«Μαθε τα δικαιωματα σου, υψωσε το αναστημα σου»

Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης –Europe Direct Κομοτηνής και η Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό σεμινάριο την Τετάρτη 13 Ιουνίου 2012 το απόγευμα, στο σχολείο Δεύτερης ευκαιρίας Κομοτηνής.
Σκοπός ήταν η ενημέρωση των σπουδαστών των Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Κομοτηνής για τα θεμελιώδη δικαιώματά τους ως καταναλωτές και τις δυνατότητες προσφυγής τους σε περίπτωση προβλήματος.
Στο πλαίσιο του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν από μέλη της Ένωσης Καταναλωτών Ροδόπης βασικές αρχές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (Αγοράστε ό,τι θέλετε, προδιαγραφές ασφαλείας για τρόφιμα και καταναλωτικά προϊόντα, θεμιτές συμβάσεις για τους καταναλωτές, προστασία τουριστών, αντιμετώπιση διασυνοριακών διαμαχών κ.τλ.) που προστατεύουν τους καταναλωτές ανεξάρτητα σε ποια περιοχή βρίσκονται.
Η εκπαίδευσή τους στηρίχτηκε σε οπτικοακουστική παρουσίαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων με παραδείγματα που αφορούν κυρίως ορθές καταναλωτικές πρακτικές. Το βασικό αντικείμενο εκπαίδευσης αφορούσε κυρίως σε ευαίσθητα ζητήματα διατροφικών συνηθειών και κατανάλωσης τροφίμων. Οι σπουδαστές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν προβλήματα από αλλοιώσεις και καταστροφές προϊόντων και αγαθών που διατίθενται προς κατανάλωση. Χρησιμοποιήθηκε επίσης, χάρτης αναγνώρισης υπόπτων τροφιμογενών μολύνσεων και αναφέρθηκαν αναλυτικά τρόποι, μορφές και φορείς αποδέκτες για την αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων. Οι εκπαιδευτές άντλησαν υλικό και από το εκπαιδευτικό διαδικτυακό υλικό που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Πανεπιστημιακό Δίκτυο Διαρκούς Εκπαίδευσης.

Λουίζα Σαλτσίδου, υπεύθυνη του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης –Europe Direct Κομοτηνής «Μόλις το 2% των καταναλωτών γνωρίζουν τα δικαιώματά τους»

Η κ. Σαλτσίδου μιλώντας για τα σεμινάρια τόνισε πως αυτό είναι «το πρώτο από μια σειρά σεμιναρίων που θα πραγματοποιηθούν σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών Ροδόπης με τίτλο «Μάθε τα δικαιώματά σου, ύψωσε το ανάστημά σου». Θεωρήσαμε ότι είναι χρήσιμη η διενέργεια τέτοιων σεμιναρίων γιατί υπάρχουν δικαιώματα των καταναλωτών, τα οποία δυστυχώς δεν τα γνωρίζουν». Όπως χαρακτηριστικά είπε η κ. Σαλτσίδου «σε έρευνα που έχει γίνει σε επίπεδο Ε.Ε. μόλις το 2% των καταναλωτών γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Μάλιστα η Ε.Ε. έχει εκδώσει μια σειρά νομοθετικών πράξεων για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, που έχουν να κάνουν με αγορές εξ αποστάσεως, δικαιώματα ταξιδιωτών, συσκευασία και ασφάλεια τροφίμων. Υπάρχουν επίσης πρότυπα ασφάλειας φαρμάκων και καλλυντικών». Αυτό που τόνισε η κ. Σαλτσίδου ήταν το γεγονός πως είναι καλό να γνωρίζουν οι καταναλωτές πώς να προστατευτούν σε περίπτωση που καταπατηθούν τα δικαιώματά τους και πού πρέπει να προσφύγουν, για να δικαιωθούν. Όσον αφορά στο σεμινάριο της Τετάρτης μίλησε για τα δύο τμήματα που δημιουργήθηκαν, εκ των οποίων το πρώτο αφορούσε την ασφάλεια των τροφίμων, ενώ το δεύτερο, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα των υπολογιστών, του ΣΔΕ, είχε να κάνει με την ασφάλεια στο ίντερνετ. Όσο για την συνεργασία με την ΕΝ.ΚΑ. Ροδόπης η κ. Σαλτσίδου είπε χαρακτηριστικά πως είναι πολύ επιτυχημένη και θα συνεχιστεί από τον Σεπτέμβρη.


Αραμπατζής Κωνσταντίνος, πρ. ΕΝ.ΚΑ. Ροδόπης : «Θα δώσουμε όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται για να σταθούν πιο δημιουργικά στην κοινωνία σαν καταναλωτές»

Ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ν. Ροδόπης κ. Κώστας Αραμπατζής μιλώντας για τα σεμινάρια τόνισε πως «ευτυχώς υπάρχουν στην ΕΝ.ΚΑ. Ροδόπης, άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το αντικείμενο, όπως η Αθηνά Στούμπου που έχει σπουδάσει τεχνολογία τροφίμων και γνωρίζει αρκετά πράγματα για τα τρόφιμα και την ασφάλειά τους. Η ιδέα γι’ αυτά τα σεμινάρια ανήκει στο Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης –Europe Direct Κομοτηνής, η προσπάθεια ωστόσο ήταν κοινή. Από την πλευρά μας θα προσπαθήσουμε να τους δώσουμε όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται για να σταθούν πιο δημιουργικά στην κοινωνία σαν καταναλωτές».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.