Μιχαλης Βασιλειαδης, Ως εκπαιδευτικο κινημα επιμενουμε σε ενα δημοσιο και δωρεαν σχολειο

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών η 5η του Οκτώβρη και σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Μιχάλη Βασιλειάδη αποτελεί ευκαιρία «να επισημάνουμε τη μεγάλη σημασία που έχει η εκπαίδευση για την ανάπτυξη και την πρόοδο των λαών, αλλά και τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί σε αυτό το πεδίο. Ωστόσο, η 5η Οκτωβρίου βρίσκει και εφέτος τη χώρα μας στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης πρωτοφανούς για τα μεταπολεμικά δεδομένα, που περιορίζει ασφυκτικά τις δυνατότητές της να επιτελέσει αυτό το έργο».

 

Ο κ. Βασιλειάδης υποστηρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί όπως και όλοι οι εργαζόμενοι έχουν υποστεί δραματικές συνέπειες της κρίσης και τονίζει τα οξυμένα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης τα οποία έγιναν αισθητά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, «ως αποτέλεσμα της ακολουθούμενης εκπαιδευτικής και οικονομικής πολιτικής που επιβάλλουν διεθνείς παράγοντες του κεφαλαίου», ενώ κάνει λόγο για δραματικά κενά λόγω συνταξιοδότησης, για πρωτόγνωρη μείωση δαπανών για την παιδεία που προβλέπεται ότι το 2015 μόλις θα φτάνει το 2,23 % επί του ΑΕΠ.

 

Το μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ τονίζει την ανάγκη να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα «ώστε ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες να διασφαλίζεται η επαρκής εκπαίδευση όλων των παιδιών χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς», υποστηρίζοντας ότι «η οικονομική κρίση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελεί την αιτία ή τη δικαιολογία για την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ενίσχυση των μορφωτικών ανισοτήτων στα σχολεία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», ενώ αναφέρεται στις δυσμενείς επιπτώσεις τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στην ποιότητα του παρεχόμενου έργου.

 

«Είναι αναγκαίο, ακόμη, να εξασφαλιστούν από την Πολιτεία οι προϋποθέσεις ώστε οι εκπαιδευτικοί να προετοιμάζονται σωστά για το έργο τους, να εργάζονται σε κατάλληλες συνθήκες, να διασφαλίζεται η παιδαγωγική αυτονομία στην άσκηση του έργου τους και να διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων για τα ζητήματα που τους αφορούν. Γι’ αυτό και πρέπει να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή επιμόρφωση, τη μετεκπαίδευση και τη συνεχή επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών». Επίσης εκφράζει την αντίθεσή του στην αξιολόγηση που προωθεί το υπουργείο Παιδείας και επισημαίνει την ανησυχία των εκπαιδευτικών σχετική με την αναβίωση ολοκληρωτικών αντιλήψεων και πρακτικών, που «η εμφάνισή τους στο χώρο του σχολείου συνοδεύεται από έξαρση του μίσους και της τυφλής βίας, ιδίως εναντίον των ανυπεράσπιστων». «Ως εκπαιδευτικό κίνημα επιμένουμε με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα να διεκδικούμε ένα σχολείο που θα συμβάλλει στη χειραφέτηση των υλικών και πνευματικών παραγωγικών δυνάμεων της ανθρωπότητας από τα δεσμά της εκμετάλλευσης και της χειραγώγησης. Ένα σχολείο δημόσιο και δωρεάν, που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά στο πλαίσιο της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και θα εξασφαλίζει σε αυτά την αναγκαία μορφωτική υποδομή χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς. Ένα σχολείο το οποίο για να προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση θα πρέπει να λειτουργεί σε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που οι κρατικές του δαπάνες που θα φτάνουν στο 5% του ΑΕΠ».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.