«Ιστοριες σταθμου και τρενου»: Διαγωνισμος διηγηματος απο την ομαδα «Φιλοι του Γαλλικου Σταθμου της Αλεξανδρουπολης»

Με αφορμή το «Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμων» και τον εορτασμό των 150 χρόνων του σιδηροδρόμου στην Αλεξανδρούπολη

Γιώργος Κολιόπουλος, μέλος της ομάδας

«Στόχος μας αναμοχλεύσουμε το συναίσθημα, και τη μνήμη των Αλεξανδρουπολιτών, μήπως και λιπάνουμε λίγο το έδαφος και ανθίσει κάποιο καλό λουλούδι για την κοινωνική και πολιτιστική αναβάθμιση της πόλης»

Διαγωνισμό διηγήματος υπό τον τίτλο «Ιστορίες του σταθμού και του τρένου», διοργανώνει η διαδικτυακή ομάδα «Φίλοι του Γαλλικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης».

Με την αφορμή της ανακήρυξης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του 2021 ως «Ευρωπαϊκό έτος Σιδηροδρόμων» και τον εορτασμό των 150 χρόνων του σιδηροδρόμου στην Αλεξανδρούπολη και κατ΄ επέκταση και των 150 χρόνων από τη δημιουργία της Αλεξανδρούπολης, και στόχο όπως εξήγησε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο κ. Γιώργος Κολλιόπουλος, μέλος της ομάδας, «αναμοχλεύσουμε το συναίσθημα, και τη μνήμη των Αλεξανδρουπολιτών, μήπως και λιπάνουμε λίγο το έδαφος και ανθίσει κάποιο καλό λουλούδι για την ιστορία και την κοινωνική και πολιτιστική αναβάθμιση της πόλης».

Η ομάδα συστάθηκε και αγωνίζεται τα τελευταία χρόνια για την διάσωση και ανάδειξη του Γαλλικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αλεξανδρούπολης, με τους σχεδιασμούς για την μεταφορά του ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης στο μέρος προς το παρών να έχουν «παγώσει». Ένας αγώνας ο οποίος έχει και την συνδρομή φορέων όπως η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία για την προστασία της φυσικής και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς Ελλάδας και Κύπρου “MONUMENTA” και άλλων αντίστοιχων φορέων, ωστόσο όπως δήλωσε ο κ. Κολιόπουλος η τοπική κοινωνία της Αλεξανδρούπολης δεν έχει κινητοποιηθεί «ως όφειλε», ούτε και η δημοτική αρχή και λοιποί φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, παρά το γεγονός ότι «η αρχιτεκτονική αξία του συγκροτήματος, όπως όμως και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα κτίρια του τελευταίου αυτού τοποσήμου της Αλεξανδρούπολης, κραυγάζει».

«Ο κόσμος μέσα από τις αναμνήσεις του να θυμηθεί την αξία του σταθμού»

«Όλα αυτά τα πράγματα μας έχουν θυμώσει και προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε τον κόσμο» σημείωσε πως ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο έγκειται και ο διαγωνισμός απώτερος στόχος του οποίου είναι «να καταφέρουμε να κάνουμε τον κόσμο μέσα από τις αναμνήσεις του, μέσα από τη συμμετοχή του σε αυτή τη δραστηριότητα να θυμηθεί την αξία του σταθμού και ίσως έτσι να πάμε ένα βήμα παραπέρα».

Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όσους γράφουν στην ελληνική γλώσσα, ανεξαρτήτως τόπου διαμονής και εθνικότητας και χωρίς όριο ηλικίας, ενώ οι συμμετέχοντες μπορούν να αναπτύξουν βιωματική ή μυθοπλαστική αφήγηση.

Μοναδική προϋπόθεση που θέτουν οι διοργανωτές το διήγημα να περιλαμβάνει τη λέξη τρένο.

Η υποβολή των υποψηφιοτήτων ξεκίνησε ήδη από τις 16 Μαρτίου και θα διαρκέσουν έως τις 15 Μαΐου, ενώ τα διηγήματα που θα ξεχωρίσουν, θα δημοσιευτούν σε ειδική Έκδοση-Αφιέρωμα, υπό τον γενικό τίτλο του διαγωνισμού, στην οποία θα τηρηθεί η ορθογραφία του συγγραφέα.

Μαριάννα Κορομηλά, Σωτηρία Μαραγκοζάκη και Θανάσης Κούγκουλος η κριτική επιτροπή

Για τον σκοπό αυτό «επιστρατεύτηκε» μία ομάδα καταξιωμένων συμπολιτών μας και συγκεκριμένα η συγγραφέας και ιστορικός κ. Μαριάννα Κορομηλά, η δημοσιογράφος και συγγραφέας κ. Σωτηρία Μαραγκοζάκη και ο Δρ. Ελληνικής Φιλολογίας και μέλος Ε.Δ.Ι.Π. του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του ΔΠΘ κ. Θανάσης Κούγκουλος. Η συμμετοχή τους στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού όπως τόνισε ο κ. Κολιόπουλος είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία του διαγωνισμού καθώς «καταφέραμε να συγκινήσουμε ανθρώπους με κύρος, έγκριτους και έγκυρους ανθρώπους του πνεύματος».

Σύμφωνα και με την προκήρυξη του διαγωνισμού τα διηγήματα θα πρέπει να μην έχουν συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό και να μην έχουν εκδοθεί ή δημοσιευτεί σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή (βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες ή διαδίκτυο) και να αποτελούν πρωτότυπα έργα, δηλαδή να μην προσβάλλουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτων. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετέχει με ένα διήγημα.

Θα πρέπει να έχουν τίτλο, να μην υπερβαίνουν ΑΥΣΤΗΡΑ τις 1200 λέξεις και να είναι δακτυλογραφημένα σε γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος στοιχείων 12, διάστιχο 1,5.

Η υποβολή θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά και μόνο στην παρακάτω διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: [email protected] και ως θέμα θα αναγράφουν: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ.

«Το δίκτυο είναι αφημένο σε έναν αργό θάνατο και εξ αυτού του λόγου προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε τον κόσμο»

«Οποιοσδήποτε έχει κάτι να πει για το τρένο, για τους σταθμούς, μπορεί να το κάνει» σημείωσε ο κ. Κολιόπουλος απευθύνοντας πρόσκληση συμμετοχής προς όλους. Ερωτηθείς κλείνοντας για την απουσία σιδηροδρομικής σύνδεσης στην περιοχή μας ο ίδιος έκανε λόγο για μία «εμβληματική διαδρομή» για να τονίσει πως «είναι κρίμα αυτή τη στιγμή τα σπαράσματα των σταθμών και όλο το δίκτυο αυτό, να είναι σε μαρασμό. Δεν είναι παρακμή, είναι κατάργηση. Το δίκτυο είναι αφημένο σε έναν αργό θάνατο και εξ αυτού του λόγου προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε τον κόσμο. Ίσως καταφέρουμε μέσα από αυτό το ισχνό παράδειγμα το δικό μας να συγκινήσουμε κι άλλους».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.