Η.Νικολαιδης: «Σαφη τα θεματα, επιστημονικα ορθοτατα, “ψαγμενα” θα ελεγα σε μεγαλο ποσοστο»

Ο Καθηγητής του Φροντιστηρίου "Μεθοδικό" για τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα της Χημείας

Στρωτά και καλύπτοντας μεγάλο κομμάτι της ύλης τα θέματα στη Χημεία

Στο μάθημα της Χημείας εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας. Τη δική του αξιολόγηση επί των θεμάτων έκανε μιλώντας στο Ράδιο Παρατηρητής ο κ. Ηλίας Νικολαΐδης του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Μεθοδικό». Σε γενικές γραμμές ο ίδιος εκτίμησε πως τα θέματα ήταν καλά για να εξηγήσει πως «δεν ήταν θέματα τα οποία δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ο μαθητής, σχεδόν στο σύνολό τους». Τούτο διότι όπως επεσήμανε ο κ. Νικολαΐδης «υπήρχαν κάποια στα οποία θα μπορούσε να επιλεχθεί κάτι άλλο» αναφερόμενος ειδικά στο τελευταίο ερώτημα, το Δ3, το β’ . «Ήταν κάτι το οποίο ξένισε  τους μαθητές. Δεν ήταν κάτι συνηθισμένο και στο βαθμό που θα συναντούσε κανείς σε όλα τα υπόλοιπα θέματα. Και για να πω  την αλήθεια, μέσα στον σχολικό εγχειρίδιο δεν υπάρχει σίγουρα κάτι το αντίστοιχο. Δηλαδή ένα παιδί που μπορεί να είναι από απομακρυσμένη περιοχή και να μην έχει τη δυνατότητα για κάποια φροντιστηριακή υποστήριξη, δεν θα το έχει συναντήσει» εξήγησε.

Κατά τα άλλα, ο ίδιος εκτίμησε πως «τα θέματα ήταν μια χαρά, στρωτά, κάλυψαν ένα μεγάλο κομμάτι ύλης, όχι όμως όσο θα έπρεπε και θα έλεγα ότι υπήρχαν και αρκετές επαναλήψεις. Δηλαδή από εκεί που κάτι επιλέχθηκε, το βλέπεις ξανά μετά από  λίγο π.χ την ίδια χημική αντίδραση. Ωστόσο δεν μπορώ να πω πως είχαμε κάτι επιλήψιμο να σχολιάσουμε για τα θέματα».

Ερωτηθείς για τη διατύπωση των θεμάτων που ενδεχομένως να δημιουργούσαν παρερμηνείες ο ίδιος ξεκαθάρισε πως «τα θέματα, ήταν πάρα πολύ καλά διατυπωμένα, χωρίς λάθη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς  τις προηγούμενες χρονιές που είχαμε μία τραγωδία. Ήταν σαφή τα θέματα, επιστημονικά ορθότατα, “ψαγμένα” θα έλεγα σε μεγάλο ποσοστό».

Κλείνοντας ο κ. Νικολαΐδης συμμερίστηκε την άποψη πως φέτος οι θεματοθέτες έχουν λάβει υπόψιν τους την απουσία προηγούμενων εξετάσεων από τους υποψηφίους για να σημειώσει πως «ισχύει ότι στα θέματα όπως ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, όπου ο μαθητής είναι εύκολο να απαντήσει σωστά, ήταν πάρα πολύ ξεκάθαρες. Δύσκολα θα έκανε λάθος ένας μαθητής που ήταν στοιχειωδώς προετοιμασμένος. Δεν είχε δηλαδή παγίδες ή κρυμμένα σημεία, έτσι ώστε να μπερδέψει τον μαθητή». «Αυτό ακριβώς» εξήγησε «δείχνει πως η επιτροπή σέβεται αυτά τα παιδιά, διότι δεν έχουν δώσει ενδοσχολικές εξετάσεις ώστε να έχουν την εμπειρία, όπως είχαν τα παιδιά των προηγούμενων χρόνων. Εμείς όμως, επειδή το γνωρίζαμε αυτό, είχαμε βάλει τους μαθητές μας από την αρχή της χρονιάς σε ένα πρόγραμμα διαγωνισμάτων, όπου έγραφαν 3 διαγωνίσματα το μήνα για ν’ αποκτήσουν αυτή την εμπειρία που τους έλειπε, λόγω του κορωνοϊού. Πιστεύω ότι αυτή η διαδικασία θα βοηθήσει τα παιδιά και κάθε φροντιστήριο θα έχει φροντίσει γι’  αυτήν την κατάσταση».

Τέλος, αναφερόμενος στη διακύμανση των βαθμολογιών ο ίδιος επεσήμανε πως «ένας καλά διαβασμένος μαθητής μπορεί να φτάσει με τα φετινά θέματα εύκολα στο 18» και εξέφρασε την εκτίμηση πως «το ποσοστό των αριστούχων θα είναι πάνω-κάτω στα περσινά επίπεδα, ίσως φέτος και λίγο πιο πάνω».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.