Λυσεις βιωσιμης αναπτυξης ανακαλυπτουν και προτεινουν μαθητες και εκπαιδευτικοι απο πεντε ευρωπαικες χωρες

27 μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Γαλλία, την Φιλανδία, την Πορτογαλία και την Τσεχία φιλοξενούνται στην Κομοτηνή από το Μουσικό Σχολείο στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

19 μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της Γαλλίας, της Φιλανδίας, της Πορτογαλίας και της Τσεχίας, συνοδευόμενοι από 8 εκπαιδευτικούς τους, βρίσκονται στην Κομοτηνή, φιλοξενούμενοι από τους μαθητές και τους καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, στο πλαίσιο του έργου Erasmus+ με τίτλο σχεδίου  “Sustainable Development: possible solutions”.

Το πρωί της Τρίτης, 3 Μαΐου οι φιλοξενούμενοι μαθητές και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στον χώρο του Μουσικού Σχολείου όπου διοργανώθηκε μια μουσική επίσημη υποδοχή, από τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου.

Πρόκειται για την πρώτη διασχολική συνάντηση του έργου που όπως εξήγησε ο κ.Φώτης Φωτιάδης, χημικός και υποδιευθυντής του Μουσικού Σχολείου θα διαρκέσει έως και τις 6 Μαΐου, διάστημα κατά το οποίο οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δράσεις σχετικές με την βιώσιμη ανάπτυξη (βιωσιμότητα του πλανήτη), στηριζόμενοι στους στόχους της ατζέντας 2030 των Ηνωμένων Εθνών.

Ειδικότερα όπως εξήγησε τις επόμενες ημέρες θα έχουν την δυνατότητα να επισκεφθούν και να αναλύσουν δείγματα νερού από τη λίμνη Βιστωνίδα, στο πεδίο αλλά και στο εργαστήριο, εξάγοντας συμπεράσματα σχετικά με τα επίπεδα ρύπανσης και ευτροφισμού της, ενώ θα συμμετέχουν και σε δράση ορνιθοπαρατήρησης στη λίμνη με στόχο να συνειδητοποιήσουν τη βιοποικιλότητα της και θα ενημερωθούν για τη σημαντικότητα της ως υδροβιότοπος.

Ο κ. Φωτιάδης αναφέρθηκε και στην κατασκευή εντός του Μουσικού Σχολείου τριών μακετών, ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου, ενός ηλιακού πάρκου και ενός αιολικού πάρκου που ξεκίνησε πέρυσί και θα ολοκληρωθεί τώρα, με στόχο  να μείνουν ως μόνιμα εκθέματα στο χώρο του σχολείου, για να τονίζουν την αξία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ σε συνεργασία με το ΚΠΕ Μαρώνειας, θα ενημερωθούν σχετικά με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τόσο για τα οφέλη, όσο και για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της κατασκευής, της λειτουργίας  και του κύκλου ζωής τους.

Το πρόγραμμα των επισκέψεων περιλαμβάνει επίσης επίσκεψη και ενημέρωση για τη λειτουργία των Αιολικών Πάρκων στην περιοχή του Κέχρου Ροδόπης, υπαίθριες δραστηριότητες  αναψυχής στο Νέστο ποταμό (κανό, καγιάκ, trekking, zip line) που θα επηρεάσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση  αλλά και διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις και ομαδοσυνεργατικές δράσεις με τους μαθητές των άλλων χωρών και θρησκειών, ώστε να ενθαρρύνουν τη διαπολιτισμική κατανόηση και αποδοχή, να βελτιώσουν τις δεξιότητες ομαδικής εργασίας, να αναπτύξουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και να αποκτήσουν μια εικόνα για την έννοια της ετερότητας, τις αξίες της ανεκτικότητας και του αμοιβαίου σεβασμού

Μαρία Κεφαλίδου

«Το Erasmus αποτελεί πλέον θεσμό για το Μουσικό Σχολείο»

Όπως υπογράμμισε η διευθύντρια του Σχολείου κ. Μαρία Κεφαλίδου πρόκειται για το 4ο και τελευταίο πρόγραμμα Erasmus+ που υλοποιείται στο Μουσικό Σχολείο της Κομοτηνής για την φετινή χρονιά, γεγονός που γεμίζει χαρά το σύνολο των συμμετεχόντων πολύ δε περισσότερο μετά από δύο χρόνια περιορισμών και απαγορεύσεων λόγω κορωνοϊού.

Το σημαντικότερο όφελος των παιδιών που συμμετέχουν είναι η γνωριμία με συνομήλικους τους από το εξωτερικό, με τους οποίους ανταλλάσσουν απόψεις, εμπειρίες αλλά και κουλτούρες, κάνοντας φιλίες που μπορούν να διαρκέσουν ολόκληρη ζωή. Γεγονός που άλλωστε φαίνεται και κατά τον αποχωρισμό των παιδιών στο τέλος κάθε επίσκεψης που ξεσπούν σε κλάματα.

«Το Erasmus αποτελεί πλέον θεσμό για το Μουσικό Σχολείο» ανέφερε η κ. Κεφαλίδου εξηγώντας πως ακόμα και οι νεοεισερχόμενοι μαθητές και μαθήτριες στην Α’ Γυμνασίου, το λαμβάνουν ως γεγονός υπόψιν τους για την επιλογή τους.

Pedro Martinho

«Το περιβάλλον είναι αυτό που μας ενώνει»

Τις δικές τους εντυπώσεις από την επίσκεψή τους στην Κομοτηνή αλλά και την Ροδόπη ευρύτερα μοιράστηκαν μιλώντας στον «ΠτΘ» οι εκπρόσωποι των τεσσάρων σχολικών μονάδων που βρίσκονται στην πόλη μας. Ο υποδιευθυντής του συμμετέχοντος σχολείου της Πορτογαλίας Pedro Martinho εξήρε την «πράσινη» ομορφιά της Ροδόπης υπογραμμίζοντας πως στην περιοχή μας υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης δράσεων βιωσιμότητας, με στόχο τόσο της διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος όσο και ανάπτυξης των κοινοτήτων.

«Το περιβάλλον είναι αυτό που μας ενώνει και η βασική ιδέα είναι το να δημιουργήσουμε κοινή γνώση και εμπειρίες πάνω στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» ανέφερε ο ίδιος υπογραμμίζοντας και την σημασία ανταλλαγής καλών πρακτικών και ιδεών μεταξύ των χωρών εταίρων του προγράμματος.

Ενδιαφέρον για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και στην διάρθρωση του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, καθώς στην χώρα του δεν υπάρχουν σχολεία εστιασμένα στη μουσική, επικεντρώθηκε κατά την πρώτη επίσκεψή του στο σχολείο ο διευθυντής του σχολείου από την Τσεχία Marek Pabjan. Όπως εξήγησε ο ίδιος είχε την περιέργεια να εξερευνήσει τον τρόπο λειτουργίας, καθώς στην Τσεχία δεν υπάρχουν μουσικά σχολεία, αλλά απογευματινές σχολικές δομές για τα ελάχιστα παιδιά που επιλέγουν να ασχοληθούν με τις τέχνες και την μουσική. Ερωτηθείς σε σχέση με δράσεις βιώσιμης ανάπτυξης εντός του σχολικού τους περιβάλλοντος ο ίδιος είπε ότι κάθε μονάδα υλοποιεί δράσεις διαφορετικού επιπέδου με σχολείο στο οποίο προΐσταται να ασχολείται με το κομμάτι της ανακύκλωσης και του διαχωρισμού των υλικών.

Ερωτηθείς σχετικά με τις πρώτες του εντυπώσεις από την Ροδόπη ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στα βουνά και στο μεγάλο υψόμετρο αυτών που τον εντυπωσίασε. Το ίδιο ενθουσιασμένη από το φυσικό περιβάλλον δήλωσε και η Outi Mulari, καθηγήτρια από την Φιλανδία η οποία έκανε λόγο για μια θερμή υποδοχή από τους μαθητές και τους καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής, για να εξηγήσει πως την τρέχουσα περίοδο, στην δική της σχολική μονάδα τρέχουν πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης με στόχο την δημιουργία ενός σχολείου με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Οι Isabelle Glipa και Catherine Bernabeu είναι καθηγήτριες από την Γαλλία, οι οποίες αμφότερες δήλωσαν τον ενθουσιασμό τους τόσο από την φιλοξενία και την περιοχή, όσο και από την μουσική εκπαίδευση στη χώρα μας, καθώς όπως εξήγησε και στην Γαλλία δεν υπάρχουν μουσικά σχολεία. Όπως εξήγησαν η μουσική είναι ενταγμένη στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων δίχως μουσικά όργανα, γεγονός για το οποίο είχαν περιέργεια να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του Μουσικού Σχολείου της Κομοτηνής, όπου είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν και δύο σύντομες συναυλίες των μαθητών και μαθητριών του.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.