Με δυο βαθρα και η νεα γεφυρα του Κομψατου

Προκηρύχθηκε από την Περιφέρεια ο διαγωνισμός για την κατασκευή της νέας γέφυρας

Μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής, 29 Οκτωβρίου, θα δέχεται η Περιφέρεια ΑΜΘ τις προσφορές των εταιρειών που ενδιαφέρονται για την ανακατασκευή της νέας γέφυρας του Κομψάτου, που θα κατασκευαστεί στον ίδιο χώρο στον οποίο βρίσκεται η πεσμένη γέφυρα σήμερα.

Η νέα γέφυρα, θα έχει τρία ανοίγματα και δύο βάθρα, όπως και η προηγούμενη, παρόλο που όταν το θέμα είχε συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η πρόταση στην οποία είχε καταλήξει το συμβούλιο αφορούσε γέφυρα με τέσσερα ανοίγματα, δηλαδή με τρία βάθρα αντί των δύο που είχε η παλιά.

Όπως είχε πει τότε ο μελετητής κ. Αργύρης Πλέσιας, η πρόταση αφορούσε στην κατασκευή νέας γέφυρας με τέσσερα «ανοίγματα» και πλάτος 15 μέτρων ώστε να πληρούνται  και οι σύγχρονες προδιαγραφές.

Τελικά όμως αυτή η πρόταση, που είχε υπερψηφιστεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ, ανατράπηκε στην τελική μελέτη, που έγινε από το ίδιο μελετητικό γραφείο.

Απαραίτητες οι επιπλέον επεμβάσεις για την ασφάλεια της γέφυρας

Στον ποταμό όμως χρειάζονται επιπλέον παρεμβάσεις, ώστε να μην υπάρχουν ξανά τα προβλήματα που είχε η προηγούμενη.

Άλλωστε στην τεχνική περιγραφή του έργου, σημειώνεται πως η γέφυρα που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’90, παρουσίασε προβλήματα από την αρχική περίοδο λειτουργίας της, μετά από πλημμυρικά συμβάντα το 1996. Η Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Ροδόπης διενήργησε πραγματογνωμοσύνες και ανέθεσε μελέτες για την ενίσχυση της γέφυρας και την μελέτη υδραυλικής διευθέτησης ευρύτερης περιοχής γέφυρας Κομψάτου στην στον Επαρχιακό Δρόμο Ιάσμου-Πολυάνθου (2009), που λόγω διαδικαστικών προβλημάτων δεν ολοκληρώθηκαν ως προς τις προτάσεις κατασκευής έργων.

Ερχόμενοι ξανά στο σήμερα, από τις διερευνήσεις που έγιναν διαπιστώθηκε ότι υφίσταται εξελισσόμενη υποσκαφή στην βαθεία κοίτη του Κομψάτου στις θέσεις των δύο γεφυρώσεων.

Για την αντιμετώπιση της υποσκαφής αυτής, προτάθηκε η αύξηση του ανοίγματος της υφιστάμενης γεφύρωσης ώστε να καθαιρεθεί και να απομακρυνθεί τμήμα επίχωσης η οποία είχε κατασκευασθεί για την έδραση του δυτικού ακροβάθρου, και η κατασκευή χαλινού στον ποταμό, νότια της σιδηροδρομική γραμμής, για την αποκατάσταση του υψομέτρου της κοίτης στην περιοχή των γεφυρώσεων.

Ήδη για αυτά τα έργα έχει προκηρυχθεί  διαγωνισμός για την ανάθεση των απαιτούμενων μελετών που προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του 2021.

Παρεμβάσεις και στην κοίτη του ποταμού

Όσο για το ίδιο το έργο της γέφυρας, με προϋπολογισμό 4,1 εκ. ευρώ της σύμβασης, περιλαμβάνει την καθαίρεση της υφιστάμενης γεφύρωσης και την απομάκρυνση των υλικών, ενώ πέρα της κατασκευής της νέας γέφυρας, θα γίνουν παρεμβάσεις για την προαναφερθείσα διάνοιξη του επιχώματος της βάσης του δυτικού ακροβάθρου.

Επίσης θα γίνει ευθυγράμμιση κοίτης μέχρι το ακρόβαθρο της σιδηροδρομικής γέφυρας, ενώ θα κατασκευαστούν τμήματα οδοποιίας προσβάσεων ώστε να συνδεθεί η γεφύρωση με τις νέες διαστάσεις (πλάτος και μήκος), προς την Επ.Οδό Κομοτηνής – Ιάσμου

Η νέα γέφυρα τριών ανοιγμάτων θα είναι συνολικού μήκους 114 μέτρων, με άνοιγμα 35.50 μέτρων μεταξύ των βάθρων, ενώ η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε είκοσι μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, που αν δεν υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω ενστάσεων, αναμένεται στις αρχές του επόμενου έτους.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.