Ο μυθος εργαλειο για τη δημιουργια σωστων προτυπων

Εκδήλωση με θέμα την παιδαγωγική αξιοποίηση του μύθου από την Εταιρεία Παιδαγωγικών Επιστημών Κομοτηνής

Τις εκπαιδευτικές δυνατότητες των μύθων, ιδιαίτερα στα παιδιά του Δημοτικού γνώρισαν όσοι βρέθηκαν το απόγευμα της Τρίτης 15 Νοεμβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων της Πολιτιστικής Κυψέλης του Δήμου Κομοτηνής, για να παρακολουθήσουν την ομιλία που διοργάνωσε η Εταιρεία Παιδαγωγικών Επιστημών Κομοτηνής σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και τη ΔΚΕΠΠΑΚ με θέμα «Τα άλογα του Διομήδη και η ανθρώπινη επιθετικότητα. Παιδαγωγική αξιοποίηση του μύθου».
 
Η σχολική σύμβουλος της 3ης  περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Γεωργία Χαμζαδάκη επέλεξε τον όγδοο άθλο του Ηρακλή, όπως εξήγησε, γιατί αποτελεί ένα κομβικό στοιχείο για τη Θράκη και τη διδασκαλία των παιδιών.
 
«Η μυθολογία διδάσκεται στην Τρίτη Δημοτικού, αποτελεί το προοίμιο της ιστορίας και νομίζω ότι η τοπική ιστορία θα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που διδάσκεται» σημείωσε η ομιλήτρια.
 

«Ο μύθος έχει να μας διδάξει πολλά πράγματα» 

Παράλληλα, όπως εξήγησε στη συνέχεια η κ. Χαμζαδάκη,  οι μύθοι είναι γεμάτοι σύμβολα και αρχετυπικές εικόνες, για αυτό και στα σχολεία θα πρέπει να γίνεται όχι μια επιδερμική ανάγνωσή τους, αλλά και ανάλυση σε βάθος, όχι με ηθικοπλαστικό χαρακτήρα, αλλά καθοδηγώντας τα παιδιά για να ανακαλύψουν μόνα τους τα βαθιά νοήματα του μύθου.
 
«Ο μύθος έχει να μας διδάξει πολλά πράγματα, με το δικό του τρόπο, με μια ασφάλεια που δίνει η απόσταση που έχει και βοηθά τα παιδιά στην προσωπική τους ζωή, θα πρέπει να βρουν ένα ήρωα, να ταυτιστούν με το πρότυπο που τους προσφέρει και μπορεί να τους βοηθήσει στο ταξίδι της ζωής τους» σημείωσε, τονίζοντας πως είναι χρέος των δασκάλων να αποσυμβολοποιούν τον μύθο και να κατανοούν τα βαθύτερα νοήματά του.
 
Έτσι στην ομιλία της πρότεινε κάποιες παιδαγωγικές τεχνικές και ασκήσεις που μπορούν να υιοθετήσουν οι δάσκαλοι ώστε να τις χρησιμοποιήσουν στην ανάλυση όλων των μύθων αλλά και στα υπόλοιπα λογοτεχνικά έργα.

 

«Ο μύθος δίνει σταθερά πρότυπα ανά τους αιώνες» 

Από εκεί και πέρα θεωρεί πως είναι δουλειά του δασκάλου να αξιοποιήσει αυτές τις τεχνικές προς όφελος των μαθητών του. «Όλα τα υλικά είναι εύπλαστα, ένας υποψιασμένος δάσκαλος που ξέρει να προσεγγίζει τα θέματα αυτά είναι σε θέση να τα κάνει σημεία αναφοράς για συζήτηση, για τα βαθύτερα νοήματα της ζωής» τόνισε η κ. Χαμζαδάκη, επισημαίνοντας πως οι συσσωρευμένες γνώσεις δεν προσφέρουν τίποτα στα παιδιά, που ψάχνουν σταθερά πρότυπα, όμως αυτά που προσφέρονται σήμερα είναι «ασταθή» και τα οδηγούν σε μια απόγνωση και μια μίμηση βίας.
«Ο μύθος δίνει σταθερά πρότυπα ανά τους αιώνες, οπότε νομίζω είναι αυτό που ψάχνουμε» κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.