Η Βιολογια «σηκωσε τον πηχη» στις φετινες Πανελλαδικες

Νάνσυ Στοϊκίδου – Φροντιστήριο «Μεθοδικό»: Δοκιμάστηκαν οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι

Σε ένα από τα πιο κρίσιμα μαθήματα για τους υποψηφίους των σχολών Υγείας, οι φετινές εξετάσεις στη Βιολογία επιβεβαίωσαν τη φήμη τους για αυξημένο βαθμό δυσκολίας. Τα θέματα κάλυψαν σε βάθος όλη την εξεταστέα ύλη, περιείχαν παγίδες, απαιτούσαν κριτική σκέψη και ψυχραιμία  και σίγουρα δεν άφησαν περιθώρια για πρόχειρη προετοιμασία. Με τη βοήθεια της έμπειρης βιολόγου Νάνσυς Στοϊκίδου από το φροντιστήριο «Μεθοδικό», εξετάσαμε δια μέσω του Ραδιοφώνου τις ιδιαιτερότητες της φετινής εξέτασης και τι  θα κρίνει τελικά την επιτυχία.

Απαιτητικά, με κλιμακούμενη δυσκολία και «παγίδες» που δοκίμασαν την κριτική σκέψη των υποψηφίων χαρακτηρίζει τα φετινά θέματα της Βιολογίας η κ. Στοϊκίδου. Όπως σημειώνει, πρόκειται για ένα μάθημα-κλειδί για τους υποψηφίους των σχολών Υγείας, και αντίστοιχα η εξέταση απευθυνόταν σε μαθητές με υψηλό επίπεδο προετοιμασίας.

«Ήταν σαφώς δύσκολα τα θέματα. Θα τα χαρακτήριζα απαιτητικά, με παρόμοια δυσκολία με την περσινή χρονιά. Ο άριστος βαθμός φέτος προϋποθέτει εξαιρετική προετοιμασία και εμβάθυνση στην ύλη» επισημαίνει η κα Στοϊκίδου. Όπως τονίζει, οι υποψήφιοι που προετοιμάζονταν για δύο συνεχόμενα χρόνια είχαν σαφές πλεονέκτημα έναντι εκείνων που ξεκίνησαν πιο πρόσφατα την προσπάθειά τους.

Αναλύοντας τη δομή των θεμάτων, η κ. Στοϊκίδου στάθηκε στο δεύτερο θέμα, το οποίο θεωρεί ως το πιο προσιτό για τους μαθητές. «Είχε ερωτήσεις θεωρίας κατευθείαν από το σχολικό βιβλίο  ειδικά από το πρώτο τεύχος  και το Β4 ήταν μια άσκηση σε παραλλαγή, αλλά γνώριμη. Όποιος είχε διαβάσει καλά, σίγουρα αισθάνθηκε πιο σίγουρος βλέποντας αυτό το θέμα», εξήγησε. Το συγκεκριμένο σημείο, όπως ανέφερε, λειτουργεί και ψυχολογικά υπέρ των μαθητών, καθώς τους έδινε το κίνητρο να συνεχίσουν δυναμικά την προσπάθειά τους.

Αντίθετα, η δυσκολία ανέβαινε σταδιακά. Το πρώτο θέμα, με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, φάνηκε πιο βατό, ωστόσο είχε και αυτό τις παγίδες του: «Το Α2, για παράδειγμα, ήταν ένα σημείο που μπέρδεψε αρκετούς. Ήθελε προσοχή στη λεπτομέρεια στοιχείο που χαρακτηρίζει τον καλά προετοιμασμένο μαθητή».

Το τρίτο και τέταρτο Θέμα, σύμφωνα με την κα Στοϊκίδου, απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερη επεξεργασία και εμβάθυνση. «Το τρίτο θέμα περιλάμβανε το οπερόνιο ένα αναμενόμενο αλλά κλασικά “ύπουλο” σημείο συνδυασμένο με στοιχεία από το 6ο κεφάλαιο, ενώ στο Γ2, η άσκηση με το γενεαλογικό δέντρο είχε μια κλασική παγίδα που μόνο η προσοχή και η ψυχραιμία μπορούσαν να ξεδιαλύνουν», τόνισε.

Όσον αφορά το τέταρτο Θέμα, η βιολόγος το χαρακτήρισε ως το πλέον απαιτητικό, με το Δ3 το οποίο αφορούσε τη θεματική των μεταλλάξεων να ξεχωρίζει για την πρωτοτυπία και τη δυσκολία του. «Ήθελε σίγουρα βαθιά κατανόηση και όχι απλή αποστήθιση. Από όσους είχαν εμβαθύνει στις έννοιες και είχαν αναπτύξει κριτική σκέψη, θα ανταποκρίθηκαν», σημείωσε.

Όσο για τον χρόνο, η κα Στοϊκίδου παραδέχεται πως ήταν οριακός. «Φέτος τα θέματα είχαν περισσότερη ανάπτυξη σε σχέση με πέρσι, που υπήρχαν περισσότερες ερωτήσεις κλειστού τύπου. Οι υποψήφιοι έπρεπε όχι μόνο να γνωρίζουν, αλλά και να μπορούν να αιτιολογήσουν με σαφήνεια. Η προετοιμασία τους όλη τη χρονιά, με συνεχή διαγωνίσματα και εξάσκηση, ήταν το κλειδί για να διαχειριστούν τον χρόνο σωστά» σημείωσε.

Η αισιοδοξία, ωστόσο, δεν λείπει. «Ορισμένοι μαθητές με πήραν ήδη και ήταν χαρούμενοι με την απόδοσή τους  αυτό είναι πάντα ενθαρρυντικό. Είμαι σίγουρη ότι όσοι διάβασαν μεθοδικά, με συνέπεια και κατανόηση, θα δουν τους κόπους τους να ανταμείβονται. Εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά. Να έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, γιατί πραγματικά δούλεψαν πολύ», κατέληξε.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.