Νικος Νικολαιδης: «Οι θεματοθετες εχουν σεβαστει τον κοπο των υποψηφιων»

Ο Μαθηματικός και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» επί των σημερινών θεμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων

Ξεκάθαρες εκφωνήσεις και απουσία περιπλοκότητας στις πράξεις, εν αντιθέσει με άλλες χρονιές «έκρυβαν» τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων όσον αφορά το μάθημα των Μαθηματικών σύμφωνα με τον Μαθηματικό και συνιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» κ. Νίκο Νικολαΐδη.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του «ΠτΘ» ο κ. Νικολαϊδης έκανε λόγο για θέματα ίσων ευκαιριών στο σύνολο των υποψηφίων εκφράζοντας την άποψη ότι οι θεματοθέτες φέτος επέδειξαν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση στον κόπο των υποψηφίων, λαμβάνοντας υπόψιν και το γεγονός ότι για τους φετινούς υποψηφίους πρόκειται για τις πρώτες εξετάσεις μετά από δύο και πλέον χρόνια λόγω πανδημίας.

Εκκινώντας από το πρώτο θέμα ο κ. Νικολαϊδης έκανε λόγο για αναμενόμενο θέμα, Σωστού – Λάθους, οι απαντήσεις του οποίου προέρχονται από το σχολικό βιβλίο και το οποίο «δεν είχε τίποτα ανησυχητικό για τους υποψηφίους», ενώ σε ό,τι αφορά το δεύτερο θέμα μίλησε για «κλασική, εύκολη» άσκηση, μεγαλύτερης ωστόσο δυσκολίας σε σχέση με τις ασκήσεις που συνήθως μπαίνουν ως δεύτερα θέματα.

Στο τρίτο θέμα το ερώτημα Γ1 είναι ένα κλασικό ερώτημα, με μια ιδιαιτερότητα επί της οποίας ωστόσο οι μαθητές είχαν δουλέψει, με τον ίδιο να εκφράζει την βεβαιότητα πως δεν θα δυσκόλεψε τους υποψηφίους, όπως αντίστοιχα και στο Γ2 ερώτημα, ενώ για το ερώτημα Γ3 μίλησε για τον ρυθμό μεταβολής που ζητούνταν ο οποίος παραδοσιακά δυσκολεύει τους μαθητές, δίχως ωστόσο να παρουσιάζει ιδιαίτερη δυσκολία.

Στο ερώτημα Γ4 επίσης αποτελεί θέμα που προσφάτως είχε αποτελέσει τέταρτο θέμα των πανελλαδικών εξετάσεων, αυτή τη φορά όπως επεσήμανε ο κ. Νικολαΐδης πιο εύκολο, ενώ το Δ1 αποτελούσε ερώτημα πολύ αναμενόμενο και δίχως καμία δυσκολία.

Η ιδιαιτερότητα και οι δυσκολίες

Ιδιαιτερότητα παρουσιάζει το ερώτημα Δ2 το οποίο προέρχεται από το κεφάλαιο που τα τελευταία δύο χρόνια λόγω καραντίνας ήταν στο κομμάτι της μειωμένης ύλης και δεν εξεταζόταν, δίχως ωστόσο να παρουσιάζει κάποια δυσκολία, εν αντιθέσει με τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 τα οποία αμφότερα χαρακτήρισε δύσκολα.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το Δ3 ο ίδιος έκανε λόγο για ένα πολύ έξυπνο και πρωτότυπο ερώτημα, το οποίο δεν έχει ξανασυναντηθεί και το οποίο απαιτούσε την χρήση του προηγούμενου ερωτήματος, ήτοι του Δ2, για να απαντηθεί. Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «πολύ ωραίο ερώτημα» για να προχωρήσει στο Δ4 ερώτημα που χαρακτήρισε ένα κλασικό το οποίο έχει ξαναδοθεί, ως φιλοσοφία, σε πανελλαδικές εξετάσεις.

Απουσία περίπλοκων πράξεων

Το βασικότερο των φετινών θεμάτων είναι η απουσία προβλημάτων με πράξεις, γεγονός που ο ίδιος απέδωσε στην ενσυναίσθηση των θεματοθετών. Ειδικότερα όπως εξήγησε «όλοι ξέρουμε ότι τις δυο προηγούμενες χρονιές τα παιδιά δεν έχουν δώσει ενδοσχολικές εξετάσεις, δεν είναι προετοιμασμένοι και επομένως η φετινή είναι ιδιαίτερη χρονιά, ίσως η δυσκολότερη χρονιά για πανελλήνιες από τότε που υφίσταται ο θεσμός των πανελληνίων εξετάσεων. Υπό την λογική αυτή οι θεματοθέτες φαίνεται να έχουν σεβαστεί τον κόπο των υποψηφίων. Δεν έχουμε περίπλοκες πράξεις, δεν έχουμε πολλές πράξεις, έχουμε σε λίγα σημεία πράγματα που χρειάζονται κάποιοι αλγεβρικοί υπολογισμοί λίγο ιδιαίτεροι, αλλά όχι σε σημείο να κολλήσεις κλπ».

Υψηλότερες αναμένονται οι βαθμολογίες σε σχέση με πέρυσι

Κληθείς να εκτιμήσει πιθανές βαθμολογίες ο κ. Νικολαΐδης εξέφρασε την άποψη πως ένας μαθητής που προετοιμάστηκε στοιχειωδώς, θα ξεπεράσει το 10, ένας μαθητής που προετοιμάστηκε όπως πρέπει να προετοιμάζεται θα ξεπεράσει το 15 και οι καλά προετοιμασμένοι θα αγγίξουν και τις άριστες βαθμολογίες, για να τονίσει πως αναμένονται υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με άλλες χρονιές ή σε σχέση με τις βαθμολογίες που θα μπορούσαν να υπάρχουν λόγω της «διαφορετικής» και ιδιαίτερης χρονιάς.

Κλείνοντας ο ίδιος εξήγησε πως φέτος οι υποψήφιοι έχουν μεγαλύτερη ένταση, ανησυχία και άγχος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, γεγονός που χαρακτήρισε ως «λογικό επακόλουθο» δεδομένης της απουσίας εμπειρίας αντίστοιχων διαδικασιών τα προηγούμενα χρόνια λόγω κορωνοϊού. «Ό,τι και να έχουμε κάνει και στα φροντιστήρια και στα σχολεία που τα παιδιά γράφουν διαγωνίσματα, δεν είναι ίδιο καθεστώς με τις πανελλήνιες. Δεν είναι ακριβώς ίδιο η προσομοίωση που κάνουμε στα φροντιστήρια με το είμαι μέσα στην αίθουσα του σχολείου με επιτηρητή, με αυστηρές διαδικασίες κ.ο.κ.» τόνισε εκφράζοντας την πεποίθηση πως «ναι μεν τα παιδιά έχουν μεγαλύτερο άγχος, ωστόσο θεωρώ ότι οι θεματοθέτες μέχρι στιγμής τους έχουν βοηθήσει, δίνουν ευκαιρίες για να μπορέσουν και οι πιο αγχώδεις μαθητές να διαχειριστούν τις καταστάσεις. Να μην έχουμε δηλαδή απώλειες από άλλες αιτίες».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.