Μιχαλης Βασιλειαδης, προεδρος ΕΛΜΕ Ροδοπης «Δεν τελειωσε η διαδικασια των Πανελληνιων, στην ουσια τωρα ξεκιναει, με το Μηχανογραφικο»

Ως κρισιμότερο στάδιο της ζωής τους αντιμετωπίζουν ενδεχομένως την τρέχουσα περίοδο πολλοί νέοι, που είναι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι βαθμολογίες των μαθημάτων των Πανελληνίων έγιναν ήδη γνωστές και η διαδικασία συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών Δελτίων θα ολοκληρωθεί την επόμενη Πέμπτη, 5 Ιουλίου. Η αγωνία των υποψηφίων θα διαρκέσει για τουλάχιστον ένα μήνα ακόμα, μέχρι την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής. Όλα τα παραπάνω, δίνοντας έμφαση στη διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού, σχολίασε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης, κ. Μιχάλης Βασιλειάδης, και εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις επιδόσεις των μαθητών της Ροδόπης στις πρόσφατες Πανελλήνιες εξετάσεις.

«Οι της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων να μη θεωρούν τους εαυτούς τους όμοιους με τα παιδιά»

Καταρχήν δε θα μπορούσε να μη σχολιάσ=ει τα «παρατράγουδα», που προκλήθηκαν στις Πανελλήνιες με το 3ο θέμα της Φυσικής Κατεύθυνσης και τον αντίκτυπό του στις βαθμολογίες, που ανακοινώθηκαν. «Εκείνο που μέτρησε αρνητικά ήταν το θέμα της Φυσικής», παρατήρησε. «Είχαμε περισσότερους μαθητές που απέτυχαν στο θέμα της Φυσικής», συνέχισε, «αλλά είχαμε και στο νομό Ροδόπης μαθητές οι οποίοι πέτυχαν πολύ υψηλές βαθμολογίες, αν και σε μάθημα για το οποίο έγινε τόση φασαρία. Ήταν ένα μεγάλο ζήτημα, απασχόλησε όλη την ελληνική κοινωνία και βεβαίως θα πρέπει οι άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να δουν λίγο διαφορετικά το ζήτημα αυτό, να μην θεωρούν τους εαυτούς τους όμοιους με τα παιδιά, διότι εξετάζονται μαθητές».

«Παρόμοια φαινόμενα κάθε χρόνο στα θέματα, με λάθος κατεύθυνση και με λάθος λογική»

Κάθε χρόνο, όπως σχολίασε ο κ. Βασιλειάδης, «βλέπουμε παρόμοια φαινόμενα με τα θέματα, που δίνονται σε λάθος κατεύθυνση, με λάθος λογική και δε λύνονται στις περισσότερες των περιπτώσεων». «Κι αυτό ίσως οφείλεται και στο γεγονός ότι τα θέματα βγαίνουν την τελευταία στιγμή», σημείωσε, «αφού υπάρχει άλλωστε το αδιάβλητο των Πανελληνίων Εξετάσεων και κανένας δεν μπορεί να τα συζητήσει». «Αν τα θέματα έβγαιναν πριν από μια εβδομάδα ή δέκα μέρες», συνέχισε, «ενδεχομένως να είχαμε άλλα ζητήματα, ζητήματα διαρροής. Ας δώσουμε ένα ελαφρυντικό. Ωστόσο, οι Πανελλήνιες Εξετάσεις δεν είναι εξετάσεις πανεπιστημιακού χαρακτήρα. Ειδικά με τα θέματα της Φυσικής, υπήρξε όντως ένα πρόβλημα, ότι σε 3 ώρες δεν μπορούσαν και οι ίδιοι οι συνάδελφοι Φυσικοί να τα λύσουν. Πόσο μάλλον οι μαθητές, οι οποίοι διαγωνίζονται για το μέλλον τους μέσα σε ένα 3ωρο. Επομένως, δεν ήταν ότι τα θέματα είχαν πρόβλημα στη διατύπωση, αλλά ότι ήταν λάθος στη διαστρωμάτωση. Πολλοί μαθητές, μάλιστα, ήδη από το 2ο θέμα βρέθηκαν εκτός των υψηλών βαθμολογιών. Το θέμα 3, που απασχόλησε όλους τους μαθητές, τους έβγαλε όλους έξω από τις υψηλές, αλλά κι από τις μέτριες βαθμολογίες. Παρά ταύτα έχω πληροφορίες κι από τον Έβρο κι από τη Ροδόπη ότι πολλά παιδιά ανταποκρίθηκαν. Συγχαρητήρια βέβαια σε αυτά τα παιδιά, αλλά συγχαρητήρια και σε αυτά που δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν, διότι προσπάθησαν και πάλεψαν».

«Καθοριστικός ο ρόλος των υποστηρικτικών δομών στα σχολεία»

Αναφερόμενος, βέβαια, στις υψηλές επιδόσεις που παρατηρήθηκαν στην περιοχή μας, ο κ. Βασιλειάδης δεν παρέλειψε να εστιάσει και να εξάρει το ρόλο των υποστηρικτικών δομών, που υπάρχουν. «Οι υποστηρικτικές δομές, όπως η πρόσθετη διδακτική στήριξη σε σχολεία δυσπρόσιτα όπως των Σαπών», υποστήριξε, «βοήθησε αρκετά τους μαθητές, τόσο της πλειονότητας όσο και της μειονότητας». Σε αυτές τις δομές ενέταξε και το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων, ενώ υπογράμμισε πως «οι υποστηρικτικές αυτές δομές θα πρέπει να συνεχιστούν στα σχολεία». «Το δημόσιο σχολείο», τόνισε, «με τις κατάλληλες υποστηρικτικές δομές, όπως οι βιβλιοθήκες, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και άλλες, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ τους μαθητές. Κι αυτό αποδείχτηκε από τα επίσημα στοιχεία των βαθμολογιών».

Άνοδος βάσεων στα πεδία της Θεωρητικής

Σχολιάζοντας τις βαθμολογίες στα υπόλοιπα μαθήματα, καταρχήν εστίασε στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, που όπως κάθε χρόνο, είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο μάθημα για τους μαθητές. «Είχαμε το ίδιο με πέρυσι ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ίσως και λίγο μεγαλύτερο», παρατήρησε, «και ειδικά το 4ο θέμα στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης ήταν δύσκολο». «Στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είχαμε επιτυχίες και υψηλούς βαθμούς», συνέχισε, αλλά γενικά για τις βάσεις στη Θετική και την Τεχνολογική Κατεύθυνση προέβλεψε ότι «μπορεί να παραμείνουν ίδιες ή και να έχουν μικρή πτώση, λόγω των Μαθηματικών και της Φυσικής Κατεύθυνσης». Αντιθέτως στη Θεωρητική παρατήρησε ότι υπήρξαν υψηλές βαθμολογίες με αποτέλεσμα μια πιθανή άνοδο των βάσεων. «Στη Ροδόπη και στον Έβρο», επισήμανε, «είχαμε καλές βαθμολογίες και τα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά».

«Με μια εξέταση 3 ωρών δε χάνονται τα πάντα»

Σε κάθε περίπτωση, όπως υπογράμμισε ο κ. Βασιλειάδης «με μια εξέταση 3 ωρών δε χάνονται τα πάντα, θα ξαναδοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να ξαναδώσουν εξετάσεις, σε περίπτωση που δεν πετύχουν στη σχολή που θέλουν, στη σχολή που αγαπάνε». «Κι εγώ, όταν έδινα Πανελλήνιες Εξετάσεις είχα αποτύχει την πρώτη χρονιά», επισήμανε, «και μου δόθηκε η ευκαιρία να ξαναδώσω την επόμενη». «Δε σημαίνει ότι κλείνουν τα πάντα με μια ενδεχομένη αποτυχία», κατέληξε, «οι μαθητές πρέπει να συνεχίσουν την προσπάθειά τους, γιατί υπάρχουν στη ζωή πολλές ευκαιρίες που θα τους δοθούν».

«Ήταν δύσκολη πραγματικά η χρονιά, όμως οι συνάδελφοι δούλεψαν σκληρά και ήταν κοντά στους μαθητές»

Τέλος, ο κ. Βασιλειάδης ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για την προσπάθειά τους σε αυτή τη δύσκολη χρονιά, όπως τη χαρακτήρισε. «Ήταν δύσκολη πραγματικά η χρονιά», υποστήριξε, «όμως οι συνάδελφοι δούλεψαν σκληρά, ήταν κοντά στους μαθητές, έγιναν πολλά πράγματα μέσα στις σχολικές μονάδες, με πολλά εκπαιδευτικά και άλλα προγράμματα». «Οι εκπαιδευτικοί ήταν κοντά στους μαθητές και ξέρετε ότι ένα ζωντανό κύτταρο όπως είναι το σχολείο θα έχει και τα καλά του και τα κακά του», συνέχισε. «Εμείς προσπαθούμε όσο το δυνατό να περιορίζουμε τα κακά και να αυξάνουμε τα καλά», κατέληξε.

 

Ιδιαίτερη βαρύτητα στο Μηχανογραφικό Δελτίο

 

Ιδιαίτερη βαρύτητα για τον κ.Βασιλειάδη έχει η κατάρτιση του Μηχανογραφικού Δελτίου από τους μαθητές, μια διαδικασία που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «δεν τελείωσε η διαδικασία των Πανελληνίων Εξετάσεων για τους μαθητές, κατά την άποψή μου στην ουσία τώρα ξεκινάει, με την επιλογή σχολών στο Μηχανογραφικό». «Οι μαθητές θα πρέπει να προσέξουν και να δηλώσουν καταρχήν τις σχολές που αγαπάνε και που θέλουν να σπουδάσουν», συνέχισε, «και κατά δεύτερον, επειδή το Μηχανογραφικό θα γίνει ηλεκτρονικά από τους μαθητές, πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τις σχολές, τους κωδικούς των σχολών και τον αύξοντα αριθμό, τον οποίο βάζουν στη σχολή επιλογής τους. Αυτό είναι ένα βασικό στάδιο, επειδή οι βάσεις θα βγουν από τις επιλογές των μαθητών. Οι μαθητές, πέραν του ότι συναγωνίζονται με τις βαθμολογίες, πλέον συναγωνίζονται και στο Μηχανογραφικό. Μεγάλη προσοχή συνεπώς στην επιλογή. Να δηλώσουν πρώτα τις σχολές, που θέλουν να σπουδάσουν, κι ας είναι παρακάτω σε μόρια από την περσινή βάση. Αυτό δε σημαίνει τίποτα. Πρέπει να συμβουλευτούν και τους γονείς τους βεβαίως και να επιλέξουν την πόλη στην οποία θέλουν να σπουδάσουν. Διότι κι η πόλη είναι σημαντικός παράγοντας στη δήλωση των μαθητών».

Τα κριτήρια για την επιλογή των σχολών

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ροδόπης, τα τελευταία 15 χρόνια παρατηρείται το φαινόμενο οι μαθητές να επιλέγουν σχολές, που προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση. «Λίγοι είναι αυτοί οι μαθητές-υπάρχουν όμως και τέτοιοι-που δηλώνουν τη σχολή την οποία αγαπάνε και θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν», υποστήριξε. «Ειδικά τα 3-4 τελευταία χρόνια», προσέθεσε, «επιλέγουν και την πόλη με κριτήριο την οικονομική κατάσταση της οικογένειας και επιλέγουν συνήθως την πόλη στην οποία κατοικούν μόνιμα, για να αποφύγουν έξοδα ενοικίου κ.λπ.». Στο δίλημμα επαγγελματική αποκατάσταση ή σχολή με αντικείμενο, στο οποίο έχουν κλίση οι μαθητές, ο κ. Βασιλειάδης εκτίμησε ότι «το ιδανικότερο θα ήταν να μπορούσαν να συνδυαστούν και τα δυο, κάτι που όμως στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης δεν είναι εφικτό, αλλά σε κάθε περίπτωση συμβούλεψε τους μαθητές να έχουν ουσιαστική συζήτηση με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς τους, προτού καταλήξουν στην επιλογή.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.