Κριτικη ικανοτητα και συνδυαστικη σκεψη απαιτουσαν τα θεματα της Ιστοριας συμφωνα με την Λιανα Κιακου

Η φιλόλογος του Φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» σχολιάζει τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Διαβαθμισμένης δυσκολίας και επί ενός μεγάλου μέρους της διδακτέας ύλης, ήταν τα θέματα στα οποία εξετάστηκαν κατά την τελευταία ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, το πρωί της Τρίτης στο μάθημα της Ιστορίας σύμφωνα με την φιλόλογο του Φροντιστήριο «2001 Ορόσημο» κ. Λιάνα Κιάκου.

Όπως εξήγησε η ίδια μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» τα θέματα δεν αφορούσαν στα νέα κεφάλαια που προστέθηκαν στην ύλη τα τελευταία δύο χρόνια, κάλυπταν ένα μεγάλο μέρος αυτής και απαιτούσαν την κριτική σκέψη των μαθητών.

Ειδικότερα η πρώτη ομάδα ασκήσεων αφορούσε σε ερωτήματα με σαφή διατύπωση που δεν έκρυβαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ στη δεύτερη ομάδα θεμάτων απαιτούνταν ιδιαίτερη προσοχή και συγκέντρωση ακριβώς λόγω της εκφώνησής τους.

Στο τρίτο και τέταρτο θέμα εξετάζονται οι πηγές, τα παραθέματα που παραδοσιακά δυσκολεύουν τους υποψηφίους στο μάθημα της Ιστορίας, διότι χρειάζεται να έχουν καλλιεργήσει την ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης με τις πηγές, για να μπορέσουν φυσικά να επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες, με την κ. Λιάκου να εξηγεί πως τα φετινά θέματα δεν αποτέλεσαν εξαίρεση, καθώς ειδικά στο δεύτερο σκέλος του τέταρτου θέματος απαιτούνταν συνδυαστική γνώση από το πρώτο και το δεύτερο κεφάλαιο.

Δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα οι καλά προετοιμασμένοι

Παρόλα αυτά όπως τόνισε η ίδια «τα θέματα ναι μεν ήταν απαιτητικά, αλλά ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος μπορούσε να ανταπεξέλθει».

 Ερωτηθείσα σχετικά με τις βαθμολογίες η κ. Κιάκου αναφέρθηκε στις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς, κρατώντας στάση αναμονής για τις βαθμολογίες, για να σημειώσει επίσης πως «το μάθημα της Έκθεσης όπως και το σύνολο των φιλολογικών μαθημάτων, είναι μαθήματα στα οποία υπερισχύει το υποκειμενικό στοιχείο επομένως αναμένουμε τα αποτελέσματα».

Η ίδια ωστόσο έκρινε ως εύκολο για έναν καλά προετοιμασμένο μαθητή να «κατακτήσει» το 20αρι, καθώς, όπως εξήγησε, τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει η φιλοσοφία της εξέτασης του μαθήματος, δίνοντας περισσότερη σημασία στην κριτική σκέψη του μαθητή σε ένα γενικότερο ιστορικό πλαίσιο. «Ο χρόνος που είναι ένα μεγάλο θέμα για τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης, ήταν αρκετός για να μπορέσουν να απαντηθούν τα ερωτήματα» εξήγησε η ίδια ευχόμενη καλά αποτελέσματα στο σύνολο των υποψηφίων.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.