Μητροπολιτικη Εγκυκλιος για την εορτη Κοιμησεως της Θεοτοκου

«Νενίκηνται της φύσεως οι όροι εν σοι, Παρθένε άχραντε παρθενεύει γαρ τόκος και ζωή προμνηστεύεται θάνατος»

Εγκύκλιο εξέδωσε η Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής με αφορμή την εορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου. Στο μήνυμά του προς τους πιστούς ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Παντελεήμων αναφέρεται στα παράδοξα που συνταιριάζονται στο πρόσωπο της Παναγίας για να αναδείξει τη σημασία που έχει η εορτή -αποκαλούμενη και Πάσχα του καλοκαιριού- για τους Ορθοδόξους ανά τον κόσμο.

Αναλυτικά η Μητροπολιτική Εγκύκλιος αναφέρει:

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Η ακοίμητος κοιμήθηκε. Όλα τα παράδοξα και θαυμαστά τα βλέπουμε στην Παναγία μας. Στο πρόσωπό της συναντώνται κατά θαυμαστό τρόπο τα πλέον αντίθετα πράγματα. 

Σύλληψη παιδιού και παρθενία είναι δύο γεγονότα, που δεν συνυπάρχουν. Αν μία γυναίκα συλλάβει παιδί μέσα της, σημαίνει πως δεν είναι παρθένος. Αν είναι παρθένος, δεν μπορεί να έχει συλλάβει παιδί. Στον Ευαγγελισμό όμως της Θεοτόκου συναντώνται και τα δύο. Σύλληψη και παρθενία συνυπάρχουν.

Μητρότητα και παρθενία είναι επίσης δύο ασυμβίβαστες καταστάσεις. Είτε μητέρα θα είναι μία γυναίκα και θα κρατά στην αγκαλιά το βλαστό της, το παιδί της, είτε παρθένος θα είναι. Και όμως στα Χριστούγεννα, στη Θεία Γέννηση συνυπάρχουν και τα δύο. Η παρθένος είναι μητέρα. Η Μητέρα, που κρατάει στην αγκαλιά της τον μικρό Χριστό, είναι παρθένος. Και δεν είναι η Παρθένος μόνο Μητέρα του Χριστού. Είναι Μητέρα όλου του κόσμου.

Θεός και άνθρωπος είναι δύο καταστάσεις, που δεν συνυπάρχουν. Ή Θεός είναι ένα πρόσωπο ή άνθρωπος. Και όμως στην Υπαπαντή του Κυρίου βλέπουμε την συνύπαρξη και των δύο. Την ένωση των δύο σε ένα πρόσωπο. Το βρέφος, που κρατάει η Θεοτόκος τεσσαρακονθήμερο, δεν είναι μόνο Θεός, ούτε μόνο άνθρωπος. Είναι Θεάνθρωπος.

Άλλη αντίθεση που βλέπουμε στη σημερινή γιορτή. Ζωή και θάνατος δεν συνυπάρχουν. Είτε ζωντανός θα είναι κάποιος, είτε πεθαμένος. Και όμως, στην Κοίμηση της Θεοτόκου βλέπουμε να συνυπάρχει ο θάνατος και η ζωή. Κλαίει κανείς την ημέρα της Παναγίας; Όχι. Όπως δεν κλαίει και το Πάσχα. Πάσχα του καλοκαιριού θεωρείται η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Ανάσταση του Υιού έχουμε το Πάσχα. Μετάσταση της Μητέρας Του έχουμε τον Δεκαπενταύγουστο.

Αυτή τη θαυμαστή συνύπαρξη αντιθέτων και ασυμβιβάστων καταστάσεων τονίζει και ο ύμνος της εορτής : «Νενίκηνται της φύσεως οι όροι εν σοι, Παρθένε άχραντε παρθενεύει γαρ τόκος και ζωή προμνηστεύεται θάνατος. Η μετά τόκον Παρθένος και μετά θάνατον ζώσα».

Δοξασμένη αναβαίνει η Παναγία.  Δόξα της ότι έφυγε από τον θάνατο και τον τάφο, όπως απελευθερώνεται ένας φυλακισμένος από το κελλί του. Απελευθερώθηκε πρώτη από τη φυλακή του θανάτου, αφού αυτή γέννησε τον Απελευθερωτή Χριστό. Δοξασμένη όμως είναι και για άλλο λόγο, για το μέγεθος της δόξας, που ζει τώρα στον ουρανό. «Τη ενδόξω Κοιμήσει Σου ουρανοί έπαγαλλονται και αγγέλων γέγηθε τα στρατεύματα».

Αγαπητά μου τέκνα εν Κυρίω,

εύχομαι από καρδιάς η Υπεραγία Θεοτόκος να σκέπει, να φρουρεί, να φυλάττει το ανθρώπινο γένος από πάσαν επιβουλήν του εναντίου, την Πατρίδα μας και να οδηγεί τα βήματά μας εις παν έργον αγαθόν.

Έτη πολλά και ευλογημένα!

Διάπυρος ευχέτης  προς την Υπεραγία  Θεοτόκο και Μητέρα του Φωτός

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.