«Καλυτερη η διαβαθμιση στα θεματα του παλαιου συστηματος απ’ ο,τι στα θεματα του νεου»

Σχολιασμός στα θέματα των Πανελλαδικών από Καθηγητές Φροντιστηρίων της Ροδόπης

Ηλίας Νικολαΐδης, καθηγητής Φυσικής και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό»

 

Με μαθήματα προσανατολισμού συνεχίστηκαν τη Δευτέρα οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές από τα Γενικά Λύκεια της χώρας. Συγκεκριμένα οι υποψήφιοι που διαγωνίζονται με το νέο σύστημα εξετάστηκαν στη Φυσική ενώ όσοι διαγωνίζονται με το παλαιό σύστημα εξετάστηκαν σε Φυσική και Λατινικά.

 

Για το μάθημα της Φυσικής μίλησε ο Φυσικός και συνιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Μεθοδικό» κ. Ηλίας Νικολαΐδης  που εκτίμησε πως τα θέματα φέτος είχαν αρκετές δυσκολίες. «Ήταν θέματα που κάλυπταν το σύνολο της ύλης» επεσήμανε ο κ. Νικολαΐδης για να εξειδικεύσει αναφορικά με τα εμπόδια που ενδεχομένως συνάντησαν οι μαθητές πως «ένα ερώτημα στο Γ4, έχω την εντύπωση ότι οι μαθητές με αυτά που ξέρουν δύσκολα θα το αντιμετωπίσουν, καθώς υπάρχει ένας τύπος που δεν  είναι στη θεωρία τους». Σύμφωνα με τον καθηγητή, σε τέτοιες περιπτώσεις οι μαθητές προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το ερώτημα με έναν συγκεκριμένο τρόπο με βάση τη θεωρία που ξέρουν. Όμως, όπως εξήγησε, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν επιχειρούσαν να εφαρμόσουν αυτόν τον τρόπο, δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν το θέμα. Και τούτο διότι «η λύση του Γ4 στηριζόταν στην ουσία σε ύλη Φυσικής Γενικής Παιδείας της Β΄ Λυκείου, η οποία όμως πέρυσι δεν εξετάστηκε ούτε καν ενδοσχολικά» όπως διευκρίνισε ο κ. Νικολαΐδης.

 

Οι «δυσκολίες» όμως του μαθήματος δεν σταματούν εκεί, αφού, όπως διέκρινε ο καθηγητής «η διαβάθμιση ήταν καλύτερη στα θέματα του παλαιού συστήματος απ’ ό,τι  στα θέματα του νέου συστήματος. Στα θέματα του νέου συστήματος ακόμα και τα πολλαπλής επιλογής έκρυβαν παγίδες. Η ευκολία υπήρχε σε ορισμένα ερωτήματα και ασκήσεις. Δηλαδή θα μπορούσαν να απαντήσουν σε κάποια πρώτα ερωτήματα. Δεν θα τα χαρακτήριζα όμως τα καλύτερα από άποψη διαβάθμισης δυσκολίας. Είχαν όψη τρομακτική έτσι όπως τα έβλεπαν τα παιδιά, πάντοτε αυτό άλλωστε επιδιώκουν στις πανελλήνιες. Όποιος όμως το έβαζε κάτω και ήξερε σε βάθος το μάθημα της Φυσικής δεν θα είχε πρόβλημα».

 

Κλείνοντας ο κ. Νικολαΐδης προέβη στη συνολική αποτίμηση των θεμάτων λέγοντας πως «η Φυσική είναι ένα μάθημα, που, αν το καταλάβεις, δεν μπορεί κάποιος εύκολα να σε μπερδεύσει και η δυσκολία δεν ήταν σε επίπεδο που να πούμε ότι ένας μαθητής καλά προετοιμασμένος, δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει όλα». Ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως ο απολογισμός γίνεται στο τέλος εξ ου και δεν πρέπει να απογοητεύονται οι μαθητές ή να παρατάν την προσπάθειά τους επειδή τυχόν δεν είναι ικανοποιημένοι από τη νομιζόμενη απόδοσή τους σε κάποιο μάθημα. «Θα πρέπει να πάμε μέχρι το τέλος, δεν θα εγκαταλείψουμε καμία προσπάθεια, επηρεασμένοι από το τι κάναμε σε ένα προηγούμενο μάθημα, και το τέλος θα μετρήσουμε και θα δούμε τι κάναμε. Ό,τι δυσκολίες συναντάει ο κάθε μαθητής που γράφει, τις ίδιες δυσκολίες συναντάνε όλα τα παιδιά στην Ελλάδα. Αυτό θα πρέπει να θυμούνται οι μαθητές» υπογράμμισε ο κ. Νικολαΐδης.

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.