Λιανα Κιακου – «2001 Οροσημο» «Τα φετινα θεματα απαιτουσαν κριτικη σκεψη και οχι στειρα αποστηθιση»

Η κ. Λιάνα Κιάκου, φιλόλογος του  Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «2001 Ορόσημο» ανέλυσε τη δυσκολία των θεμάτων της Ιστορίας, επισημαίνοντας πως κάλυπταν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης και απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Επιπλέον στάθηκε στο γεγονός πως για ακόμα μία χρονιά ήταν θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας. «Το πρώτο θέμα ήταν αναμενόμενο καθώς αφορά τους ορισμούς και ερωτήματα Σωστού/Λάθους, τα οποία ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια ενώ το δεύτερο σκέλος  περιελάμβανε ερωτήσεις ανάπτυξης και απαιτούσε κριτική σκέψη και συνδυαστική, διότι έπρεπε να συνθέσει κάποιος μαθητής την απάντησή του από διαφορετικά αποσπάσματα της ύλης» ανέφερε αρχικά η κ. Κιάκου συμπληρώνοντας πως το τρίτο και τέταρτο θέμα περιελάμβανε ανάπτυξη πηγών και απαιτούσε επίσης κριτική και συνδυαστική σκέψη, τα οποία ήταν μέτριας δυσκολίας αλλά το τέταρτο θέμα απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή των μαθητών, διότι έπρεπε να συνθέσουν την ανάπτυξή τους από διαφορετικά κομμάτια του βιβλίου. Η φιλόλογος στάθηκε στο γεγονός πως οι μαθητές έπρεπε να δώσουν μεγαλύτερη βάση στην κριτική σκέψη και όχι τόσο στην αποστήθιση της ύλης. «Πιστεύω πως, όπως και τα περσινά θέματα, έτσι και τα φετινά, χαρακτηρίζονται ως αντίστοιχης ποιότητας και ανάλογου βαθμού δυσκολίας και γενικότερα η διαπίστωση αυτή μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως η προσέγγιση των θεμάτων προϋποθέτει και κριτική σκέψη των μαθητών και όχι στείρα αποστήθιση, γεγονός που συμβαδίζει με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Κιάκου. 

«Απαιτητικά τα θέματα – απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές» 

Μιλώντας πιο εξειδικευμένα ως προς την ύλη, η κ. Κιάκου θεωρεί ότι υπήρχαν παγίδες σε κάποια θέματα και όσον αφορά στο κομμάτι της επιλογής της απάντησης, διότι ήταν αποσπασματικά και το δεύτερο σκέλος και το τρίτο θέμα των πηγών, όπου οι μαθητές έπρεπε να επιλέξουν το σωστό χωρίο. «Αυτό δυσκόλεψε τους μαθητές και εκεί θα ξεχωρίσουν οι άριστοι από τους καλούς» τόνισε η φιλόλογος, χαρακτηρίζοντας τον χρόνο εξέτασης οριακό, λέγοντας πως «αυτό συμβαίνει πάντα στην ιστορία διότι είναι ένα μάθημα θεωρητικό και πρέπει να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και να γράψουν ένα μεγάλο κομμάτι». Σε γενικές γραμμές θα χαρακτήριζε τα θέματα  απαιτητικά αλλά ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να ανταπεξέλθει. 

«Η ιστορία πρέπει να γίνει πιο διαδραστικά καθώς η αποστήθιση της ύλης δημιουργεί ανιστόρητους μαθητές» 

Η καθηγήτρια του Φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» στάθηκε στο γεγονός πως η επιλογή των θεμάτων ήταν τέτοια, που ειδικά σε κάποια εξ αυτών υπήρχαν καινοτομίες, οι οποίες προετοίμαζαν το έδαφος για το νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον στάθηκε στη σημασία αλλαγής του εξεταστικού τρόπου του μαθήματος της ιστορίας, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ανιστόρητων μαθητών. «Γενικότερα η δυσκολία των μαθητών είναι η αποστήθιση και για αυτόν τον λόγο έχουμε ως αποτέλεσμα να βγαίνουν ανιστόρητα τα παιδιά, διότι μαθαίνουν την ιστορία απλά για να εξεταστούν στις πανελλήνιες» συμπέρανε η κ. Κιάκου, προτείνοντας να γίνει το μάθημα πιο διαδραστικό για να μπορέσει να αναπτυχθεί αυτός ο τρόπος κριτικής σκέψης, φέρνοντας καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. «Ο βραχνάς του προβλήματος είναι πως πρέπει να αποστηθίσουν την ύλη, ο όγκος της οποίας είναι μεγάλος και αυξήθηκε μάλιστα κατά 43 σελίδες» υπογράμμισε η κ. Κιάκου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.