια γραφειοκρατεία για όλους τους αγρότες. Η απλοποίηση των
    διαδικασιών φορολόγησης (πχ. Φορολόγηση στην παραγωγή, ασφαλιστικές κρατήσεις επί τιμολογίων πώλησης) θα συνέτεινε στην μείωση του χρόνου απασχόλησης του αγρότη για διοικητικά θέματα αλλά και μείωση του λογιστικού κόστους. Είναι χαρακτηριστικό το ρητό των αγροτών “αντί να είμαι στο χωράφι, κάθε μέρα κυνηγάω να μαζέψω χαρτιά”.

  4. Ο κατακερματισμός της ιδιοκτησίας των χωραφιών σκοτώνει την μείωση κόστους παραγωγής. Οι αναδασμοί είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητοι για να γίνουν οικονομίες μεγέθους. Επειδή όμως οι αναδασμοί έχουν και κάποιο κόστος διενέργειας, προτείνουμε να μηδενιστεί η φορολογία στην μεταβίβαση (ανταλλαγή) ιδιοκτησιών μεταξύ των κατά κύριο επάγγελμα αγροτών, ώστε να ενθαρρυνθεί η δημιουργία μεγάλων αγροκτημάτων.

  5. Η Θράκη νιώθει παραμελημένη για την μη ύπαρξη Κοινοτικών Προγραμμάτων που να της εξασφαλίζουν πρόσθετα έσοδα. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ότι το μέτρο “προστασίας λιμνών και λιμνοθαλασσών” που έτρεξε πριν 10 χρόνια στην περιοχή και βρήκε πρόσφορο έδαφος, δεν επαναπροκηρύχθηκε. Το μέτρο της “μείωσης Νίτρο ρ ρύπανση ς” προκηρύχθηκε πρόσφατα για την περιοχή μας, ενώ έτρεχε για δεκαετίες στην υπόλοιπη Ελλάδα.

  6. Ορισμένες καλλιέργειες γηγενείς, όπως η ελιά Μαρώνειας & Μάκρης που είναι στον εθνικό κατάλογο αυτοχθόνων ποικιλιών, θα πρέπει να βοηθηθεί και να περιοριστεί να φυτεύονται στην περιοχή άλλες ποικιλίες ελιάς πλην αυτών, γιατί υποβαθμίζουν και διαφοροποιούν το τελικό προϊόν από τα μοναδικά και εξαιρετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Η πιστοποίηση τους σαν ΠΟΠ -ΠΓΕ θα δώσει περεταίρω ώθηση στο παραγόμενο αγροτικό προϊόν.

  7. Η νέα ΚΑΠ από την γέννηση της συμβάλλει με τον τρόπο της στην μείωση της παραγωγής και τελικά του Εθνικού Προϊόντος. Αν κάποιος αγρότης που έχει δικαιώματα, αφήσει όλα τα χωράφια του ακαλλιέργητα, του δίνεται τεχνικά η δυνατότητα να εισπράξει όλες τις Κοινοτικές Ενισχύσεις χωρίς να παράξει το παραμικρό. Αυτό το φαινόμενο πρέπει να περιοριστεί γιατί αφ' ενός μένει η γη μη παραγωγική, αφ' ετέρου δε, δεν γίνεται κύκλος εργασιών και δεν υπάρχουν έσοδα για το κράτος και στο τέλος συμβάλλει με μεγάλο βαθμό βαρύτητας στην μείωση του ΑΕΠ.

  8. Πρέπει να ενθαρρυνθεί (ίσως και με εκπαιδευτικές ημερίδες) η αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και προτάσεις για ενασχόληση με λαχανοκομία, δενδροκομία και καλλιέργειες όπως τα όσπρια και τα κτηνοτροφικά φυτά (όπου παρατηρούνται ελλείψεις και άνοδος τιμών).

  9. Ενθάρρυνσης της μεταποίησης και τυποποίησης των γεωργικών προϊόντων που παράγονται στην περιφέρεια και δεν απολαμβάνουν τις τιμές που πραγματικά αξίζουν. Ελαιόλαδο Μαρώνειας-Μάκρης, τσίπουρο, κρασί, χυμός ροδιών, αρωματικά φυτά, σπαράγγι κλπ)

  10. Στελέχωση των γεωτεχνικών υπηρεσιών της περιφέρειας αλλά και του ΥΠΑΑΤ με νέες προσλήψεις προσωπικού και αναδιάρθρωση των οργανογραμμάτων προσανατολισμένων στις σύγχρονες απαιτήσεις.

  11. Δημιουργία φυσικού ή και ηλεκτρονικού δημοπρατηρίου αγροτικών προϊόντων ώστε αν επιτυγχάνονται καλύτερες τιμές για τους παραγωγούς αυτοί να τις απολαμβάνουν.

  12. Σύσταση εμπορευματικού σταθμού για τα ευπαθή αγροτικά προϊόντα στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.

  13. Πρέπει να γίνει προστασία αυτοφυών φυτών που κινδυνεύουν είτε από υπερβόσκηση είτε από υπερβολική συγκομιδή όπως είναι η άγρια χλωρίδα της Σαμοθράκης.

 
ΔΑΣΟΛΟΓΙΚΑ
 

  1. Υποστελέχωση των Δασικών Υπηρεσιών σε Δασολόγους, Δασοπόνους, Διοκητικούς υπαλλήλους αλλά και λοιπό επιστημονικό προσωπικό (ορνιθολόγους, νομικούς) και βέβαια η παντελής έλλειψη χειριστών για την εκτέλεση έργων με αυτεπιστασία με μηχανήματα της τοπικής Υπηρεσίας.

  1. Η πληθώρα προγραμμάτων που εφαρμόζεται (Δασοπροστασίας-άγριας πανίδας -λαθροϋλοτομιών) με την λογική των “ΡΕΠΟ”, επιδεινώνει τα προβλήματα παρά τα επιλύει. Επίσης η άνιση κατανομή των δαπανών υλοποίησης των προγραμμάτων. Η εφαρμογή των προγραμμάτων να γίνεται με την λογική των υπερωριών για όλο ανεξαιρέτως το προσωπικό και με την διάθεση για κάθε πρόγραμμα ενός ξεχωριστού οχήματος χωρίς όριο χιλιομέτρων, προκειμένου να υπάρχει το ανάλογο αποτέλεσμα.

  1. Η έλλειψη κωδικοποίησης της Δασικής Νομοθεσίας. Υπάρχει παντελής έλλειψη εκπαίδευσης των Δημοσίων Κατηγόρων σε θέματα Αγροτικής φύσεως (νέο αντικείμενο για την Δασική Υπηρεσία). Επίσης δεν υπάρχει κάποιος πίνακας διατίμησης δημοπρασίας κατασχεμένων προϊόντων παράνομης θήρας.

  1. Καθυστερήσεις στην σύνταξη και ανάρτηση των δασικών χαρτών που αποτελούν το πρωτεύον εργαλείο προστασίας και διαχείρισης των δασών.

  1. Η έλλειψη κονδυλίων για την ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ των σχεδόν καταστραμμένων Δασικών Κτιρίων. Να δοθούν το συντομότερο κονδύλια για την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν υποστεί τα Δασικά Κτίρια (Δέλτα Εβρου, Καλλιθέας).

  1. Ο τρόπος έκδοσης των αδειών θήρας είναι αναχρονιστικός και αφήνει πολλά περιθώρια λάθους. Να δημιουργηθεί μία κεντρική βάση δεδομένων στο Υπουργείο στα πρότυπα της Κύπρου (οι άδειες εκδίδονται από το διαδίκτυο) που θα εξυπηρετούσε ταχύτερα τους πολίτες και θα απέμπλεκε δασικό προσωπικό από τα γραφειοκρατικά καθήκοντα και ασχολείτο περισσότερο με το πεδίο της υπαίθρου.

  1. Έλλειψη αναγκαιουσών πιστώσεων για την υλοποίηση του προγράμματος Διαχείρισης Δασών. Εξ αιτίας τους δεν ολοκληρώθηκαν οι καλλιεργητικές εργασίες και δεν χορηγήθηκε επαρκής ποσότητα καυσόξυλων στους Δασόβιους και Παραδασόβιους οικισμούς για την κάλυψη των Ατομικών τους Αναγκών σε καυσόξυλα. Τριπλασιασμός τουλάχιστον των πιστώσεων του ΚΑ 0878 για την μερική κάλυψη του ετήσιου προγράμματος. Επίσης να κατοχυρωθεί το επάγγελμα του Δασεργάτη και μετά από ειδική εκπαίδευση να πιστοποιηθούν οι ικανοί.

  1. Αντικατάσταση του γερασμένου στόλου υπηρεσιακών αυτοκινήτων (μέση ηλικία οχημάτων πλέον των 20 ετών) εκπόνηση ολοκληρωμένων μελετών σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων για την συνολική χωροθέτηση έργων ΑΠΕ και την μετέπειτα διαχείριση τους απ τις αρμόδιες αρχές (η συνεχιζόμενη μεμονωμένη αντιμετώπιση κάθε επέμβασης δημιουργεί διαχρονικά σωρευτικά προβλήματα)

  1. Ολοκληρωμένες μελέτες αστικού και περιαστικού πρασίνου των πόλεων για την σταδιακή, σύμφωνα με τις δυνατότητες χρηματοδότησης, υλοποίησης τους.

  1. Η αύξηση των φορέων διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών από 28 σε 35 με παράλληλη μεγέθυνση της περιοχής ευθύνης τους, ώστε να καλύψουν όλες τις περιοχές Natura, απαιτεί άμεση στελέχωση των φορέων διαχείρισης με γεωτεχνικό προσωπικό.

 
ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΑ – ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΑ
 
Η Περιφέρεια ΑΜΘ λόγω της γειτνίασης με την Τουρκία δεχόταν , δέχεται και θα συνεχίσει να δέχεται “εισβολή” ζωωνόσων.
 
Το πλήγμα για την κτηνοτροφία της Περιφέρειας και ιδιαίτερα για την περιοχή του Έβρου συχνά είναι δυστυχώς ανεπανόρθωτο.
 
Για την τελευταία τριετία λόγω ευλογιάς θανατώθηκαν περίπου 50.000 αιγοπρόβατα , λόγω οζώδους δερματίτιδας θανατώθηκαν 5.000 βοειδή.
 
Το κόστος μόνο για την αποζημίωση του ζωικού κεφαλαίου ανέρχεται σε 11.000.000 ευρώ.
 
Σε αυτό αν συνυπολογίσουμε το κόστος των παραγόμενων προϊόντων, την απώλεια εισοδήματος των κτηνοτρόφων, το κόστος αντικατάστασης καθώς και το χρόνο που χρειάζεται για να μπουν τα ζώα στην παραγωγική διαδικασία, την απώλεια εισοδήματος από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή με αντικείμενο την κτηνοτροφία καταλήγουμε σε κόστος ζημιάς που ξεπερνά τα 25.000.000 ευρώ. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε απώλεια θέσεων εργασίας και μεταναστεύσεις πληθυσμού από την ευαίσθητη περιοχή της Θράκης και ιδιαίτερα του Έβρου. Για αυτό πρέπει να ληφθούν τα παρακάτω μέτρα:
 

  1. Στελέχωση κτηνιατρικών υπηρεσιών και ιδιαίτερα του Έβρου. Το αίτημα αυτό έγινε κατανοητό και από την Ευρωπαϊκή Κτηνιατρική Επιτροπή.

  1. Να τεθεί σε λειτουργία το διασυνοριακό κέντρο εξωτικών νοσημάτων στην Ορεστιάδα με την απαραίτητη στελέχωση. Οι κτιριακές εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός χρηματοδοτήθηκαν από το πρόγραμμα INTEREG ΤΟ 2006-2009 και ακόμη δεν έχει λειτουργήσει.

  1. Αλλαγή της ΚΥΑ που αφορά τις αποζημιώσεις των θανατωθέντων ζώων λόγω επιζωτιών. Θα πρέπει να δοθεί κίνητρο αντικατάστασης του ζωικού κεφαλαίου και η αποζημίωση να αντικατοπτρίζει την πραγματική αξία του ζώου εν ζωή.

  1. Δημιουργία κέντρου γενετικής βελτίωσης ζώων. Αυτό θα βοηθούσε στην εύρεση ζώων αντικατάστασης με ταυτόχρονη μείωση του κόστους αγοράς, αφού οι κτηνοτρόφοι δεν θα απευθύνονται στο εξωτερικό για εύρεση ζώων.

  1. Δημιουργία ζώνης εμβολιασμού στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Τουρκίας.

  1. Τέλος απολύμανσης στους συνοριακούς σταθμούς στα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία. Υπάρχει δεδικασμένο σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Βουλγαρία) με ετήσιο έσοδο 8.000.000 ευρώ.

  1. Απλοποίηση αδειοδότησης των σταυλικών εγκαταστάσεων. Χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει τους υφιστάμενους και αποτρέπει τους νέους κτηνοτρόφους να επενδύσουν στην κτηνοτροφία.

  1. Τακτοποίηση του προβλήματος των βοσκοτόπων ώστε να μην χάνονται πόροι από τους κτηνοτρόφους.

 
ΓΕΩΛΟΓΙΚΑ
 

  1. Πρέπει να γίνει απλοποίηση των διαδικασιών για την χρήση της γεωθερμίας, γιατί αυτή την στιγμή η εκμετάλλευση γεωθερμικών πεδίων για την αγροτική παραγωγή είναι μηδενική, λόγω της υπερβολικής γραφειοκρατίας. Η χρήση αυτής της ενέργειας εκτός του ότι θα αύξανε την αγροτική παραγωγή θα μπορούσε να συνοδεύεται και από κάποιο “τέλος χρήσης” ώστε να αποδίδει έσοδα στο κράτος. Αυτή τη στιγμή τα ζεστά νερά τα εκμεταλλεύονται ελάχιστοι και έτσι χάνεται κάποια αύξηση στο ΑΕΠ της χώρας.

  2. Η επιτάχυνση της διαδικασίας αντικατάστασης υφιστάμενης γεώτρησης λόγω βλάβης. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και πολλές φορές μπορεί να χρειασθούν 6 μήνες για την ολοκλήρωση της. Αν τύχει στο μέσο της σεζόν οι αγρότες είναι αδύνατον να την ολοκληρώσουν και θα καταστραφούν οικονομικά.

  3. Η υφαλμύρωση του αρδευτικού νερού λόγω της εισόδου του θαλασσίου νερού στους υπόγειους υδροφορείς έχει καταστήσει τα χωράφια κοντά στην παραλιακή ζώνη μη παραγωγικά. Το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με μικρά χωμάτινα φράγματα σε ρέματα της περιοχής ώστε να γίνουν αποθήκες γλυκού νερού και να μην χάνεται τόσο γλυκό νερό στην θάλασσα, αλλά παράλληλα να δημιουργούν υδραυλικό φορτίο στον υπόγειο υδροφορέα και “σπρώχνουν” το αλμυρό νερό προς τα πίσω. Τα μικρά χωμάτινα φράγματα θα μπορούσαν να γίνουν με μελέτες κρατικών φορέων και εκτέλεση των έργων από τους ενδιαφερόμενους γεωργούς με δικά τους έξοδα, αφού θα ήταν οι τελικοί χρήστες και οι ωφελούμενοι. Επίσης στα μικρά φράγματα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν τεχνητοί υδροβιότοποι που αποδεδειγμένα αποικοδομούν γρήγορα τα χημικά φορτία και τους ρύπους.

Συνάμα οι μικρές αυτές λίμνες θα αποτελούν χώρο αναψυχής για τους πολίτες αλλά καθίστανται και καταφύγια της ντόπιας και αποδημητικής πανίδας.
 
ΙΧΘΥΟΛΟΓΙΚΑ
 

  1. Τα ρέματα που χύνονται στην θάλασσα, ξεπλένουν τα φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα από τα χωράφια, αυτά τελικά χύνονται στην θάλασσα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τον ευτροφισμό και τη μόλυνση τόσο των εσωτερικών υδάτων (λιμνοθάλασσες) όσο και της παράκτιας θαλάσσιας ζώνης. Με δειγματοληπτικούς ελέγχους μπορούμε να διαπιστώσουμε το μέγεθος του παραπάνω προβλήματος και σε συνεργασία με τις κατά τόπους εποπτείες αλιείας, το ΙΝΑΛΕ αλλά και τον τοπικό Φορέα Διαχείρισης (όπου αυτός εμπλέκεται) να προβούμε στις ανάλογες κατά περίπτωση ενέργειες.

 

  1. Μέτρα προστασίας κρισίμως κινδυνεύοντων είδών (CR) αλλά και εκλιπόντα είδη (Extinct). Όπως πχ τα ενδημικά είδη Αλάια και Θρίτσα της Βιστωνίδας και το Σαλάχι ή Βάτος του Θρακικού Πελάγους.

 

  1. Αλίευση σε διεθνή ύδατα-υπεραλίευση. Έξι ναυτικά μίλια από τις ακτές της Θράκης από τη Σαμοθράκη και τη Αήμνο έως και το Αγ. Όρος ολόκληρος στόλος από σύγχρονα Τούρκικα αλιευτικά (γρι-γρι και τράτες) αλιεύουν καθημερινά με απαράδεκτους και παράνομους τρόπους σύμφωνα με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία. Νυχθημερόν, 40 με 60 αλιευτικά υπερεντατικής αλιείας εξολοθρεύουν τους ιχθυοπληθυσμούς του Θρακικού Πελάγους, οδηγώντας σε συρρίκνωση το εισόδημα των επαγγελματιών αλιέων. Καθημερινά ερασιτέχνες και επαγγελματίες αλιείς γίνονται μάρτυρες της αυξανομένης τουρκικής προκλητικότητας μιας και τα Τούρκικα αλιευτικά επιχειρούν και σε Ελληνικά χωρικά ύδατα (εντός των έξι (6) ν. μιλίων).

 

  1. Νέες Ζώνες NATURA: Εγκρίθηκε η αποδοχή των όρων και των υποχρεώσεων που απορρέουν από την υλοποίηση του έργου με τίτλο “Ολοκληρωμένες δράσεις για τη διατήρηση και διαχείριση των περιοχών του δικτύου Natura 2000, των ειδών, των οικοτόπων και των οικοσυστημάτων στην Ελλάδα”: “LIFE IP 4 NATURA” και ορίστηκαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες για την υλοποίηση του. Ήδη έχουν δοθεί στα ταμεία της Π.Α.Μ.Θ. 2 εκατ. ευρώ. Ορθολογική διαχείριση της παραπάνω επιδότησης για επίλυση προβλημάτων εντός ζώνης NATURA.

 
Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που έχουν δημιουργηθεί Ζώνες NATURA σε θαλάσσιες περιοχές. Δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ εμπειρία στη διαχείριση, στα μέτρα προστασίας, στον τρόπο εφαρμογής.
 
Τί μέτρα προστασίας σκοπεύουν να εφαρμοστούν; Ποιες κατηγορίες συμπολιτών μας θα θιχτούν και με ποιον τρόπο? (επαγγελματίες αλιείς, ερασιτέχνες αλιείς, καφετέριες, αναψυκτήρια πάνω στο 'κύμα', ξενοδοχεία κλπ.). Τι μπορούμε να προτείνουμε a priori;
 
Συνεργασία με τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου Βιστωνίδας- Ισμαρίδας, ο οποίος και φαίνεται να έχει τη διαχείριση και των νέων θαλάσσιων περιοχών NATURA. Συνεργασία με το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ) στην Πέραμο Ν. Καβάλας. Συνεργασία με αλιευτικούς Συλλόγους της Α.Μ.Θ. (επαγγελματιών και ερασιτεχνών αλιέων). Συνεργασία με τις Εποπτείες Αλιείας κάθε νομού της Α.Μ.Θ. Συνεργασία με το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή (Αλεξ/πολη, Π. Λάγος).
Είμαστε η Δύναμη Δράσης για το ΓΕΩΤΕΕ και θα το αποδεικνύουμε κάθε φορά. ΔΑΚΕ – ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ ΘΡΑΚΗΣ

Τιμούμε με την ψήφο σας”

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.