Κριτικη για τις συγχωνευσεις τμηματων και τα κενα σε εκπαιδευτικους απο την Ομοσπονδια Γονεων ΑΜΘ
«Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με έναν πιο «τσουχτερό» Σεπτέμβρη για τις οικογένειές μας, και τα δυσβάσταχτα πια κόστη που καλούμαστε να πληρώσουμε για τη μόρφωση των παιδιών μας. Πόσο μάλλον όταν με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους δήμους, στα σχολεία δεν υπάρχει σεντς για ο,τιδήποτε έχει να κάνει με τη λειτουργία τους». Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών περιφέρειας ΑΜΘ με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για να χαρακτηρίσει «κοροϊδία» τα μέτρα που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας.
«Πίσω από την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει μια εικονική πραγματικότητα για την έναρξη της σχολικής χρονιάς εμείς οι γονείς βλέπουμε και ζούμε μια άλλη πραγματικότητα» επισημαίνει η Ομοσπονδία διερωτώμενη: «Γιατί πώς εξηγείται η “αναβάθμιση του σχολείου” με βάση την εγκύκλιο που ήρθε κατακαλόκαιρο στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να “φουλάρουν” παιδιά στις τάξεις, να καταργήσουν/συγχωνεύσουν τμήματα, χωρίς να λαμβάνεται κανένα κριτήριο υπόψη, ούτε καν οι πολλαπλές γνωματεύσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη, παρά μόνο ο αριθμός 25 και άνω;».
Σύμφωνα με την ομοσπονδία ήδη 1.000 τμήματα πανελλαδικά έχουν χαθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ στην περιοχή μας είναι η Καβάλα, που σχεδόν όλο το καλοκαίρι οι γονείς βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή των αγώνων ώστε να μην περάσουν οι υποβιβασμοί και οι συγχωνεύσεις σε μια σειρά σχολείων του νομού, κόντρα στην αντιπαιδαγωγική απόφαση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης που ήθελε να συγχωνεύσει μέχρι και διαφορετικές τάξεις σε μία (πχ Α και Β δημοτικού) εφόσον δεν «έπιαναν» τον αριθμό 25. Αντίστοιχη κατάσταση με συγχωνεύσεις έχουμε και σε άλλες πόλεις (πχ Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη κ.ά).
«Το στοίβαγμα των παιδιών μας σε 25-28αρια τμήματα υποβαθμίζει το παιδαγωγικό έργο. Και όλα αυτά σε πολλές περιπτώσεις, σε άθλιες υποδομές. Διώχνονται παιδιά από το σχολείο της γειτονιάς τους μόνο και μόνο για να μη δημιουργηθούν δίπλα τμήματα. Στα χωριά συγχωνεύονται σχολεία κι έτσι παιδιά αναγκάζονται να μετακινούνται πολλά χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι τους, τις περισσότερες φορές μάλιστα ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΔΟ» τονίζει η ομοσπονδία, κάνοντας λόγο για ανεπαρκείς προσλήψεις εκπαιδευτικών καθώς «οι διορισμοί που έγιναν μαζί και με την πρώτη φάση των αναπληρωτών καλύπτουν περίπου το 1/5 των κενών».
«Ο “κόφτης” στους διορισμούς είναι η ουσία του “ψηφιακού σχολείου”. Αντικαθιστούν την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία με ηλεκτρονικά μαθήματα για να μην διορίζουν εκπαιδευτικούς» υπογραμμίζει η Ομοσπονδία εξηγώντας πως «μεγάλα κενά καταγράφονται στους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης (χπ στην Ροδόπη με τις καταγεγραμμένες ανάγκες να είναι 97 και τελικά να έρχονται λίγο πάνω από 50) όπως επίσης και σε δασκάλους ειδικοτήτων (εικαστικών, θεατρικής αγωγής κ.ά) ειδικά στην Καβάλα, σε σχολικούς νοσηλευτές (πχ Αλεξανδρούπολη), σε καθηγητές Γυμνασίων, πχ Γυμνάσιο Σαμοθράκης».
Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.