Μια καλη «Νεα αρχη για τα ΕΠΑΛ» στην Κομοτηνη

Ενημερωτική συνάντηση για την πορεία της δέσμης παρεμβάσεων για την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ

Ενημερωτική συνάντηση για την πορεία του προγράμματος «Μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ» το οποίο εφαρμόζεται στα ΕΠΑΛ της Κομοτηνής, όπως και σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 28 Ιανουαρίου στο 2οΕΠΑΛ Κομοτηνής, παρουσία του κ. Θέμη Κοτσιφάκη, προέδρου της Συντονιστικής Επιτροπής Έργου.
 
Το πρόγραμμα αποτελεί μια δέσμη παρεμβάσεων στην Α΄ τάξη Λυκείου των ΕΠΑ.Λ., που έγινε αρχικά σε 9 πιλοτικά σχολεία κατά το σχολικό έτος 2017-2018, και στη συνέχεια, στη φάση διεύρυνσης, σε όλες τις σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ. από το σχολικό έτος 2018-2019 και για τρία σχολικά έτη, που αφορούν στην ψυχοκοινωνική και γνωστική υποστήριξη των μαθητών, στη δημιουργία δικτύων υποστήριξης καθώς και σε συμπληρωματικές δράσεις.
 

Οι παρεμβάσεις που αφορούν σε υποστήριξη των σχολικών μονάδων με ψυχολόγους εφαρμόζεται από τη φάση της πιλοτικής εφαρμογής για το σύνολο των σχολείων της φάσης διεύρυνσης.
 
Έτσι υλοποιούνται δράσεις όπως η υποστήριξη μαθητών και εκπαιδευτικών, το δίκτυο ψυχολόγων, η εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία από φιλόλογους και μαθηματικούς, η επιστημονική υποστήριξη παρεμβάσεων, η προμήθεια εξοπλισμού απαραίτητου για την από απόσταση επικοινωνία, η ανταλλαγή γνώσης και εμπειριών των μαθητών και εκπαιδευτικών κλπ.
 
 

Μια ολιστική προσέγγιση στην επαγγελματική εκπαίδευση

 
Το πρόγραμμα «Μια νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ» βασίζεται σε μια καινούρια θεώρηση για την επαγγελματική εκπαίδευση που βλέπει ολιστικά το σχολείο, σημείωσε ο κ. Κοτσιφάκης, δηλαδή συνολικά σαν λύκειο κατ’ αρχήν και στη συνέχεια σαν επαγγελματικό Λύκειο που δίνει κάποιες δεξιότητες. Για αυτό και το πρόγραμμα προσπαθεί να επανασηματοδοτήσει την αξία του ΕΠΑΛ, τόσο στην εκπαιδευτική του διάσταση όσο και στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
 
Στο πρώτο κομμάτι, ανέφερε, προσπαθούν με τον δεύτερο καθηγητή στα μαθηματικά και τη γλώσσα, να βοηθήσουν τα παιδιά στην προσαρμογή τους από το Γυμνάσιο στην Α τάξη του Λυκείου, πειραματιζόμενοι με τους δύο καθηγητές στην τάξη.
 
Άλλωστε ήδη υπάρχει μια κουλτούρα συνδιδασκαλίας από τα εργαστηριακά μαθήματα στα Επαγγελματικά Λύκεια, και αυτή προσπαθούν να αξιοποιήσουν και στα δύο αυτά μαθήματα, ώστε να ανέβει το επίπεδο των παιδιών.
 
Την ίδια ώρα οι ψυχολόγοι, που βρίσκονται σε κάθε ΕΠΑΛ, προσπαθούν να προσεγγίσουν, μέσω και των καθηγητών, παιδιά, αλλά και να αναπτύξει το σχολείο ένα δίκτυο με τις δομές υποστήριξης που υπάρχουν στην τοπική κοινωνία, αλλά και να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν το θεσμό του συμβούλου καθηγητή. Ο Σύμβουλος Καθηγητής ξεκινά από την πρώτη τάξη που είναι η μεταβατική τάξη, με στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να του μιλήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, και με τη βοήθεια του ψυχολόγου να εφαρμοστεί σωστά.
 
 

Θετικά τα πρώτα αποτελέσματα

 
Τα πρώτα στοιχεία φαίνεται πως έχουν θετικά αποτελέσματα, όμως επαφίεται και στη θέληση των εκπαιδευτικών, που πρέπει να αισθανθούν πρώτα ότι πατούν στα πόδια τους και να το εφαρμόσουν κανονικά.
 
Πέραν αυτών, προχωρά και ο θεσμός των σχεδίων δράσης, τα οποία είναι επιπλέον προγράμματα που κάνουν τα σχολεία και μπορεί να είναι από περιβαλλοντικά και αγωγή υγείας, μέχρι κατασκευή αντικειμένων ή θεατρικά, από τα οποία χρηματοδοτούνται επιπλέον τα σχολεία και έχουν το στοιχείο της ενθάρρυνσης της επαφής με την κοινωνία.
 
Τέλος το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η δικτύωση των ΕΠΑΛ ώστε να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές και ιδέες, με τη διαμόρφωση ειδικής αίθουσας ώστε να έχουν διαδραστικές επαφές.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.