Μαθητες απο την Κομοτηνη: «Δεν ειμαστε πειραματοζωα κ. Κεραμεως!»

Έθεσαν τα σοβαρά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης και ζητούν δίκαιο τρόπο εξέτασης σε επιστολή τους προς την υπ. Παιδείας

Μαθήτριες από την Κομοτηνή, ως εκπρόσωποι των 1ο,2ο,3ο ΓΕΛ και 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, απέστειλαν επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, για να εκφράσουν την έντονη δυσαρέσκειά τους απέναντι στα σοβαρά προβλήματα της τηλεκπαίδευσης. Οι μαθητές δηλώνουν αντίθετοι στις ριζικές αλλαγές και στις κοινωνικές ανισότητες που φέρνει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω της πανδημίας.

Τονίζουν χαρακτηριστικά ότι οι μαθητές «δεν είναι πειραματόζωα» και ζητούν από την κ. Κεραμέως να εξεταστούν δίκαια, δίχως το υπουργείο να προβεί σε αλλαγή του καθιερωμένου τρόπου εξέτασης.

Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή των μαθητών:

«Με αφορμή την πανελλήνια κινητοποίηση των μαθητών κατά των νέων μέτρων αποφασίσαμε και εμείς με την σειρά μας να στηρίξουμε και να συμπαρασταθούμε στον αγώνα των συμμαθητών μας.

Οι μαθητές έχουμε φωνή καθαρή και αυθόρμητη και αυτήν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε! Ως εκπρόσωποι,λοιπόν,των λυκείων της πόλης μας θέλουμε να εκφράσουμε την δυσαρέσκεια μας αρχικά  σχετικά με την επιβολή των νέων αυτών μέτρων αλλά και με την διαχρονική αρνητική σας στάση απέναντι στην όποια προσπάθεια κινητοποίησης μας.

Εν μέσω πανδημίας, σε αυτούς τους χαλεπότατους καιρούς, είναι απαράδεκτο να συμβαίνει οποιαδήποτε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα πόσο μάλλον όταν αυτή η αλλαγή συμβαίνει έξι μήνες πριν την διεξαγωγή των εξετάσεων. Αυτό έχει τραγικές επιπτώσεις τόσο στην ψυχολογία μας, η οποία είναι ήδη επιβαρυμένη, λόγω του άγχους των πανελληνίων, όσο και σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα εν γένει.
Νιώθουμε αδικημένοι,ταλαιπωρημένοι,αγανακτισμένοι…

Δεν είμαστε πειραματόζωα! Έχουμε όνειρα και φιλοδοξίες για τις οποίες οφείλουμε να αγωνιζόμαστε διαρκώς παρά τα εμπόδια που τοποθετείτε επανειλημμένα προκειμένου να περιορίσετε τις δυνατότητες μας. Ως πότε θα συμβαίνει αυτό κα Κεραμέως;

Οι συνθήκες που επικράτησαν εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης αφήνουν πολλούς συμμαθητές μας στο περιθώριο. Συνεχώς παρουσιάζονται στα ΜΜΕ παραδείγματα απάνθρωπων καταστάσεων και καλείτε τους ανθρώπους να αλλάξουν ενώ παραβλέπετε και δυσχεραίνετε τις συνθήκες που βιώνουμε καθημερινά. Ένα παράδειγμα που πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας και μας ταρακούνησε επαναφέροντάς μας απότομα στην πραγματικότητα είναι το εξής:

Ένα κοινωνικό θέμα που “καίει”, αναδεικνύει με μια παραστατική ανάρτησή του, ο ιδιωτικός υπάλληλος Ευθύμης Παιδαράκης, που έχει ως αντικείμενο αποκοπές και επανασυνδέσεις ηλεκτρικού ρεύματος.

Το θέμα αφορά το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας, οικονομικής κρίσης και καραντίνας, δίδονται εντολές για διακοπή της ρευματοδότησης σε νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή των λογαριασμών τους.

Η συγκλονιστική ανάρτηση του κ. Παιδαράκη:

“Την αξιοπρέπεια των ανθρώπων δεν την ποδοπατάμε… Τη ΣΕΒΌΜΑΣΤΕ! Εντολή αποκοπής ρεύματος σε κάποιον οικισμό του νομού μας. Αφού έφτασα στον μετρητή και ξεκίνησα τη διαδικασία, έρχεται ο ιδιοκτήτης του σπιτιού με σκυμμένο το κεφάλι και μου λέει σχεδόν ψιθυριστά: “Σε παρακαλώ, κάνε υπομονή μια ώρα και μετά έλα κόψ’ το. Αυτή την ώρα κάνει το παιδί μου μάθημα μαθηματικών, σε παρακαλώ έλα λίγο αργότερα…”. Σειρά μου τώρα να σκύψω το κεφάλι και να ντρέπομαι να τον κοιτάξω… Ανάθεμά σε φτώχεια καταραμένη, μα κι ευλογημένη, γιατί μας κάνεις να γινόμαστε άνθρωποι και να σκύβουμε το κεφάλι μπροστά στην ανάγκη του άλλου… Ευλογημένη, γιατί μας ενώνεις πάνω στο αμόνι της ζωής αν και ξέρουμε πως το σφυρί της ανάγκης θα μας κτυπήσει αλύπητα!”.

Το θετικό είναι ότι τελικά έγινε κατορθωτό με τη συνδρομή συνανθρώπων να συγκεντρωθεί το αναγκαίο ποσό και να αποφευχθεί – για την ώρα – η αποκοπή του ρεύματος.

Εξάγεται λοιπόν το συμπέρασμα ότι η τηλεκπαίδευση που με τόση ευκολία μας επιβάλλατε δεν είναι όσο αποδοτική την παρουσιάζετε και σαφώς δεν αποτελεί εύχρηστο μέσο για όλους τους μαθητές.

Ακούμε καθημερινά ότι είμαστε τυχεροί και ότι βρισκόμαστε σε ευνοϊκότερη θέση από τους μαθητές της  περσινής  τρίτης λυκείου εξαιτίας του υποτιθέμενου άπλετου ελεύθερου χρόνου που πιστεύετε ότι διαθέτουμε. Δεν λαμβάνετε όμως υπόψιν σας ότι δεν υπάρχει αβεβαιότητα μόνο στον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων αλλά και στον όγκο της ύλης που οφείλει να διεκπεραιωθεί!
Το μόνο που ζητούμε είναι να εξεταστούμε δίκαια και με τον τρόπο που είχε πειστεί, μέχρι τούδε, χωρίς να προβείτε σε καμιά μεταβολή της εξέτασης. Θα ήταν ωφέλιμο οι ιθύνοντες του υπουργείου Παιδείας να σκεφτούν τους μικρούς ήρωες της καθημερινότητας, δηλαδή τη μαθητιώσα νεολαία, και να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση μας!

Υπογράφουμε το παραπάνω κείμενο ως εκπρόσωποι των:1ο,2ο,3ο ΓΕΛ και 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.