Μεγαλες οι ελλειψεις ασφαλειας στις σιδηροδρομικες διαβασεις της Θρακης

Μόλις 10 από τις 50 με μπάρα σε λειτουργία σύμφωνα με την Ένωση Στρατιωτικών Ξάνθης

Μπορεί στην περιοχή της Θράκης οι επιβατικές αμαξοστοιχίες να αποτελούν παρελθόν εδώ και έτη πολλά, τούτο όμως δεν σημαίνει πως οι σιδηρόδρομοι παραμένουν χωρίς τρένα, αφού δρομολόγια εμπορικών αμαξοστοιχιών πραγματοποιούνται κανονικά. Τον Δεκέμβριο του 2023 μάλιστα στην περιοχή του Έβρου καταγράφηκε σιδηροδρομικό ατύχημα μεταξύ εμπορικής αμαξοστοιχίας και στρατιωτικού οχήματος, με υλικές, ευτυχώς, μόνο ζημιές.

Με αφορμή το εν λόγω περιστατικό η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, προχώρησε σε καταγραφή των σιδηροδρομικών διαβάσεων που εντοπίζονται προβλήματα ασφαλείας. Τα στοιχεία, όπως καταγράφονται από την Ένωση, είναι συντριπτικά. Μόλις 10 από τις 50 ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, διαθέτουν μπάρες σε λειτουργία, 13 διαβάσεις διαθέτουν φωτεινούς σηματοδότες και ηχητική συσκευή ενώ μόλις 23 διαθέτουν τις απαιτούμενες προειδοποιητικές πινακίδες.

«Δεκατρείς μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών και τέσσερεις από τότε που συνέβη το εν λόγω ατύχημα, φαίνεται ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει, καθώς τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους παραμένουν τα ίδια, εκπαιδεύοντας το λαό ότι αυτή είναι η κανονικότητα» σημειώνει η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης κοινοποιώντας τα στοιχεία που συνέλεξε. Δεν έμεινε όμως μόνο εκεί, αφού έστειλε επιστολή και στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλώντας το να αναλάβει τις απαιτούμενες ενέργειες προς αποκατάσταση των ελλείψεων.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή της Ένωσης Στρατιωτικών Ξάνθης:

«Κύριε Υπουργέ,

Με αφορμή τροχαίο ατύχημα που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2023, σε σιδηροδρομική διάβαση σε περιοχή του Έβρου, μεταξύ στρατιωτικού οχήματος και εμπορικής αμαξοστοιχίας, είμαστε πλέον ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν, κατά την οδήγηση των οχημάτων μας, διασταυρώνουμε με σιδηροδρομικές διαβάσεις στην περιοχή της Θράκης.

Από οπτικό έλεγχο που διενεργήθηκε σε πενήντα (50) ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, διαπιστώθηκε ότι κινητά φράγματα (μπάρες), λειτουργούν διαπιστωμένα μόλις σε δέκα (10) από αυτές, φωτεινοί σηματοδότες και ηχητική συσκευή λειτουργούν διαπιστωμένα μόνο σε δεκατρείς (13) από αυτές, ενώ χωρίς να αναφερόμαστε στις λοιπές πινακίδες προειδοποίησης – σήμανσης (Κ-31, Κ-32, Κ-33, Κ-34, Κ-35, Κ-36, Κ-37), δεν υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες «STOP» ή ελλείπουν και από τις δύο πλευρές της διάβασης σε είκοσι οκτώ (28) από αυτές.

Τα ανωτέρω στοιχεία, έρχονται, αφενός να αποδείξουν ότι, όχι μόνο τίποτα δεν άλλαξε σε θέματα σιδηροδρομικής ασφάλειας, μετά μάλιστα από δεκατρείς (13) μήνες από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών, που συγκλόνισε ολόκληρη την Ελλάδα και μεταφέρθηκε και σε θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρωτοβουλία του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023, προς αναζήτηση της αλήθειας και του δικαίου και την τιμωρία των υπευθύνων, αλλά ότι τα ατυχήματα συνεχίζονται «ΚΑΝΟΝΙΚΑ», ωσάν να μη συνέβη ποτέ τίποτα!

Κατόπιν των παραπάνω, εκπροσωπώντας στρατιωτικούς που καθημερινά καλούνται να διαβούν σιδηροδρομικές διαβάσεις, είτε στο πλαίσιο των υπηρεσιακών τους καθηκόντων, είτε εκτός αυτών, θέτοντας διαρκώς τη ζωή τους σε κίνδυνο, σας καλούμε να αναλάβετε άμεσα τις απαραίτητες ενέργειες αποκατάστασης των εγκληματικών ελλείψεων που υφίστανται στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, όχι μόνο στη Θράκη, αλλά σε όλη την Επικράτεια, ενημερώνοντάς μας σχετικώς.

Βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για παροχή κάθε διευκρίνησης και πληροφορίας».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.