Η πραγματικοτητα οσων ατομων με αναπηρια χρησιμοποιουν τα Μεσα Μαζικης Μεταφορας

Ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου «Περπατώ», Σπύρος Νταντανίδης, μιλά για το έλλειμα προσβασιμότητας με αφορμή το περιστατικό στο δρομολόγιο Κεραμωτή-Λιμένας

Με την τουριστική περίοδο να έχει ξεκινήσει για τα καλά σε όλη την χώρα, πολλοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν να πάρουν ένα Ferryboat για να μετακινηθούν σε νησιωτικούς προορισμούς. Δυστυχώς όμως, δεν είναι για όλους τους επιβάτες μια ευχάριστη διαδικασία, πόσο μάλλον για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Τις τελευταίες μέρες τον γύρο του διαδικτύου κάνουν οι φωτογραφίες μιας μητέρας με το παιδί της στο γκαράζ του πλοίου της γραμμής Κεραμωτή-Λιμένας, καθώς το αγοράκι χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο. Με αφορμή την κατάσταση αυτή, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στις μεταφορές τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και για τις προδιαγραφές που δεν τηρούνται, μίλησε στο «Ράδιο Παρατηρητής» ο Σπύρος Νταντανίδης, αντιπρόεδρος του συλλόγου «Περπατώ» και συνδιαχειριστής της σελίδας «Cool Crips».  

Στην αρχή της συνομιλίας, δήλωσε πως «είναι εντυπωσιακό κάτι το οποίο συμβαίνει κατά κόρον τόσα χρόνια στην Ελλάδα σε πάρα πολλά ελληνικά πλοία και εμείς προσπαθούμε να το αναδείξουμε με πολλούς τρόπους, τελικά να αναδεικνύεται σε αυτό το δρομολόγιο, σε αυτή την απόσταση των 20 λεπτών στο γκαράζ». Συνέχισε εξηγώντας, πως έχει ταξιδέψει προσωπικά από τον Βόλο ως τη Σκιάθο, ένα δρομολόγιο διάρκειας 2,5 ωρών σε κλειστό γκαράζ, μέσα στο αυτοκίνητο όπως επίσης και 2 ώρες ταξιδεύοντας από Πειραιά για Σύρο μαλώνοντας με το προσωπικό του πάρκινγκ. «Αυτά τα έχουμε ζήσει πάρα πολλές φορές σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», επισήμανε. «Βλέπουμε πράγματα που έχουν νομοθετηθεί να είναι έξτρα, δηλαδή να προβλέπεται η ύπαρξη ενός τρόπου που να μπορεί ένα άτομο με αναπηρία να επιβιβαστεί να μην τηρούνται ή να τηρούνται ελλειπώς και έτσι αντί να βάζουν ασανσέρ, ράμπες ή αναβατόρια για τα αμαξίδια, τοποθετούν αναβατόρια τα οποία είναι καρεκλάκια, η βάση τους μαζεύεται και μετά μπορεί να κατέβει, ώστε να κάτσει κάποιος και να τον ανεβάσει αυτή η καρέκλα. Αυτό όμως δεν είναι για τους ανάπηρους. Είναι για κάποιον που πονάει το πόδι του, για τους ηλικιωμένους, για κάποιον που εγκυμονεί». Σε αυτό που στάθηκε ωστόσο, είναι η έκπληξη που προκάλεσε το εν λόγω περιστατικό στο ελληνικό γίγνεσθαι, καθώς τέτοιου είδους περιστατικά έχουν δημοσιευτεί και έχουν προβληθεί από την σελίδα cool crips και το cool crips on tour, στην οποία παρουσιάζεται πώς είναι να μετακινείσαι ως άτομο με αναπηρία με πλοίο στην Ελλάδα και παρουσιάζεται και το δρομολόγιο της Κεραμωτής. «Όταν μας έδειξαν την πρόσβαση που υπάρχει, εμείς είπαμε πως δεν ανεβαίνει από δω και πως θα κάτσουμε κάτω, δεν υπάρχει άλλη επιλογή» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Η ανυπαρξία υποδομών και σχεδιασμού

Για την δήλωση του Λιμενικού σώματος, περί εθελούσιας παραμονής της οικογένειας στο γκαράζ, ο κ. Νταντανίδης εξήγησε τη διαδικασία ανάβασης ενός ατόμου με αναπηρία ως εξής: «Πάνω στις σκάλες υπάρχει ένα αναβατόριο το οποίο είναι αναβατόριο με καρέκλα, δηλαδή υπάρχει μια ράγα στο πλάι της σκάλας, η οποία ανεβαίνει μηχανικά, αλλά δεν είναι και πολύ ασφαλές, γιατί είναι μια καρέκλα με ορθή γωνία και δεξιά και αριστερά στην καλύτερη έχει δυο μπράτσα για να στηριχθεί και να ισορροπήσει στην καρέκλα. Και μετά να πάρεις το αμαξίδιο του ανθρώπου, όποιο κι αν είναι αυτό, και να το ανεβάσεις από τις σκάλες».

Για την λύση του κατά κοινή ομολογία μεγάλου ζητήματος, ο κ. Νταντανίδης δήλωσε πως με ένα ελαφρώς μεγαλύτερο κόστος από μεριάς των εταιριών μπορεί εύκολα λυθεί. «Αν  στον τουρισμό που είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας δεν διαθέτονται χρήματα για να δοθεί προσβασιμότητα σε όλους, τότε να το παρατήσουμε το σπορ, να το αφήσουμε». 

Έπειτα έκανε αναφορά σε τεχνικά ζητήματα, όπως την έλλειψη συμπερίληψης ατόμων με αναπηρία στην διαδικασία του σχεδιασμού των υποδομών προσβασιμότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με αποτέλεσμα την λήψη ημίμετρων που τελικά αποδεικνύονται πλήρως αναποτελεσματικά. «Η Θάσος έχει κατά μέσο όρο 1 εκατομμύριο επισκέπτες που χρησιμοποιούν τα πλοία. Οι άνθρωποι που είναι ανάπηροι με βλάβες κινητικές, νοητικές, κλπ, αποτελούν περίπου το 15% της κοινωνίας. Αυτό το 15% της κοινωνίας δεν βρίσκεται μέσα στο 1 εκατομμύριο που πηγαίνει στη Θάσο. Είναι κρίμα να αποκλείουμε μια πολύ μεγάλη μερίδα του κόσμου», δήλωσε καταληκτικά. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.