Η συνηγορια «εργαλειο» για την επιτευξη της κοινωνικης αλλαγης

Εκπρόσωποι ΜΚΟ, κινήσεων πολιτών και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης συναντώνται στο πρώτο διήμερο βιωματικό σεμινάριο "Non-Profits & Media Advocating for good!" του HIGGS

Το πρώτο διήμερο βιωματικό σεμινάριο του έργου “Non-Profits & Media Advocating for good!” έλαβε χώρα στην Κομοτηνή στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το HIGGS και εταίρους του, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Ίδρυμα Ανοικτής Γνώσης Ελλάδας και την ΑΜΚΕ Πρωτοβουλία για τη Δημοσιογραφία.

Το σεμινάριο που υλοποιείται σε τέσσερις πόλεις και συγκεκριμένα στην Αθήνα, την Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και την Κομοτηνή, ξεκίνησε την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, στον χώρο του Πολυλειτουργικού Κέντρου του Δήμου Κομοτηνής παρουσία εκπροσώπων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και κινήσεων πολιτών της περιοχής μας, με στόχο την ενίσχυση της συνηγορίας και του εποπτικού ρόλου της Κοινωνίας των Πολιτών στην Ελλάδα.

Οι πρωτοβουλίες συνηγορίας «εργαλείο» για την αλλαγή της καθημερινότητας της κοινωνίας

Η επιλογή της Κομοτηνής όπως εξήγησε ο συνιδρυτής του HIGGS κ. Σωτήρης Πετρόπουλος μιλώντας στον «ΠτΘ» δεν ήταν τυχαία, καθώς ήδη από το 2014 όταν και είχαν βρεθεί στην Κομοτηνή στο πλαίσιο δράσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, είχαν εντοπίσει έναν πολύ δραστήριο πυρήνα πολιτών, ο οποίος ενισχύεται και λόγω της κομβικής γεωγραφικής θέσης της Κομοτηνής με τις συμμετοχές αντίστοιχων πρωτοβουλιών από την Ξάνθη και την Αλεξανδρούπολη.

Μιλώντας για τον σκοπό του προγράμματος ο κ. Πετρόπουλος έκανε λόγο για ένα πρόγραμμα «στόχος του οποίου είναι να ενεργοποιηθεί περισσότερο η οργανωμένη κοινωνία πολιτών σε τέσσερις πόλεις κατά κύριο λόγο, στο να σκεφτούν κι να αναλάβουν πρωτοβουλίες συνηγορίας, ώστε να αλλάξουν κάποιο κομμάτι του επιχειρησιακού τους περιβάλλοντος που τους δημιουργεί κάποιο ζητούμενο, ώστε να μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικές και αποδοτικές σε ό,τι κάνουν».

Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο συνιστώσες, η πρώτη εκ των οποίων αφορά στο πώς στήνει κανείς βήμα βήμα μια καμπάνια συνηγορίας και η δεύτερη με το πώς μπορεί κανείς να φέρει πιο κοντά εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε κάθε μία πόλη με αντίστοιχες πρωτοβουλίες – κινήσεις πολιτών ή ήδη υφιστάμενες ΜΚΟ. Ο κ.Πετρόπουλος εξήγησε ότι η δημοσιοποίηση και η κινητοποίηση μέσω αυτής της κοινής γνώμης είναι ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για να επισημάνει πως «με βάση αυτό εμείς κρίνουμε ότι μπορεί να υπάρξει μία συμπόρευση με σκοπό μια θετική αλλαγή μεταξύ αυτών των δύο διαφορετικών ομάδων».

Στο πλαίσιο του προγράμματος αναμένεται να πραγματοποιηθούν τέσσερις συνολικά δια ζώσης συναντήσεις ανά πόλη, κάθε φορά με μία διαφορετική θεματική, ώστε οι συμμετέχουσες ομάδες να έρθουν πιο κοντά και με την βοήθεια των ετέρων του έργου να «χτίσουν» τις τεχνικές ικανότητες που απαιτούνται για την συνηγορία.  Όταν ολοκληρωθεί ο κύκλος των σεμιναρίων ελπίδα όλων είναι να δημιουργηθούν πρωτοβουλίες για δράσεις συνηγορίας, τις οποίες θα συνεχίζουν να υποστηρίζουν οι εταίροι του προγράμματος και στο κομμάτι της συμβουλευτικής ούτως ώστε οι καμπάνιες αυτές να υλοποιηθούν.

Ερωτηθείς ως προς το κομμάτι της ανταπόκρισης των εκπροσώπων συλλογικοτήτων  και ΜΚΟ αλλά και των μέσων μαζικής ενημέρωσης ο κ. Πετρόπουλος επεσήμανε πως «παρότι καταγράφουμε ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές, χρειάζεται ακόμα περισσότερη ζύμωση ώστε το κομμάτι των δημοσιογράφων να αισθανθούν πιο άνετα, να διαισθανθούν και να συμμετέχουν πιο ενεργά στον κόσμο των ΜΚΟ, και αντιστοίχως οι ΜΚΟ να κατανοήσουν λίγο περισσότερο την αξία της συνηγορίας που για κάποιες φαντάζει λίγο “εξωτικό”».

Μεγάλη η διάθεση αλλά και η ανάγκη για δικτύωση

Για την έως τώρα ανταπόκριση μίλησε και η κ. Μαίρη Διαμαντή, Assistant Manager του HIGGS, υπογραμμίζοντας την μεγάλη διάθεση που μεταφράζεται και σε ανάγκη για δικτύωση. «Υπάρχουν αρκετές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται σε πεδία που έχουν πάρα πολλά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ τους επομένως μια τέτοια σύμπραξη ή συνεργασία, για ένα μεγαλύτερο ευρύτερο ζήτημα ίσως θα μπορούσε να φέρει ένα αποτέλεσμα, να “γεννήσει” μια ενδιαφέρουσα πρόταση» ανέφερε η ίδια τονίζοντας ότι τόσο από την Αθήνα όπου προηγήθηκε το πρώτο βιωματικό σεμινάριο όσο και από αυτό της Κομοτηνής «είδα την προοπτική όντως να υπάρχει συνεργασία σε βάθος χρόνου και πιστεύω ότι στο τέλος θα ξεπηδήσει μια τέτοια καμπάνια».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.