Μειουμενη βαινει η καταναλωση σε ψαρι και κρεας στην Κομοτηνη

Ανασφάλεια και κλειστές τράπεζες οδηγούν σε λύσεις «μακράς διάρκειας» τους Κομοτηναίους - Κοτόπουλο και μικρά ψάρια επιλέγουν οι τοπικοί καταναλωτές για το καθημερινό τραπέζι

Μεγάλη πτώση της αγοραστικής κίνησης σε κρεοπωλεία και ιχθυοπωλεία, καταγράφουν οι ίδιοι οι τοπικοί επαγγελματίες της αγοράς κρέατος, ως αποτέλεσμα της επιδεινούμενης οικονομικής κατάστασης των καταναλωτών. Το κλείσιμο των τραπεζών, ενέτεινε την «ανασφάλεια», που προκαλεί η παρατεταμένη οικονομική κρίση με τις συνέπειες της, δημιουργώντας επιπλέον «εκνευρισμό» στο τοπικό καταναλωτικό κοινό και στους παράγοντες της αγοράς. Σε μια προσπάθεια να καλύψουν, κατά το δυνατό, πιο οικονομικά τις καθημερινές ανάγκες διατροφής τα νοικοκυριά, προκρίνουν τα «τρόφιμα μακράς διαρκείας», περικόπτοντας σημαντικά τις προμήθειες σε κρέας και ψάρια, που δεν λείπουν ωστόσο από το τραπέζι την περίοδο της κρίσης.

«Η κατάσταση τις δύο τελευταίες εβδομάδες είναι εκνευριστική για όλους. Η ανασφάλεια που διακατέχει άπαντες, στρέφει τους καταναλωτές κυρίως στα τρόφιμα μακράς διαρκείας» αναφέρει ο Πρόεδρος του τοπικού Σωματείου Κρεοπωλών κ. Περικλής Δογραματζής, εστιάζοντας στο κλίμα των ημερών, σε δηλώσεις του στον «ΠτΘ».

Η έλλειψη ρευστότητας λόγω των τραπεζικών ελέγχων κεφαλαίου, έριξε, «όπως ήταν αναμενόμενο» και την αγοραστική κίνηση στα κρεοπωλεία, η οποία ούτως ή άλλως επηρεάζεται αρνητικά τους καλοκαιρινούς μήνες, οπότε είναι περισσότερο επιθυμητά τα ελαφριά γεύματα κυρίως με λαχανικά.

Ο κ. Δογραματζής επισημαίνει πως οι καταναλωτές «κοιτάζουν να καλύψουν τα μεσημεριανά γεύματα πιο οικονομικά», δεν αγοράζουν το ίδιο συχνά κρέας, παρότι θεωρείται «από τα φθηνά» διατροφικά προϊόντα. «Η κίνηση στη ζήτηση, αφορά κυρίως στα πιο οικονομικά προϊόντα, όπως είναι το κοτόπουλο» διευκρινίζει ο ίδιος ενώ παράλληλα επισημαίνει πως εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών, διαφοροποιούνται «προς τα κάτω» κι οι ποσότητες κρέατος που προμηθεύονται οι πελάτες των κρεοπωλείων.

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών σημείωσε επιπλέον ότι οι τιμές στα κρέατα παραμένουν αμετάβλητες την τελευταία διετία, παρουσιάζοντας πρόσκαιρα και τάσεις μείωσης και διαμορφώνονται σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης όπως, οι μπριζόλες στα 6 ευρώ το κιλό, το κοτόπουλο στα 3,5 ευρώ το κιλό.
Πλήρη διαφοροποίηση της κίνησης των καταναλωτών που κορυφώνεται την τρέχουσα περίοδο με τις κλειστές τράπεζες, με πτώση της ζήτησης στα ψάρια που φτάνει και το 70% διαπιστώνει η κ. Μαρίνα Νακούση, ιδιοκτήτρια του «Ιχθυεμπορικού» στην Κομοτηνή. «Ο καταναλωτής δεν αφήνει το τραπέζι του χωρίς ψάρι, αλλά προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με αξιοπρέπεια», αναφέρει και προσθέτει πως ο καταναλωτής , «κοιτάει το φρέσκο, κοιτάει την τιμή, αν την κρίνει απαγορευτική, αναζητά κάτι φρέσκο σε χαμηλότερη τιμή».

Το άγχος κι η ανασφάλεια που κυριαρχούν στην ψυχολογία των καταναλωτών, διαμορφώνουν συχνά την απαίτηση για στρογγυλοποιήσεις των τιμών ακόμη και σε φθηνότερα ψάρια. «Τόσα μπορούν να πληρώσουν, όχι ότι δεν θέλουν να δώσουν τα παραπάνω, δεν μπορούν» αναφέρει η κ. Νακούση.

«Το κλείσιμο των τραπεζών πόνεσε περισσότερο τον κόσμο, που ψωνίζει για το εγγόνι του ή για τους μεγαλύτερους και προτιμάει να φάει κάτι άλλο» σημειώνει η ίδια, «το έχει αυτό ο Έλληνας, δεν γίνεται να μη βοηθήσει τα παιδιά του, αλλά τώρα ακόμη περισσότερο».

«Φρέσκα ψάρια κάτω των 10 ευρώ», επιλέγουν για το τραπέζι τους στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι καταναλωτές στην περιοχή. Σαρδέλες και γαύρος, με τις τιμές τους να φτάνουν στα 5 ευρώ το κιλό, προτιμώνται κυρίως, και για να εμπλουτίσουν το διαιτολόγιο της οικογένειας με το απαραίτητο άσπρο κρέας. Όσοι αδυνατούν να τα προμηθευτούν, σε πολλές περιπτώσεις καταφεύγουν στη λύση του καλοσυντηρημένου ψαριού της προηγούμενης ημέρας, που προσφέρεται σε ακόμη χαμηλότερη τιμή.

Η κ. Νακούση υπογραμμίζει ότι οι προσφερόμενες τιμές στα ψάρια, είναι λογικές και κινούνται βάση του κόστους των εξόδων που προϋποθέτει η αλιεία, από την μεταφορά τους στην ιχθυόσκαλα μέχρι την τοποθέτησή τους στους πάγκους των ιχθυοπωλείων.

«Το άγχος για το αύριο, δεν αφήνει τον πολίτη να χαρεί τίποτα. Ούτε τον ήλιο, ούτε το φαγητό της Ελλάδας» σχολιάζει η ιδιοκτήτρια του «Ιχθυεμπορικού» κάνοντας λόγο συγχρόνως και για το «κλίμα απογοήτευσης» που επικρατεί στην αγορά.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.