Μια βιβλιοθηκη σε Περιφερειακο Σχολειο της Ροδοπης ξαναγεννιεται

Πιο κοντά στη Βιβλιοθήκη και το ίδιο το βιβλίο θέλησαν να φέρουν τους μαθητές οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Ν. Καλλίστης

Γιάννης Στρούμπας Διευθυντής Γ/σίου Ν. Καλλίστης

«Στόχος μας ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τους θησαυρούς που κρύβει η σχολική βιβλιοθήκη»

Οι σχολικές βιβλιοθήκες στα Περιφερειακά Σχολεία, πόσο μάλιστα σε περιοχές όπως η Ροδόπη, αποτελούν μια ιδιάζουσα περίπτωση, ιδιαίτερα σήμερα, που οι ψηφιακές ευκολίες βοηθούν ώστε αυτές να «ξεχαστούν».

Όμως μπορούν να επιτελέσουν ένα σημαντικό ρόλο, τόσο στη γνώση, όσο και στην επαφή των παιδιών με το βιβλίο, πέρα από τις σχολικές αίθουσες, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοί πρόθυμοι να ασχοληθούν με αυτή.

Αυτό έγινε και στο Γυμνάσιο της Ν. Καλλίστης, όπως ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην πρόσφατη εκδήλωση για τις φιλαναγνωστικές δράσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Διευθυντής του κ. Γιάννης Στρούμπας.

Ο κ. Στρούμπας παρουσίασε τη δουλειά που έγινε στη σχολική τους βιβλιοθήκη, μετατρέποντάς την από, ουσιαστικά, αποθηκευτικό χώρο, σε ένα χώρο μάθησης, και επαφής με το βιβλίο και το μαγικό του κόσμο.

…και πριν τον καθαρισμό

Μια βιβλιοθήκη φιλική προς τους μαθητές

Η προσπάθειά τους επικεντρώθηκε αρχικά στο να οργανώσουν τον χώρο τους, κάτι που όμως δεν είναι αυτοσκοπός, για αυτό και στη συνέχεια θέλησαν να τους οδηγήσουν στο διάβασμα, στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.

«Στόχος μας ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τους θησαυρούς που κρύβει η σχολική βιβλιοθήκη, η οποία όμως δεν ήταν φιλική προς αυτή την προσπάθεια» ανέφερε ο κ. Στρούμπας εξηγώντας πως σε πολλά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κομοτηνή αλλά και σε κάποια περιφερειακά, όπως αυτό των Σαπών, υπάρχουν οι βιβλιοθήκες που δημιουργήθηκαν μέσω του προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ, το οποίο έτρεξε στο πλαίσιο του Γ Κοινοτικού Πακέτου Στήριξης (2000-06).

Αυτές είχαν οργανωθεί με συγκεκριμένο τρόπο, τόσο με μηχανοργάνωση, όσο και με καινούρια βιβλία, ακόμα και με το πώς στήθηκαν τα ράφια, ενώ σε πρώτο στάδιο είχε λειτουργήσει με εκπαιδευτικούς που απασχολούνταν εξολοκλήρου στη βιβλιοθήκη.

Με την μετακίνηση των αντικειμένων…

Το Γυμνάσιο τους, δεν έχει τέτοια βιβλιοθήκη, ωστόσο έχει πλούσιο υλικό, ένα θησαυρό 2.000 βιβλίων, τα οποία ο μαθητής μπορεί να αξιοποιήσει, εφόσον αποφασίσει να διαθέσει χρόνο για να το κάνει.

Για αυτό και αρχικά προσπάθησαν να οργανώσουν τον χώρο τους, ο οποίος χρειαζόταν διευθέτηση, μιας και χρησιμοποιούνταν παράλληλα ως αποθήκη. Για αυτό και απομάκρυναν από εκεί παλιά καρεκλάκια και θρανία, παλιά φωτοτυπικά και άλλα αντικείμενα, κάνοντάς τον βιβλιοθήκη.

Μετά την απομάκρυνση των παλιών, έβαλαν μοντέρνα καρεκλάκια και έδρανα που υπήρχαν ήδη στο σχολείο, κάνοντας λειτουργικό το χώρο, και προχώρησαν σε μια πρώτη αναταξινόμηση των βιβλίων στα ράφια, με στόχο να γνωρίσουν το υλικό της βιβλιοθήκης.

Με την μετακίνηση των αντικειμένων…

Πολλά σχέδια για την επόμενη χρονιά

Ο σχεδιασμός τους βέβαια να γνωρίσουν οι μαθητές του Γυμνασίου τη Βιβλιοθήκη, ανατράπηκε από την πανδημία και το κλείσιμο των σχολείων, όμως ο κ. Στρούμπας θεωρεί πως τα πήγαν καλά. «Από το χρόνο που μας έμεινε και μπορέσαμε να μπούμε μέσα για να διαμορφώσουμε το χώρο μας, μείναμε πολύ ικανοποιημένοι, ασχέτως που θέλαμε να κάνουμε πράγματα που δεν προλάβαμε» ανέφερε.

Ανάμεσα σε αυτά τα σχέδια, είναι ακόμα και η δημιουργία ηλεκτρονικού καταλόγου των βιβλίων τους, κάτι το οποίο βέβαια απαιτεί πολύ χρόνο, αλλά και να κάνουν πιο γνωστά στους μαθητές τους να νεανικά βιβλία που περιλαμβάνει, πέρα από των εγκυκλοπαιδειών και των ειδικότερων βιβλίων.

«Τίποτα δεν είναι εύκολο, στόχος είναι να έρθουμε σε επαφή με κάτι καινούριο, να το βάλουμε στις προοπτικές», έστω και αν ένα μέρος μόνο των μαθητών αγκαλιάσουν το βιβλίο.

«Είναι σίγουρα διαφορετικό να ψάχνεις στα τυφλά, και άλλο να πιάνεις και να κοιτάς βιβλία για εφήβους, και κάποιο από αυτά να έχει μια υπόθεση που να αφορά και εσένα, που αν σου αρέσει, θα γίνει η αρχή της επαφής σου με αυτό» ανέφερε, εκτιμώντας πως είναι κάτι σημαντικό στη σημερινή εποχή.

Αυτός άλλωστε ήταν ο λόγος που ανάμεσα στις δράσεις τους, γνώρισαν δύο σύγχρονα βιβλία και τους συγγραφείς τους, το «Ο θαλασσοσφυριχτής» του Διονύση Λεϊμονή, και το «Ο αδέσποτος Κώστας» του Μάκη Τσίτα.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.