«Η Θεια Μεταμορφωση»

Το μήνυμα της Κυριακής

Η σημερινή Κυριακή συμπίπτει με την Δεσποτική γιορτή της Μεταμορφώσεως του Χριστού.
 
Η Μεταμόρφωση έλαβε χώρα σαράντα ημέρες πριν από την σταυρική θυσία του Χριστού, μεταφέρθηκε όμως στις 6 Αυγούστου για να μη συμπίπτει η μεγάλη αυτή γιορτή στην πένθιμη περίοδο της Μ. Τεσσαρακοστής.
 
Η 6η Αυγούστου δεν επελέγει τυχαία, απέχει σαράντα ημέρες από την 14 Σεπτεμβρίου ημέρα της Παγκοσμίου Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, γιορτή που φέρει τα ίσα της Μεγάλης Παρασκευής.
 
Επειδή πολλές φορές προείπε ο Κύριος στους μαθητές του όχι μονάχα για το δικό του Πάθος, τον Σταυρό και τον θάνατο Του, αλλά και για μελλοντικούς διωγμούς και θλίψεις των ιδίων των μαθητών και επειδή τα μεν δεινά ήταν  πρόσκαιρα και η ανταμοιβή γι' αυτά μέλλουσα και ελπιζομένη,  γι' αυτό, για να τους πληροφορήσει ολοφάνερα για τη δόξα εκείνη, που είναι ετοιμασμένη για όσους θα υπομείνουν έως το τέλος, παραλαμβάνει τους τρεις ξεχωριστούς Μαθητές Του, τον Πέτρο και τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη και ανεβάζοντάς τους στο Όρος Θαβώρ, μεταμορφώθηκε μπροστά τους και έλαμψε το πρόσωπό Του σαν τον ήλιο, τα δε ιμάτια Του έγιναν λευκά σαν το φως.
 
Ξαφνικά, μαζί με την υπερφυά και εξαίσια αυτή φωτοχυσία, φανερώνονται μονομιάς οι κορυφαίοι των Προφητών Μωϋσής και Ηλίας, συνομιλώντας με τον Ιησού για το μελλούμενο σωτήριο Πάθος Του και δείχνοντας συνάμα ότι αυτός είναι ο Κύριος και ζώντων και νεκρών, έχοντας παρασταθεί μπροστά του, ο μεν Μωϋσής από τον Άδη, σαν κεκοιμημένος πριν από πολλούς αιώνες, ο δε Ηλίας από τον ουρανό, όπου ζωντανός ακόμη είχε αναληφθή με το πύρινο άρμα.  Μετά από λίγο τους επισκιάζει νεφέλη φωτεινή και από τη νεφέλη ακούεται πάλι η ίδια φωνή που ακούσθηκε και στον Ιορδάνη την ώρα του βαπτίσματος, μαρτυρώντας του Χριστού τη θεότητα και λέγοντας: «Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός, ω ευδόκησα, αυτού ακούετε». Αυτά είναι τα θεοπρεπή και παράδοξα γεγονότα της παρούσης εορτής, που είναι εικόνα και προτύπωση της μελλούσης καταστάσεως των δικαίων.
 
Η Μεταμόρφωση έλαβε χώρα στην κορυφή του Όρους Θαβώρ. Το ανέβασμα στην κορυφή προϋποθέτει οδοιπορία και κόπο. Τούτο σημαίνει ότι για να γίνει ο άνθρωπος μέτοχος της άκτιστης δόξης του Θεού χρειάζεται αγώνας καθημερινός. Αν για τα υλικά πράγματα χρειάζεται αγώνας, πόσος περισσότερος χρειάζεται για πνευματικά; Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας λέγουν «Δώσε αίμα, λάβε πνεύμα».
 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.